Show simple item record

dc.contributor.advisorAycan, Hediye Şule
dc.contributor.authorGüzel, Sezen
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:40Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:40Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419433
dc.description.abstractBu araştırma, söz konusu sınavlardan ÖO Giriş Sınavı, LGS, OKS ve SBS'de, 1998-2012 yılları arasında çıkmış Fen ve Teknoloji sorularının 2005 Fen Öğretim Programı içeriğine uygunluğunu incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, 200'ü ÖO Giriş Sınavı, 175'i LGS, 100'ü OKS, 48'i altıncı sınıf SBS, 72'si yedinci sınıf SBS ve 80'i sekizinci sınıf SBS'ye ilişkin 675 sınav sorusunun 2005 Fen Öğretim Programına uygunluğu incelenmiştir. Çalışmada doküman incelemesi kullanılmıştır. Bu araştırmanın evrenini Ortaöğretim Kurumlar Giriş Sınavlarında çıkmış Fen ve Teknoloji soruları, çalışmanın örneklemini ise 1998-2012 yılları arasında Ortaöğretim Kurumlarına Giriş Sınavlarında sorulmuş Fen ve Teknoloji soruları oluşturmaktadır. Değerlendirme yapılırken öncelikle ÖO Giriş Sınavında sözü edilen yıllarda çıkan Fen ve Teknoloji soruları, 2005 Fen Öğretim Programı kazanımlarına göre sınıf düzeylerine ayrılmıştır. Farklı sınıf düzeylerine ayrılan sorular ünitelendirilmiştir. Daha sonra bu sorular 2005 Fen Öğretim Programı kazanımları dikkate alınarak müfredat dahilinde ya da müfredat dışı olarak sınıflandırılmıştır. Aynı işlemler ortaöğretime geçişe ilişkin diğer sınavlar (LGS, OKS, SBS) için de gerçekleştirilmiştir. Bulgulara göre kazanımları ölçen soruların 2005 Fen Öğretim Programına uygunluğunun yıllara göre değişkenlik gösterdiği gözlenmiştir. Bir ünite kapsamına dahil edilemeyen müfredat dışı sorular incelendiğinde soruların tümünün Biyoloji alanından geldiği saptanmıştır. 2008-2012 yılları arasında yapılan SBS'lerdeki Fen ve Teknoloji soruları incelendiğinde 2005 Fen Öğretim Programına müfredat açısından tam bir uyum söz konusudur.
dc.description.abstractThe purpose of this research was to examine the suitability of exam questions such as ÖO Entrance Exam, LGS, OKS and SBS between 1998-2012 for 2005 Science Teaching Programme concept. In the research, 675 questions' suitability were examined fort he concept of 2005 Science Teaching Programme. These questions were 200 from ÖO Entrance Exam, 175 from OKS, 48 from 6th grade of SBS, 72 from 7th grade of SBS and 80 from 8th grade of SBS.Document analysis method was used in the study. While the universe of the study consisted of Science and Technology questions in High School Entrance Exam, the sample of the study was formed of Science and Technology questions in High School Entrance Exams between 1998-2012. Firstly, on the course of evaluation, Science and Technology questions of ÖO Entrance Exam in mentioned years were seperated by grade levels according to 2005 Science Teaching Programme functions. Questions which were in different levels were united. These questions were classified as including curriculum or except curriculum. The same proccesses were done for the other exams related to entrance to secondary schools. It was observed that according to results, questions measuring functions changed in terms of suitability for 2005 Science Teaching Programme. It was determined that if there were questions except curriculum, the all questions came from Biology field. When Science and Technology questions of SBS made in 2008-2012 are examined, there is a full harmony to 2005 Science Teaching Programme in terms of curriculum.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title1998 - 2012 yılları arasındaki ortaöğretim kurumlarına giriş sınavlarının fen ve teknoloji testi bakımından içerik analizi
dc.title.alternativeThe content analyze of secondary education institution entrance exams between 1998 - 2012 in terms of science and technology test
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmContent analysis
dc.subject.ytmTest items
dc.subject.ytmTest exam
dc.subject.ytmTests
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmSecondary Education Institutions Student Selection and Placement Tests
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.identifier.yokid10081195
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid412175
dc.description.pages210
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess