Show simple item record

dc.contributor.advisorAçık, Nilgün
dc.contributor.authorUrhan, Onur
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:27Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:27Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419351
dc.description.abstractBu araştırmada, masalların yaratıcı yazma becerisine bir etkisinin olup olmadığı incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı; masalların yaratıcı yönünden faydalanarak öğrencilerin yaratıcı yazma ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmektir.Deneysel desenli yapılan çalışmada, son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Öncelikle rastgele seçilmiş ortaokul 8. sınıf öğrencilerinden, 40 kişilik deney ve 40 kişilik kontrol grupları oluşturulmuştur. Deney grubuna sekiz hafta boyunca, haftada iki saat olmak üzere, önceden belirlenen masallar okunmuş, ardından yaratıcı yazma çalışması yaptırılmıştır. Bu süreçte kontrol grubundaki öğrencilere herhangi bir müdahalede bulunulmamış, derslere programın öngördüğü etkinliklerle devam edilmiştir. Sekiz haftanın sonunda, hem deney hem de kontrol grubu öğrencilerine, araştırmacı tarafından belirlenen konuda yazı (kompozisyon) çalışması yaptırılmıştır. Yazılar, Öztürk (2007) tarafından geliştirilen `Yaratıcı Yazma Rubriği` aracılığıyla değerlendirilerek birtakım sayısal verilere ulaşılmıştır.Rubrik; Fikirlerin Orijinalliği, Düşüncelerin Esnekliği, Düşüncelerin Akıcılığı, Kelime Seçimi, Cümle Yapısı, Organizasyon, Yazı Tarzı ve Dilbilgisi Kurallarına Uygunluk olmak üzere sekiz alt boyuttan oluşmaktadır. Her bir alt boyut için ayrı ayrı değerlendirme ve analiz çalışması yapılmıştır. Analizde SPSS 20.0 istatistik programından yararlanılmıştır.İlk önce ölçekten elde edilen verilerin normal dağılıma uygunluk gösterip göstermediğinin belirlenmesi amacıyla Kolmogorov – Smirnov ve Shaprio Wilks testleri yapılmış ve verilerde normal dağılım olduğu görülmüştür. Ardından ölçeğin her bir alt boyutu için bağımsız gruplar t testi yapılmış, deney ve kontrol grupları arasında tüm boyutlarda deney grubu lehinde anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir.Buradan masalların yaratıcı yazma ve yazılı iletişim becerilerine belirgin katkıları olduğu sonucuna varılmış ve gerekli öneriler sunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Türkçe öğretimi, yaratıcılık, yaratıcı yazma, masal.
dc.description.abstractIn this study, it has been examined whether tales have an effect on creative writing or not. The aim of this study is to improve the students' creative writing and written communication skills using the creative aspect of the tales.In the study done with experimental design, post – test control group model has been used. First, experimental and control groups have been formed, consisting of 40 randomly selected 8th graders for each group. Predetermined tales heve been read to the experimental group for 8 weeks, two hours per week and creative writing exercises have been done afterwards. During the process the control group hasn't recevied any extra attention and the classes have been attended with the activities envisaged by the curriculum. At the end of 8 weeks, a writing (essay) activity has been done with both of the groups about a subject determined by the researcher. These writings (essays) have been evaluated through the medium of `creative writing rubric` developed by Öztürk (2007) and some numeric data has been obtained.The rubric consists of eight subscales which are Authenticityy of the İdeas, Flexibility of the Thoughts, Fluency of the Opinions, Word Selection, Sentence Structure, Organisation, Writting Style and Grammatical Sufficiency. Evaluation and analysis studies have been done seperately for each scale. SPSS 20.0 statistical programme has been used inm the analysis.At first, Kolmogorov – Smirnov and Shaprio Wilks tests of normality were implemented in order to identify if the data obtained from the scale is suitable for normal distribution and it was observed that there is a normal distribution in the data.Right after, independent samples t-test was carried out for each sub-dimenson of the scale and it is determined that there is a significant distinctness between the experimental and the control groups in all dimensions in favour of the experimental group.Thus, it can be concluded that the tales have a significant contribution to creative writing and written communication skills and necessary suggestions have been offered.Key Words: Turkish language teaching, creativity, creative writing, tale.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 8. sınıf Türkçe derslerinde masalların yaratıcı yazma becerisine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of tales on creative writing in Turkish classes of 8th graders
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTales
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmCreative writing
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10125845
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448390
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineTürkçe Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess