Show simple item record

dc.contributor.advisorTopçu, Mustafa Sami
dc.contributor.authorAtabey, Nejla
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:29Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:29Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419359
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Sosyobilimsel konu (SBK)-temelli bir Fen Bilimleri ünitesi geliştirmek ve bu ünite öğretiminin öğrencilerinin konu alan bilgisi ve argümantasyon nitelikleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışmanın katılımcıları 7. sınıf öğrencilerinden oluşmakta olup, toplam 24 öğrenci ile çalışılmıştır. Eylem araştırması şeklinde tasarlanan çalışma 8,5 hafta boyunca devam etmiştir. Veri toplama araçları öğretmen-öğrenci günlükleri, ara sınavlar, video kayıtları, proksimal ve distal konu alan bilgisi testleri ile yazılı argümantasyon formlarından oluşmaktadır. Çalışmada SBK temelli ünite Presley ve ark.'a (2013) ait olan SBK temelli öğretim çerçevesine göre tasarlanmıştır. Çalışma sonuçları SBK temelli ünite öğretimi için Presley ve ark.'a (2013) ait olan öğretim çerçevesinin başarılı olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca çalışma sonunda sosyobilimsel problemin sunulması ile başlayan, bilimsel aktiviteler ile devam eden ve toparlayıcı bir etkinlik ile sonlanan SBK temelli bir ünite elde edilmiştir. Proksimal ve distal konu alan bilgisi testlerinin analizi, her iki test için son test lehine istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar elde edildiğini ortaya koymuştur. Diğer veri toplama aracı olan yazılı argümantasyon formlarının analizi sonucunda öğrencilerin iddia, kanıt ve muhakeme öğelerine ait puanlarında son test lehine istatistiksel açıdan anlamlı farklılıklar elde edilmiştir. İleriki çalışmalar farklı fen bilimleri konuları ve farklı seviyedeki (ilkokul-ortaokul-lise) öğrenciler için SBK temelli yeni ünitelerin tasarlanmasına odaklanabilir. Ayrıca yapılacak çalışmalarda öğrencilerin konu alan bilgisini ve argümantasyon niteliklerini geliştirmek için SBK temelli öğretimden faydalanılabilir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to develop a socio-scientific issue (SSI)-based unit of instruction and to explore its effects on students' argumentation qualifications and content knowledge. The participants of the study were 24 seventh grade students. The study designed as an action research continued for eight and a half weeks. Data collection tools are students' and teacher's diaries, midterm exams, video records, proximal and distal content knowledge tests and written argumentation forms. The SSI-based unit was designed according to framework of Presley and colleagues (2013) in the study. The results of the study revealed that the framework of Presley and colleagues (2013) was succesful for SSI-based instruction. In addition, at the end of the study a SSI-based unit beginning with presenting a focal issue, interacting with science practices, and ending with a culminating activity was presented.The analyses of proximal and distal exams showed that there were statistically significant differences between pre and post tests for both of content knowledge tests. Analysis of other data collection tools, written argumentation forms showed that there were statistically significant differences for students' claim, evidence and reasoning scores in favour of post tests.Further researches may focus on developing SSI-based unit of instruction for different science units and grade level of (primary-middle-high school) students. In addition SSI-based unit of instruction can be used to improve students' content knowledge and argumentation qualities in new studies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyobilimsel konu temelli bir ünitenin geliştirilmesi: 7. sınıf öğrencilerinin konu alan bilgisi ve argümantasyon nitelikleri
dc.title.alternativeThe development of a socioscientific issues-based unit: Content knowledge and argumentation qualifications of middle school students
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArgumentation
dc.subject.ytmArgumentation based science learning
dc.subject.ytmContent knowledge
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmSoscioscientific issues
dc.subject.ytmSocioscientific issue based instruction approach
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10123979
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448378
dc.description.pages202
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess