Show simple item record

dc.contributor.advisorTınas, Dilara
dc.contributor.authorKöse, Ümit
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:31Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:31Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-02-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419376
dc.description.abstractTürkiye'de eğitim sisteminde meydana gelen en köklü değişimlerden biri şüphesiz seçmeli din derslerinin getirilmesidir. Bu değişiklikle birlikte artık isteyen öğrenciler zorunlu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine ilaveten Hz. Muhammed'in Hayatı, Kur'an-ı Kerim ve Temel Dini Bilgiler derslerinin seçme imkanına kavuşmuşlardır. 2012-2013 yılı itibariyle uygulamaya konulan bu dersler veli ve öğrenciler tarafından ziyadesiyle teveccüh görmüş ve büyük bir açığı kapama fırsatı olarak algılanmıştır. Çalışmamız ortaokullarda eğitim görmekte olan öğrencilerin bu dersleri seçerken güttükleri amaç ve beklentilerini, derslerden memnuniyetlerini belirlemektir. Çalışma anket yöntemi kullanılarak Gaziantep ilinde 8 okulda 574 öğrenciyle yapılmştır. Elde edilen veriler ışığında seçmeli derslere olan ilgi, derslerin tercih edilme sürecinde etkili olan faktörler, dersin sonraki yıllarda tercih edilip edilmeyeceği gibi konularda bulgu ve değerlendirmeler yer almaktadır.Anahtar kelimeler: Din Eğitimi, Seçmeli Dersler, Hz. Muhammed'in Hayatı, Temel Dini Bilgiler, Kur'an-ı Kerim.
dc.description.abstractThe most fundamental change that takes place in the education system of Turkey is surely the advent of elective religion courses. With this change, the students reached the freedom of selecting the courses such as the Life of Prophet Muhammad, the Quran and Basic Religious Information as well as compulsory education of religion and ethics. As of the years 2012-2013, those courses, which were put into practice, were significantly appreciated by the students and their guardians, and it raised the opportunity to meet the deficit. This study states the satisfaction, aims and hopes of the students, who are educated in secondary schools, while choosing those lessons. The study was conducted with 574 students, 8 schools by using survey method. In the light of the data, there are findings and evaluations in the subjects such as attention of students to the elective lessons, factors that are influential in the process of choosing the lessons, whether the lessons being chosen by the students in the following years or not etc. Key words: Education of Religion, Elective Lessons, Life of Prophet Muhammad, Basic Religious Information, Quran.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleOrtaokullarda seçmeli din derslerinin öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi: Gaziantep ili örneği
dc.title.alternativeEvaluation of views of the students towards the elective religion courses in secondary schools: Gaziantep province example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-14
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmReligious education
dc.subject.ytmElective course choice
dc.subject.ytmHz. Muhammed
dc.subject.ytmHz. Muhammed Dönemi
dc.subject.ytmThe life of Prophet Muhammed lesson
dc.subject.ytmBasic religious information
dc.subject.ytmKoran
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.identifier.yokid10205865
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524359
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess