dc.contributor.advisor | Çil, Emine | |
dc.contributor.author | Şahin Akyüz, Seda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:06:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:06:23Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419325 | |
dc.description.abstract | Öğrenme ortamındaki öğrencilerin ilgileri, yetenekleri, deneyimleri, imajları ve öğrenme tercihleri bireysel farklılıkları oluşturmaktadır. Literatürde de belirtildiği gibi bireysel farklılıklardan kaynaklanan öğrenme eşitsizliği, öğrencilerin sahip olduğu imaj ve öğrenme tercihlerinin bilinmesi ile giderilebilir. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin gerçek fen öğrenme ortamı ve ideal fen öğrenme ortamına yönelik imajlarını tespit etmektir. Ayrıca öğrencilerin gerçek fen öğrenme ortamı ve ideal fen öğrenme ortamına yönelik tercihleri belirlenmiştir. Bu çalışma betimsel araştırma yöntemlerinden genel tarama modeliyle yürütülmüştür. Çalışma 2014-2015 eğitim öğretim yılında yapılmıştır. Çalışmaya Muğla il merkezindeki ortaokullarda öğrenim görmekte olan 343 8. sınıf öğrencisi (181 Kız-162 Erkek) katılmıştır. Öğrencilerin imajları araştırmacı tarafından geliştirilen `Gerçek Fen Öğrenme Ortamı Çizim Testi` ve `İdeal Fen Öğrenme Ortamı Çizim Testi` ile elde edilmiştir. Öğrencilerin gerçek ve ideal fen öğrenme ortamına yönelik tercihlerine ilişkin veriler çizim testlerinin ikinci bölümlerinde yer alan on yedi maddeyle tespit edilmiştir. Çizimler yoluyla elde edilen verilerin analizinde içerik analizi, yüzde, frekans ve McNemar ki-kare testi kullanılmıştır. Öğrenme tercihleri için elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde ve tutarlılık hesaplanmıştır. Hem gerçek hem de ideal fen öğrenme ortamı imajlarında informal öğrenme ortamlarının çok az yer aldığı, öğretmenin öğreten ve rehber rolünün baskın olduğu, öğretmen merkezli öğretim yöntemlerinin benimsendiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin ideal fen öğrenme ortamı imajlarında etkileşimli tahta, deney masaları ve görsellerin gerçek fen öğrenme ortamı imajlarına göre daha fazla yer aldığı belirlenmiştir. Gerçek fen öğrenme ortamında öğrencilerin çoklu zeka kuramına dayalı öğretim yöntem ve tekniklerini, arkadaşlarıyla rekabet halinde olmamayı ve grupla öğrenmeyi tercih ettikleri ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin ideal fen öğrenme ortamında fiziksel olarak sessiz, öğretim yöntemi olarak zengin, kişisel gelişim olarak başarı hissini yaşayabilecekleri öğrenme ortamı tercih ettikleri tespit edilmiştir. Öğretmenlerin öz değerlendirme yapmak ve gelecekteki uygulamalarını düzenlemek için sınıflarında öğrencilerinin gerçek ve ideal imajlarını, öğrenme tercihlerini tespit etmeye yönelik çalışmalar yapmaları önerilmiştir. Anahtar kelimeler: İmaj, gerçek imaj, ideal imaj, fen öğrenme ortamı, öğrenme tercihi. | |
dc.description.abstract | The interests, abilities, experiences, images and learning preferences of the students in a learning environment constitute individual differences. As stated in literature, learning inequalance stemming from individual difference can be eliminated by knowing the image and learning preferences the students have. The aim of this study is to determine the students' images which are intended for actual science learning environment and ideal science learning environment. Furthermore, students' preferences about actual science learning environment and ideal science learning environment have been determined. This study has been carried out through general survey model one of descriptive search methods. The study was made in 2014-2015 educational year. 343 students in 8th grade (181 female-162 male), who received education in schools in Muğla city centre, participated in the study. The images of the students were obtained through `Actual Science Learning Environment Drawing Test` and `İdeal Science Learning Environment Drawing Test`, which were developed by the researcher. The data about the students' preferences intended for actual and ideal science learning environment was determined through seventeen items in the second part of the drawing tests. In the analysis of the data obtained through the drawings, content analysis,percent, frequency and McNemar Chi-Square test was used. In the analysis of the data obtained for learning preferences, frequency, percent and consistency was calculated. In the images of both actual and ideal science learning environment, it was confirmed that informal learning environments took little place, the teachers' teaching and guide role was dominant and teacher centred teaching methods were adapted. It was determined that smart board, experiment tables and visuals took more place in the images of ideal science learning environment than actual science learning environment. It has emerged that, in actual science learning environment, students preferred teaching method and techniques based on multiple intelligence theory, not being in a competition with their friends and learning in groups. It was confirmed that in ideal science lerning environment, students prefered learning environment, which was slient in terms of physcial environment, rich in teaching methods and in which they can feel themselves successful. In order to self-assess and arrange their future practice, it has been suggested to teachers' can do research aimed at confirming the actual and ideal images of their students in their classes and their learning preferences. Key words: Image, actual image, ideal image, science learning environment, learning preference. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sekizinci sınıf öğrencilerinin gerçek ve ideal fen öğrenme ortamlarına yönelik imajlarının çizimle tespiti (Muğla ili örneği) | |
dc.title.alternative | The determination by drawing of the images of eighth grade students, which are intended for actual and ideal science learning enviroment ( Muğla city example) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Learning environment | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 10100334 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 428423 | |
dc.description.pages | 166 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı | |