Sosyal bilgiler ders kitaplarındaki coğrafya kazanımlarına ait görsellerin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Güner, İbrahim | |
dc.contributor.author | Aydin, Erhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:06:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:06:16Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419291 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, 2015-2016 öğretim yılı 4, 5, 6 ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitaplarındaki Coğrafya kazanımlarına ait görsellerin görsel tasarım ilkelerine uygunluğu, mesaj aktarımına katkıda bulunma durumu, ders kazanımlarını karşılama düzeyi, ilişkilendirme düzeyi ve öğrenci düzeyine uygunluğu açısından analizi amaçlanmıştır.Araştırmada tarama modeline uygun olarak, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Verilerin analizinde Coğrafya görsellerinin ünitelere dağılımı belirlenmiş, `Ders Kitabı Görsel İnceleme Kriterleri` formuyla veriler toplanarak betimsel yorumlaması yapılmış, bir Coğrafya eğitimi uzmanı, iki de Sosyal Bilgiler eğitimi uzmanı görüşü alınmıştır.Sosyal Bilgiler ders kitaplarında kullanılan görsellerin, ağırlıklı olarak fotoğraf üzerinde toplandığı ve karikatür gibi mesaj aktarımı güçlü, mizahi yönden öğrenciyi geliştirici görsellerin hiç kullanılmadığı belirlenmiştir. Görsel kullanımında çeşitlilik yoktur. Genel olarak Coğrafya kazanım görselleri, öğrenci düzeyine uygun olmasına karşın; mesaj aktarımına katkıda bulunmaları, kazanımı karşılama düzeyleri ve görsel tasarımları ortalama değerlerin altında kalmaktadır. | |
dc.description.abstract | It is aimed to analyse consistency of 2015-2016 academic year 4, 5, 6, and 7th grades' Social Studies Course Books' visuals with the visual design principles, manner of message conveying, compensation level of course book objectives, association levels and coherence with student levels.As research design in coherence with scanning model, among qualitative research methods, documents inquiry was chosen. To analyse; the distribution of geographical visual to units in the course books was defined, with the 'Course Book Visual Inquiry Measures' form data were gathered and descriptively interpreted and a Geography teaching and Social Studies specialists' views were revived.It is identified that visuals in Social Studies books were commonly photographs yet visual conveying strong messages, developing humorous senses of students' visuals as caricatures were missed. No variety in visuals was detected. Generally Geography objective visuals were in consistence with students' level; however, they are beneath their compensation level of objectives and visual designs average values. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler ders kitaplarındaki coğrafya kazanımlarına ait görsellerin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of visuals belonging to objectives in the social studies course book | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Geography | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Geography teaching | |
dc.subject.ytm | Visual design | |
dc.subject.ytm | Geography education | |
dc.subject.ytm | Visual information | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 10098577 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 428416 | |
dc.description.pages | 122 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |