Show simple item record

dc.contributor.advisorMete, Mustafa
dc.contributor.authorAli, Qahtan Wahbi Hasan
dc.date.accessioned2020-12-29T13:06:00Z
dc.date.available2020-12-29T13:06:00Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419208
dc.description.abstractTüketicilerin satın alma davranışları üzerinde pek çok faktör etkili olup bunlardan birisi de etnosentrizmdir. Kendi ülkesinin ürünlerini satın alma eğilimi yüksek olan tüketicilerin etnosentrizm eğilimleri de yüksektir. Küreselleşmenin etkisiyle günümüz dünyasında herhangi bir yerde üretilmekte olan ürünün üretildiği ve tüketildiği coğrafi bölgenin kültürel özellikleri ile bu özelliklerin pazara giriş ve pazarda tutunma süreçlerine etkisi önemlidir. Kültürel farklılıklar pek çok güçlüğü de beraberinde getirmekte olup bunlar içerisinde en önemlilerden birisi tüketici etnosentrizmidir. Rekabetin en üst boyutlarda yaşandığı günümüz iş dünyasında firmalar pazarlama stratejilerini belirlerken hedef tüketicilerin etnosentrizm eğilimlerini de göz önünde bulundurmak zorundadırlar. Bu çalışmada Irak'taki tüketicilerin etnosentrik eğilimleri üzerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesi ve ayrıca etnosentrik eğilimlerin tüketim davranışları üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda 250'si (%61) kadın, 160'ı (%39) erkek olmak üzere toplam 410 kişi çalışmaya dahil edilmiştir. Yapılan çalışma neticesinde etnosentrik eğilim ile Türkiye yapımı ürünlere ilişkin genel tutum arasında pozitif yönlü, çok zayıf ve anlamlı bir ilişki, Türkiye yapımı ürünleri satın alma eğilimi ile arasında pozitif yönlü, zayıf ve anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Türkiye, Tüketici Etnosentrizmi, Satın Alma, Irak
dc.description.abstractMany factors are effective on consumers' buying behavior and one of them is ethnocentrism. Consumers who have a high tendency to buy their country's products have a high tendency to ethnocentrism. Due to the impact of globalization, the cultural characteristics of the geographical region in which the product is produced and consumed in any place in today's world and the effect of these properties on market entry and market holding processes are important. Cultural differences bring with it many difficulties and one of the most important ones is consumer ethnocentrism. In today's business world where the competition is at the highest level, companies have to take into consideration the ethnocentrism tendencies of the target consumers while determining their marketing strategies. In this study, it was aimed to determine the factors affecting the ethnocentric tendencies of consumers in Iraq and also to investigate the effect of ethnocentric tendencies on consumption behaviors. For this purpose, a total of 410 people, 250 (61%) female and 160 (39%) male, were included in the study. As a result of the study a positive, very weak and significant correlation between ethnocentric tendency and general attitudes against Turkey made products, a positive, weak and significant correlation between buying Turkey made products trends was determined. Keywords: Turkey, Consumer Ethnocentrism, Purchasing, Iraqen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleIraklı tüketicilerin Türk mallarına karşı olan etnosentrik eğilimlerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of ethnocentric trends of Iraqi consumers to Turkish goods
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-25
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret ve Lojistik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIraq
dc.subject.ytmIraqi
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmConsumption pattern
dc.subject.ytmCustomer trends
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmEthnocentrism
dc.subject.ytmTurkish made article
dc.identifier.yokid10229109
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533739
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess