Yaşam temelli react öğretim stratejisinin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı ve fen okuryazarlığı üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Çam, Aylin | |
dc.contributor.author | Keskin, Feride | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:06:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:06:07Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-06-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419247 | |
dc.description.abstract | Bilim ve teknolojide yaşanan hızlı değişimleri anlamlandırabilmek ve takip edebilmek için bireylerin hayatının her alanında fen eğitimi gereklidir. Fen Bilimleri dersi öğretim programı da günlük hayatıyla fen konuları arasında bağlantı kurabilen, araştıran, sorgulayan, problemlere mantıklı çözümler üretebilen fen okuryazarı bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda eğitimin kalitesini arttırmak için çeşitli çalışmalar yapılmakta ve öğretim programlarına bu çalışmalar aktarılmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, yaşam temelli REACT stratejisinin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı ve fen okuryazarlığı üzerine etkisini incelemektir. Araştırmada deneysel yöntemlerden tek grup ön test son test deneysel modeli kullanılmıştır. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Denizli ilinin bir ilçesinin bir ortaokulunda öğrenim gören 6. sınıf toplam 28 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada `Bilimsel Okuryazarlık Ölçeği`, `Akademik Başarı Ölçeği` ve araştırmacı tarafından hazırlanan hikâye içerikli fen okuryazarlığı görüşme soruları kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin analizi SPSS 20 paket programıyla ilişkili (bağımlı) t-testi ve ilişkisiz t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda yaşam temelli REACT stratejisi ile işlenen derslerin öğrencilerin fen okuryazarlıklarını ve akademik başarılarını geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Yaşam temelli REACT stratejisi ile işlenen derslerin bağlamsal olaylar ve gerçek yaşam durumları içermesinden, öğrencilerin günlük yaşamlarında karşılaşılan durumlara atıfta bulunmasından ve öğrencilerin hayat tecrübeleriyle bağlam kurarak öğrenmelerini sağlamasından dolayı öğrencilerin fen okuryazarlıklarını geliştirmede etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca yaşam temelli REACT stratejisine dayalı olarak oluşturulan etkinliklerin derslerde edinilen bilgilerin daha kolay hatırlanmasını sağlamasından, öğrencilerin aktif katılımını gerektirmesinden, öğrenme ortamında tartışma ortamlarını oluşturmasından ve bu yaklaşım ve yöntem sayesinde derslerin daha akıcı ve etkili bir şekilde işlenmesinden dolayı akademik başarının arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Yaşam temelli REACT öğretim stratejisinin farklı fen konularının öğretiminde, farklı öğretim kademelerinde ve daha geniş örneklem üzerinde yapılması önerilmiştir. Anahtar kelimeler: Yaşam temelli öğrenme, REACT stratejisi, fen okuryazarlığı, akademik başarı. | |
dc.description.abstract | Science education is needed in all phases of humans' life to follow and name dramatic changes at science and technology. Teaching programme of science aims to grow science literate individuals who can connect daily life with science subjects, search, question, find mental solutions for problems. For this reason, to improve quality of education, some researches have been implemented and these researches have been being tried to transfer into teaching programmes.The aim of this study is to see the effectiveness of context-based REACT strategy on 6th grade students' academic achievement and scientific literacy. In the study, experimental design with pretest, posttest one group was used. The study was carried in 2015-2016 academic year. It was carried with 28 students of the 6th grade students at one of the secondary schools in one of towns in Denizli. `Scientific Literacy Scale`, `Academic Achievement Scale` and stories related to the scientific literacy questions were used as data collection tools in the research. For the quantitative data analysis of the study, the dependent t-test and independent t-test were used by using SPSS 20 packet program. As a result of the research, context-based REACT strategies have resulted in the development of the students' scientific literacy and academic achievement. Based on context-based REACT strategy, students' scientific literacy developed because courses cover contextual events and real life situations, students linkage between their daily life and experience. In addition, activities based on the context-based REACT strategy develop students' academic achievement because students' recall easier of the lessons learned, the active participation of the students, the creation of discussion environments in the learning environment and with this aproach lessons become fluent and effective. It is suggested that context based REACT strategy could be used for different science subjects, different teaching levels and large sample.Keywords: Context-based learning, REACT strategy, scientific literacy, academic achievement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yaşam temelli react öğretim stratejisinin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı ve fen okuryazarlığı üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effectivines of context-based react strategy on 6th grade students' academic achievement and scientific literacy | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-13 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Context based learning | |
dc.subject.ytm | Training strategies | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Scientific literacy | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | REACT strategy | |
dc.identifier.yokid | 10150825 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 497682 | |
dc.description.pages | 143 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |