Show simple item record

dc.contributor.advisorGüner, İbrahim
dc.contributor.authorAydin, Erhan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:16Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:16Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419291
dc.description.abstractBu araştırmada, 2015-2016 öğretim yılı 4, 5, 6 ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitaplarındaki Coğrafya kazanımlarına ait görsellerin görsel tasarım ilkelerine uygunluğu, mesaj aktarımına katkıda bulunma durumu, ders kazanımlarını karşılama düzeyi, ilişkilendirme düzeyi ve öğrenci düzeyine uygunluğu açısından analizi amaçlanmıştır.Araştırmada tarama modeline uygun olarak, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Verilerin analizinde Coğrafya görsellerinin ünitelere dağılımı belirlenmiş, `Ders Kitabı Görsel İnceleme Kriterleri` formuyla veriler toplanarak betimsel yorumlaması yapılmış, bir Coğrafya eğitimi uzmanı, iki de Sosyal Bilgiler eğitimi uzmanı görüşü alınmıştır.Sosyal Bilgiler ders kitaplarında kullanılan görsellerin, ağırlıklı olarak fotoğraf üzerinde toplandığı ve karikatür gibi mesaj aktarımı güçlü, mizahi yönden öğrenciyi geliştirici görsellerin hiç kullanılmadığı belirlenmiştir. Görsel kullanımında çeşitlilik yoktur. Genel olarak Coğrafya kazanım görselleri, öğrenci düzeyine uygun olmasına karşın; mesaj aktarımına katkıda bulunmaları, kazanımı karşılama düzeyleri ve görsel tasarımları ortalama değerlerin altında kalmaktadır.
dc.description.abstractIt is aimed to analyse consistency of 2015-2016 academic year 4, 5, 6, and 7th grades' Social Studies Course Books' visuals with the visual design principles, manner of message conveying, compensation level of course book objectives, association levels and coherence with student levels.As research design in coherence with scanning model, among qualitative research methods, documents inquiry was chosen. To analyse; the distribution of geographical visual to units in the course books was defined, with the 'Course Book Visual Inquiry Measures' form data were gathered and descriptively interpreted and a Geography teaching and Social Studies specialists' views were revived.It is identified that visuals in Social Studies books were commonly photographs yet visual conveying strong messages, developing humorous senses of students' visuals as caricatures were missed. No variety in visuals was detected. Generally Geography objective visuals were in consistence with students' level; however, they are beneath their compensation level of objectives and visual designs average values.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler ders kitaplarındaki coğrafya kazanımlarına ait görsellerin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of visuals belonging to objectives in the social studies course book
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmGeography
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmGeography teaching
dc.subject.ytmVisual design
dc.subject.ytmGeography education
dc.subject.ytmVisual information
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid10098577
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid428416
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess