dc.contributor.advisor | Aykaç, Necdet | |
dc.contributor.author | Bilgin, Hilal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:06:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:06:39Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-10-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419425 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı senaryo temelli öğretim ile birlikte uygulanan yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarının öz-yeterlik algılarına, öz düzenleyici öğrenme becerilerine akademik başarılarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisini saptamaktır. Çalışmada senaryo temelli öğretim ile birlikte uygulanan yaratıcı drama yönteminin kullanıldığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı kontrol grubu arasındaki farkı tespit etmek amacıyla gerçek deneme modellerinden ön test-son test-kalıcılık testi kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Çalışma 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü'nde öğrenim görmekte olup Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersini alan İngilizce Öğretmenliği Bölümünde öğrenim görmekte olan 20'si deney 20'si kontrol grubu olmak üzere toplam 40 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada deneysel uygulama öncesinde ve sonrasında deney grubu ile kontrol grubu arasındaki farkı tespit etmek amacıyla Öğretmen Öz-Yeterlik Ölçeği (Çapa, Çakıroğlu ve Sarıkaya, 2005), Öz-düzenleyici Öğrenme Becerileri (ÖDÖB) Ölçeği (Turan, 2009) ve araştırmacı tarafından geliştirilen akademik başarı testi kullanılmıştır. Deneysel uygulama öncesinde deney ve kontrol gruplarına başarı testi ön test olarak uygulanarak grupların birbirine denk olup olmadığı kontrol edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının başarı testinden aldıkları puan ortalamalarına göre belirlenmesinden sonra, ölçekler de ön test olarak uygulanmış ve deneysel uygulamaya başlanmıştır. Deneysel uygulama sürecinde deney grubunda dersler işlenirken senaryo temelli öğretim ile birlikte yaratıcı drama yöntemi kullanırken kontrol grubunda ise anlatım, soru- cevap ve sunuş yoluyla öğretim yöntemlerini içeren geleneksel yöntem kullanılmıştır. Deneysel işlemin bitiminde başarı testi ve ölçekler deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır. Deneysel işlemin bitiminden 15 gün sonra da kalıcılığı test etmek amacıyla her iki gruba da başarı testi uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde Shapiro-Wilks testi, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımlı gruplar t-testi ve bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin hem akademik başarılarında hem de öz-düzenleyici öğrenme becerilerinde ve öğretmen öz yeterliklerinde deneysel işlem öncesi ön test puanlarında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Bununla birlikte aynı ölçekler ve başarı testinin son test olarak uygulanması ile elde edilen sonuçlara göre, öğrencilerin hem akademik başarılarında hem de öğretmen öz yeterliklerinde ve öz-düzenleyici öğrenme becerilerinde deney grubu lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Başarı testinin deneysel işlemin bitiminden 15 gün sonra uygulanması ile elde edilen kalıcılık testi puanlarına göre de deney grubunun kalıcılık düzeyinin kontrol grubundan yüksek olduğu sonucunda ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Senaryo Temelli Öğrenme, Yaratıcı Drama, Öz- Yeterlik, Öz-Düzenleyici Öğrenme, Akademik Başarı. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine the effect of creative drama method used along with scenario-based teaching to the self-efficacy perception, self-regulatory learning abilities, academic achievement and learning permanence of pre-service teachers. In the study, pretest- posttest, permanence test experimental design was used to determine the difference between experimental group on which creative drama method along with scenario-based learning is applied and control group on which traditional method is applied. The study was conducted with totally 40 students, 20 of which are from experimental group and 20 from control group, who are attended to the course of `Teaching Technologies and Materials Design` at English Language Teaching Department of Faculty of Education in Muğla Sıtkı Koçman University. `Teacher Self-Efficacy Scale` adapted by Çapa, Çakıroğlu and Sarıkaya (2005), `Self- Regulatory Learning Abilities Scale` developed by Turan (2009) and academic achievement test developed by the researchers were used in this study in order to determine the difference between experimental group and control group before and after experimental process. Before the experimental process, achievement test was applied to experimental and control groups to determine whether the groups are similar or not in terms of academic achievement.Experimental group and control group were determined according to their academic achievement test scores and the scales were applied as pre-test, and then experimental process has started. At the end of the experimental process, the scales and achievement tests were applied to both groups. Besides, permanence test was applied to both groups after 15 days of the end of experimental process In the analysis of the data obtained from the study, Shapiro-Wilk test, aritmetic mean, standart deviation, paired samples t-test and independent samples t-test were used. According to the results of the study, there is not a significant difference on pre-service teachers' academic achievement, self-regulatory learning abilities and teacher self-efficacy perception before experimental process. Moreover, according to the results obtained from posttest application of the scales and achievement test, a significant difference is observed in pre-service teachers' academic achievement, self-regulatory learning abilities and teacher self-efficacy perception. This significant difference is found to be in favor of experimental group. The permanence test applied 15 days after the end of experimental process indicates that the permanence level of experimental group is higher than control group. Key Words: Scenario-based learning, Creative drama, Self-efficacy, Self-regulatory learning, Academic achievement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Senaryo temelli öğretimle birlikte uygulanan yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarının öz - yeterlik algılarına, öz - düzenleyici öğrenme becerilerine, akademik başarılarına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of creative drama method used along with scenario - based teaching to the self - efficacy perception, self - regulatory learning abilities, academic achievement and learning permanence of pre - service teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-02 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cenario based-learning | |
dc.subject.ytm | Creative drama | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy belief | |
dc.subject.ytm | Self-regulation | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Concept permanence | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 10089342 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 412191 | |
dc.description.pages | 170 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |