Show simple item record

dc.contributor.advisorAkça, Gürsoy
dc.contributor.authorKara Yilmaz, Gülcan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:00Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:00Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419211
dc.description.abstractBu tez araştırmasının amacı, 5.sınıf Sosyal Bilgiler dersi `Toplum İçin Çalışanlar` ünitesinin öğrencilere öğretilmesinde işbirlikli öğrenme yöntemi ile klasik öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkilerini ortaya koymaktır.Tez araştırması, 2014-2015 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Muğla ili'nin Yatağan ilçesine bağlı Bencik Beldesinde yer alan bir ortaokuldaki 46 öğrenciden oluşan 5. sınıflarda uygulanmıştır. Bu teze göre başarıyı ölçebilmek için 23'er öğrenciden oluşan 5/A sınıfı kontrol grubu, 5/B sınıfında deney grubu olarak belirlenmiştir. Her iki gruba da ilgili literatür taranarak, güvenilirlikleri kanıtlanmış 40 sorulu, 4 seçenekten oluşan çoktan seçmeli başarı testi ve sosyal beceri ölçeği öntest ve sontest olarak uygulanmıştır.Deney grubu olarak belirlenen 5/B sınıfında öğrenme kuramlarından biri olan İşbirlikli öğrenme yöntemi tekniklerinden birlikte öğrenme ile kontrol grubu olarak belirlenen 5/A sınıfında klasik öğrenme yöntemi uygulanmıştır. Öntest ve sontest verilerinin değerlendirilmesinde sosyal bilimlerde sıklıkla kullanılan Statistical Package for Social Sciences (SPSS) paket programı kullanılmıştır.Araştırmanın sontest sonucuna göre deney grubu kontrol grubuna göre daha başarılı olmuştur. Kullanılan birlikte öğrenme tekniğinin toplum için çalışanlar ünitesinin öğrenilmesinde olumlu katkıları olduğu düz anlatım yöntemine göre başarıyı daha çok arttırdığı anlaşılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to reveal the effects of classical and cooperative learning method on students' learning. These methods used in the 5th-grade social studies lesson `Employees for the Community` unit. The research was conducted with 46 5th-grade students in 2014-2015 school year spring semester in Bencik Town of Muğla's Yatağan District. It was designated that 5/A-class as the experimental group and 5/B-class as the control group. These groups consisted of 23 students. A multiple-choice achievement test with 40 questions and social skills scale were used as pretest and posttest. The reliability of test and scale is proven by the literature. While the classical learning method was used in the control group, peer learning technique, which is one of the cooperative learning techniques, was used in the experimental group. Statistical Package for Social Sciences (SPSS), which is frequently used in social sciences, was used in the analysis of pretest and posttest data. According to the results of the research, the experimental group was more successful than the control group. It has been understood that the peer learning technique has increased student achievement in the 5th-grade Social Studies lesson `Employees for the Community` unit.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİşbirlikli öğrenmenin ortaokul 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin akademik başarısına ve sosyal katılım becerisine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of cooperative learning on academic achievement and social participation of 5th-grade students in middle school social sciences lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-01
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSocial skill
dc.subject.ytmSocial-emotional skills
dc.subject.ytmStudent participation
dc.subject.ytmSocial participation
dc.identifier.yokid10153691
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483091
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess