Show simple item record

dc.contributor.advisorKömür, Şevki
dc.contributor.authorÇepik Kiriş, Hazal
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:30Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:30Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-08-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419367
dc.description.abstractBu çalışma yabancı dil olarak İngilizce öğreten dil öğretmenlerinin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (AODÇ) değerlendirme hedeflerine ulaşıp ulaşamadıklarını ve ulaşan öğretmenlerin bunu ne ölçüde başardıklarını araştırmaktadır. Çalışmada aynı zamanda öğretmenlerin bu hedeflere ulaşma sürecinde karşılaştıkları problemler ve bu problemlerle başa çıkmada kullandıkları stratejilerin neler olduğunu saptamak amaçlanmıştır.Çalışma için veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler ve öğretmenlerin ölçme değerlendirme aracı olan sınav kâğıtlarının incelenmesi yoluyla elde edilmiştir. Katılımcılar Muğla'da dört farklı ortaokulda görev yapan, bir bayan bir erkek toplam 8 öğretmenden oluşan dört farklı gruptan meydana gelmektedir. Toplanan veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmanın sonucunda dil öğretmenlerinin Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (AODÇ) hakkında yalnızca sınırlı bilgiye sahip olduklarını ve öğretmenlerin çoğunun AODÇ'nin değerlendirme hedeflerine sadece belli bir ölçüde ulaştığını göstermiştir. Araştırma sonunda elde edilen bulgular AODÇ de yer almasına rağmen okul türünde herhangi bir farklılık olmaksızın, öğretmenlerin öğrencilerinin dinleme ve konuşma becerilerini değerlendirmeye yönelik herhangi bir değerlendirme yapamadıklarını ve TEOG'un değerlendirme süreçleri üzerinde yadsınamaz bir etkisi olduğunu ortaya çıkarmıştır. Ayrıca öğretmenlerin AODÇ hedeflerine ulaşma sürecinde hem öğrenci hem de sistemden kaynaklanan çeşitli problemlerle karşılaştıkları; öğrenci kaynaklı sorunlara kendilerince stratejiler geliştirdikleri fakat sistem kaynaklı sorunlar karşısında bir şey yapamadıkları saptanmıştır.
dc.description.abstractThis study investigates whether EFL teachers achieve the CEFR assessment objectives in their assessment practices or not and if so, to what extent English teachers achieve these objectives. The study also tries to reveal the difficulties EFL teachers encounter during the process of achieving these objectives and the strategies they utilize to cope with such challenges.The data are collected via semi-structured interviews and analyzing of exam papers, which are the assessment and evaluation means of teachers. Participants consist of four different groups of teachers who are working at different middle schools in Mugla and each group includes one male and one female EFL teacher. Totally eight EFL teachers from both gender participated in this study. The data have been analyzed via content analysis method. The research findings indicate that EFL teachers have only limited knowledge about CEFR and many of the participants only partly achieve CEFR assessment objectives in their assessment practices. According to the findings, despite the fact that CEFR includes objectives for listening and speaking skills, teachers do not assess their students' listening and speaking skills regardless of the school types. It is also concluded that TEOG exam has an important impact on teachers' assessment practices. Furthermore, this research shows that teachers encounter various challenges originating both from the students and the education system during the process of achieving CEFR assessment objectives. While they develop some strategies to cope with student-based challenges, they can do nothing for system-based challenges.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCEFR objectives in language assessment and the reality check on the ground: How teachers cope
dc.title.alternativeDil değerlendirmede Avrupa Ortak Dil Referansları çerçeve hedefleri ve gerçekte kontrolü: Öğretmenler nasıl başa çıkıyor
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-26
dc.contributor.departmentİngilizce Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCommon European Framework
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.identifier.yokid10123462
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448382
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess