CEFR objectives in language assessment and the reality check on the ground: How teachers cope
dc.contributor.advisor | Kömür, Şevki | |
dc.contributor.author | Çepik Kiriş, Hazal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:06:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:06:30Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-08-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419367 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma yabancı dil olarak İngilizce öğreten dil öğretmenlerinin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (AODÇ) değerlendirme hedeflerine ulaşıp ulaşamadıklarını ve ulaşan öğretmenlerin bunu ne ölçüde başardıklarını araştırmaktadır. Çalışmada aynı zamanda öğretmenlerin bu hedeflere ulaşma sürecinde karşılaştıkları problemler ve bu problemlerle başa çıkmada kullandıkları stratejilerin neler olduğunu saptamak amaçlanmıştır.Çalışma için veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler ve öğretmenlerin ölçme değerlendirme aracı olan sınav kâğıtlarının incelenmesi yoluyla elde edilmiştir. Katılımcılar Muğla'da dört farklı ortaokulda görev yapan, bir bayan bir erkek toplam 8 öğretmenden oluşan dört farklı gruptan meydana gelmektedir. Toplanan veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmanın sonucunda dil öğretmenlerinin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (AODÇ) hakkında yalnızca sınırlı bilgiye sahip olduklarını ve öğretmenlerin çoğunun AODÇ'nin değerlendirme hedeflerine sadece belli bir ölçüde ulaştığını göstermiştir. Araştırma sonunda elde edilen bulgular AODÇ de yer almasına rağmen okul türünde herhangi bir farklılık olmaksızın, öğretmenlerin öğrencilerinin dinleme ve konuşma becerilerini değerlendirmeye yönelik herhangi bir değerlendirme yapamadıklarını ve TEOG'un değerlendirme süreçleri üzerinde yadsınamaz bir etkisi olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ayrıca öğretmenlerin AODÇ hedeflerine ulaşma sürecinde hem öğrenci hem de sistemden kaynaklanan çeşitli problemlerle karşılaştıkları; öğrenci kaynaklı sorunlara kendilerince stratejiler geliştirdikleri fakat sistem kaynaklı sorunlar karşısında bir şey yapamadıkları saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | This study investigates whether EFL teachers achieve the CEFR assessment objectives in their assessment practices or not and if so, to what extent English teachers achieve these objectives. The study also tries to reveal the difficulties EFL teachers encounter during the process of achieving these objectives and the strategies they utilize to cope with such challenges.The data are collected via semi-structured interviews and analyzing of exam papers, which are the assessment and evaluation means of teachers. Participants consist of four different groups of teachers who are working at different middle schools in Mugla and each group includes one male and one female EFL teacher. Totally eight EFL teachers from both gender participated in this study. The data have been analyzed via content analysis method. The research findings indicate that EFL teachers have only limited knowledge about CEFR and many of the participants only partly achieve CEFR assessment objectives in their assessment practices. According to the findings, despite the fact that CEFR includes objectives for listening and speaking skills, teachers do not assess their students' listening and speaking skills regardless of the school types. It is also concluded that TEOG exam has an important impact on teachers' assessment practices. Furthermore, this research shows that teachers encounter various challenges originating both from the students and the education system during the process of achieving CEFR assessment objectives. While they develop some strategies to cope with student-based challenges, they can do nothing for system-based challenges. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | CEFR objectives in language assessment and the reality check on the ground: How teachers cope | |
dc.title.alternative | Dil değerlendirmede Avrupa Ortak Dil Referansları çerçeve hedefleri ve gerçekte kontrolü: Öğretmenler nasıl başa çıkıyor | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-26 | |
dc.contributor.department | İngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Common European Framework | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.identifier.yokid | 10123462 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 448382 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |