Show simple item record

dc.contributor.advisorÜstünel, Eda
dc.contributor.authorMutlu, Merve
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:04Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:04Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419231
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması kapsamında yaşamış oldukları Yabancı Dil Öğretmen Adayı Kaygısı'nı (FLSTA) incelemektir. Araştırmacı, Yabancı Dil Öğretmen Adayı Kaygısına bütüncül bir bakış açısı tutabilmek amacıyla kaygının tanımını ve kaynaklarını, ayrıca kaygı ile başa çıkma stratejilerini sunmayı hedeflemiştir. Ek olarak bu çalışma öğretmen adaylarının, öğretmenlik uygulamasının farklı dönemlerinde yaşamış oldukları yabancı dil öğretme kaygısının seviyesini ölçmeyi amaçlamıştır. Nicel verilerin toplanması, Merç (2010) tarafından geliştirilen Yabancı Dil Öğretmen Adayı Kaygısı Ölçeğinin (FLSTAS) 46 öğretmen adayına uygulanması ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın nitel boyutu için, Yabancı Dil Öğretmen Adayı Kaygısı Ölçeğinin sonuçlarına göre belirlenen 12 öğretmen adayının sınıf-içi gözlemlenmesi, birebir görüşme ve odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Nicel bulgulara göre İngiliz Dili Eğitimi öğretmen adayları orta derecede yabancı dil öğretme kaygısı yaşamaktadır ve katılımcıların kaygısının en fazla olduğu alan, derslerine girdikleri öğrencilerdir. Öğretmen adaylarının yaşamış olduğu yabancı dil öğretme kaygısı düzeyinin öğretmenlik uygulaması dersi sonunda anlamlı bir şekilde azaldığı da görülmüştür. Son olarak nitel bulgular Yabancı Dil Öğretmen Adayı Kaygısı ile ilgili geniş açıklamalar sunmuştur. Öğretmen adaylarına göre kaygı ya bir duygu, ya yaşanan bir durum ya da kendilerinin algılama biçimlerine bağlı bir yapıdır. Yaşanan kaygının kaynakları; kendi kişilikleri, öğretme becerisindeki eksiklikleri, zayıf dil düzeyleri, danışman öğretmenler, öğretmenlik uygulaması sırasında dersine girdikleri öğrenciler, öğretmenlik uygulaması sistemi ya da öğretme süreci ile ilgili faktörler. Öğretmen adayları yaşadıkları kaygı ile başa çıkmak için önleme ya da müdahale stratejileri kullanmaktadırlar ve kaygı düzeyleri öğrencileri ile ilgili ya da öğretme süreci ile ilgili olumlu durumlarda düşmektedir. Anahtar Kelimeler: yabancı dil öğretmen adayı kaygısı, öğretmen adayı, öğretmen eğitimi, Anadili İngilizce olmayan konuşmacı
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the phenomenon Foreign Language Student Teacher Anxiety (FLSTA) according to English Language Teaching Department Teacher Candidates (TCs) completing their teaching practicum experience. The researhcer intended to present a holistic view of the construct by presenting the definition, and the sources of FLSTA, together with the possible coping strategies. Moreover, the study aimed to find the level of anxiety experienced by the TCs through the different periods of their teaching practicum. The Foreign Language Student Teacher Anxiety Scale (FLSTAS) developed by Merç (2010) was administrated to 46 TCs for quantitative data collection. Furthermore, in-class observations, semi-structured interviews and focus group interviews were used for the qualitative phase of the study. The quantitative results revealed that TCs experience a moderate level of anxiety related to their teaching practicum, and two categories causing the highest level of anxiety were `the students` and `the fear of beig criticized by their peers`. It was also seen that there was a significant decrease at the level of anxiety TCs experience throughout the end of their teaching practicum. Finally, the qualitative results suggested that English Language Teaching Department TCs defined FLSTA as either an emotion they feel, a situation they experience or the perception about themselves. The sources of anxiety were presented as; TCs' personality, their lack of teaching skills, poor language proficiency, their mentors, students they teach, the teaching practicum system, and factors related to the teaching procedure. TCs used intervention and prevention strategies to cope with their anxiety and finally their anxiety level decreased due to cases related to either the students, or the teaching procedure. Key Words: foreign language student teacher anxiety, teacher candidates, teacher education, non-native English speakersen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleForeign language teaching anxiety of teacher candidates: the level, sources and coping strategies
dc.title.alternativeÖğretmen adaylarına göre yabancı dil öğretme kaygısı: Kaygının düzeyi, nedenleri ve kaygıyla başa çıkma stratejileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-01
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmAnxiety level
dc.subject.ytmCoping
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid10161025
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483100
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess