Show simple item record

dc.contributor.advisorErtürk, Mustafa
dc.contributor.authorŞahin, Güzin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:20Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:20Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419309
dc.description.abstractBu araştırma, üç boyutlu sanal ortamlardan biri olan Second Life Ortamının Kolb'un deneyimsel öğrenme modeli temel alınarak Sosyal Bilgiler Öğretiminde kullanılması için öğretmen adaylarına Second Life'ın kullanımına yönelik oryantasyon eğitimi verilmesi, kazanımların kazandırılması amacıyla örnek bir öğrenme ortamının tasarlanması, öğretmen adaylarının ortamdaki deneyimleri ve görüşlerinin belirlenmesi, uygulanan deneyimsel öğrenme modelinin etkililiğinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılacak etkinlik için Second life ortamında iklim planet ortamı tasarlanmıştır.Bu amaca ulaşmak için yapılan araştırma, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü, 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılı, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 1. ve 2. ve 3.sınıfta öğrenim gören öğretmen adayları arasından amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi esasına dayalı olarak seçilmiştir. Çalışmanın yapısı gereği nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) benimsenmiştir. Öğretmen adaylarıyla etkinlik öncesinde ve etkinlik sonrasında olmak üzere iki kere yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Veri toplama araçları olarak, gözlem, görüşme formları ve doküman analizi kullanılmıştır. Görüşmeler bilgisayar ortamında dijital hale getirildikten sonra, tüm veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiş ve uygun tablolar ile şemalar oluşturularak yorumlanmıştır.Araştırma bulgularına göre; deneyimsel öğrenme kullanılarak, Second Life sanal ortamında düzenlenen sosyal bilgiler dersi eğitiminin öğretmen adaylarının görüşlerine göre derse olan ilgi ve motivasyonu arttırdığı, somut ve kalıcı öğrenmeler sağladığı, dersi alışıla gelmişlikten kurtardığı, öz-yeterlilik seviyelerinin arttırdığı, anında geri dönüte imkan verdiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca, Second Life sanal ortamı üç boyutlu gerçeğe yakın tasarımı ile eğitime farklı bir boyut kazandırırken, görsel ve işitsel algıya hitap eden yapısıyla görsel anlamda doyurucu iklim bölgesindeymiş hissi uyandıran, kolay ve çabuk anlaşılır, özgün, bilgilendirici ve pekiştirmeye yönelik olduğunu ve farklı öğrenme tipine sahip öğrencilerin bu sayede kolayca öğrenebileceklerini belirtmişlerdir. Bunun yanı sıra Second Life öğretim ortamında gerçekleşen araştırmada ortaya çıkan sınırlılıklar ayrıntılı olarak ele alınmış ve bu konuyla ilgili çalışma yapmayı düşünen araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur. Anahtar kelimeler: Üç Boyutlu Sanal Ortam, Second Life, Deneyimsel Öğrenme, Sosyal Bilgiler Eğitimi
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to give an orientation training to the teacher candidates of social studies about one of the three dimensional virtual environment Second Life, based on the experimental learning Kolb Model so that they can cover the virtues of this model and can use this model in their teaching process and to design a learning environment for gaining the aimed benefits, determine teachers' experiences and opinions, evaluate the effectiveness of the model applied.For this purpose Second life environment climate planet environment has been designed. To achieve this goal the research is based on Muğla University, education faculty, Department of Social Sciences Teaching Sitki Kocman, 2015-2016 academic year, social studies teacher education 1. and 2. and 3 grade teachers studying methods of sampling for the purpose of easily accessible sampling basis.Due to the nature of the study, one of the qualitative research methods, phenomenology was adopted. Teacher candidates were interviewed twice before and after the event as semi-structured interviews. As data collection tools, observation, interview forms, and document analysis were used. Once interviews have been digitally computed, all data content has been analysed and interpreted by using of schema.According to the findings of the research; experiential learning in virtual environments, using Second Life social studies lesson based on the education of prospective teachers reviews increase the interest and motivation of the class, provides concrete and lasting learning, creates an unordinary level, raise the levels of self-sufficiency, provide instant feedback. In addition, three-dimensional virtual environment Second Life with its reality based design gives a different dimension to education with its Visual and auditory perception, its visual sense evokes the feeling of the climate zone, it's easily understandable, original, informative, and is aimed at students with different learning types and in this way they can learn easily.Besides, limitations discussed that occured in Second Life educational settings, suggestions have been made for the researchers who like to work on this topic.Key words: Three-dimensional Virtual environment, Second Life, Experimental Learning, Social Studies Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSecond Life oyununun sosyal bilgiler öğretiminde deneyimsel öğrenmeye yönelik bir model olarak kullanılması
dc.title.alternativeUsing the game of the Second Life as a model for experiential learning in social studies teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecond Life
dc.subject.ytmExperimental learning
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmVirtual environments
dc.subject.ytmVirtual learning environments
dc.subject.ytmThree dimensional views
dc.subject.ytmThree dimensional technology
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.identifier.yokid10113626
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid428406
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess