Show simple item record

dc.contributor.advisorGörgen, İzzet
dc.contributor.authorAbir, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T13:05:57Z
dc.date.available2020-12-29T13:05:57Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419195
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 4+4+4 sistemiyle 2013 yılında yenilenen İlköğretim Okulları (ilkokul, ortaokul) 3,4,5,6,7 ve 8. sınıflar Fen Bilimleri dersi öğretim programının Hedef, İçerik, Eğitim Durumları, Ölçme-Değerlendirme ve Programın Genel Özelliklerini programın uygulayıcıları olan öğretmenlerin görüşlerine göre incelemektir. Araştırma durumu saptamaya yönelik bir araştırma olduğundan tarama modeli kullanılmıştır. Bu amaç doğrultusunda; araştırmaya katılan öğretmenlerin Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının (FBDÖP) ögelerine ilişkin görüşleri veri toplama aracıyla elde edilmiştir. Veri toplama aracı ilk bölümü kişisel bilgilerden oluşan maddelerden, ikinci bölümü ise 5'li Likert tipi Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesine ilişkin maddelerden oluşmaktadır. Veri toplama aracı; Muğla ili Menteşe (59), Kavaklıdere (15), Yatağan (45), Ula (6), Marmaris (19) ve Köyceğiz (7) ilçelerinde toplam 151 Fen Bilimleri ve Sınıf Öğretmenine uygulanmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen verilerin analizinde SPSS (statstical package for the social sciences) 16 programı kullanılmış ve veri toplama aracının güvenirlik değeri 0,94 bulunmuş, ayrıca programın her ögesine ilişkin ayrı ayrı güvenirlik değeri hesaplanmıştır. Buna göre; programın genel özellikleri boyutunun güvenirlik değeri 0,85, kazanımlar boyutunun 0,84, içerik boyutunun 0,90, eğitim durumları boyutunun 0,87, ölçme ve değerlendirme boyutunun 0,79 olarak hesaplanmıştır. Araştırmaya katılan Fen Bilimleri ve Sınıf Öğretmenlerinin 2013 yılında yenilenen FBDÖP'nın hedefler, içerik, eğitim durumu ve ölçme-değerlendirme ögelerinin program geliştirme ilkelerine uygunluğuna ilişkin görüşlerinin olumlu yönde olduğu görülmüştür. Ayrıca programın genel özelliklerine ilişkin de olumlu görüşlerini ifade etmişlerdir. Ancak veri toplama aracında yer alan bazı maddelere ilişkin görüş birliğine varamadıkları görülmüştür. Araştırmaya katılan öğretmenlerin program için yeterince hizmet içi eğitim almadıklarını ve programın tam olarak uygulamaya dönüştürülmediğini, programın genel özelliklerinin, kazanımlarının ve içeriğinin öğrencinin bireysel farklılıklarını yeterince göz önünde bulundurmadığını, öğrenme-öğretme etkinliklerinin uygulanmasında ders saatlerinin yetersiz olduğunu, ölçme-değerlendirme etkinliklerinin maddi yükü belli oranda arttığını, bu nedenle de uygulamada materyal yetersizlikleri yaşadıklarını ve uygulanabilmesi için zamanın yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan Fen Bilimleri ve Sınıf Öğretmenlerinin ayrıca FBDÖP'nın genel özelliklerine ilişkin görüşlerinin cinsiyetleri, mezun oldukları bölüm, mesleki kıdem ve okul çevresi değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığına bakılmış; ancak bu değişkenler açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Anahtar kelimeler: Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı, 2013 Fen Öğretim Programı, Fen Bilimleri Dersi, Program Geliştirme, Öğretmen Görüşleri
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the target, content, educational status, assessment-evaluation and generalization of the curriculum and the science education curriculum of the 3rd, 4th, 5th, 6th, 7th and 8th grade primary schools (primary schools, middle schools) renewed in 2013 with 4 + 4 +4 system features according to the opinions of teachers who are practitioners of the program. In this study, because of being a research to determine the situation, the screening model was used. For this purpose; the opinions of the teachers who participated in the research, the views of the Science Instruction Curriculum was obtained by data collection tools. The first part of the data collection tool consists of the items of personal information, and the second part consists of materials related to the examination of the 5-point Likert type science curriculum according to teacher opinions. Data collection tool used in this study has been applied to 151 Science Teachers and Class Teachers in Mugla Provinces, Menteşe (59), Kavaklıdere (15), Yatağan (45), Ula (6), Marmaris (19) and Köyceğiz (7). The statistical package for the social sciences (SPSS) 16 program was used in the analysis of the data obtained as an application result. The reliability of the data collection tool was 0.94, also reliability values for each component of the program is calculated separately. According to this; the general property dimension of the program is 0.85, achievements dimension 0,84, the content dimension is 0.90, the education status dimension as 0,87, and the measurement and evaluation dimension was calculated as 0,79. Science Teachers and Classroom Teachers who participated in the study, have found the Science Instruction Curriculum positive, which was renewed in 2013, according to objectives, content, educational status and their opinion on the conformity of the assessment program development policy elements. They also expressed their positive views on the general characteristics of the program. However, it was seen that they did not reach consensus on some items in the data collection tool. Teachers involved in the research pointed out that, they do not have sufficient in-service training for the program and that the program is not fully implemented, the general features of the program, its achievements and content do not adequately consider the individual differences of the learners, the lack of lecture hours in the implementation of learning-teaching activities, assessment-evaluation activities increase the financial burden in a certain way, and insufficient material in practice and insufficient time to apply them. It was also examined whether the views of the participating Science Teachers and Classroom Teachers about the general characteristics of the Science Instruction Curriculum differed according to their gender, graduation, occupational seniority and school environment variables; but there was no significant difference in terms of these variables.Keywords: Science Instructions Curriculum, 2013 Science Instructions Curriculum, Science Course, Curriculum Development, Teachers Viewsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2013 ilkokullar ve ortaokullar fen bilimleri dersi öğretim programlarının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi-Muğla ili örneği
dc.title.alternativeAnalysing the 2013 primary and middle schools science instruction programs according to teacher's views-a sample of Muğla province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-01
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmProgram development
dc.subject.ytmScience
dc.identifier.yokid10172213
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483093
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess