Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Ayhan
dc.contributor.authorPatoğlu, Emrah Berkant
dc.date.accessioned2020-12-29T13:05:56Z
dc.date.available2020-12-29T13:05:56Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419184
dc.description.abstractOsmanlı Devleti'ndeki gerilemenin sonucu olarak ortaya çıkan yenileşme fikri ve uygulamalarının ilk adımları eğitim alanında atılmıştır. Özellikle Tanzimat döne-minde büyük bir ivme kazanmış olan eğitimde modernleşmenin en önemli ayağını askeri eğitim kurumları oluşturmaktadır. XVIII. yüzyılın sonlarında mühendishane-lerde başlatılan eğitimde modernleşme uygulamaları; XIX. yüzyılda askeri idadi ve rüştiye gibi ortaöğretim seviyesindeki kurumların teşkiliyle hız kazanarak devam et-miştir. 1845 yılında askeri idadilerin açılışından sonra; 9 Ocak 1875 tarihinde alınan bir karar neticesinde, askeri eğitimin ilk basamağını oluşturan askeri rüştiyeler açılmış-tır. Bu çalışmanın temel amacı ise; mezunlarının Harbiye, Bahriye, Tıbbiye ve Mü-hendishane gibi mekteplere istihdam edildiği askeri idadilerin öğrenci ihtiyacını karşı-lamak üzere kurulan askeri rüştiyelerin; kuruluş amacını, önemini, öğrenci kabul şartla-rını, öğretim kadrolarını, eğitim süresini, öğretim programlarını ve tarihi gelişimini; bunun yanı sıra söz konusu rüştiyelerin yaşadığı sorunları ve bu sorunlara karşı üreti-len çözüm yollarını arşiv vesikaları, gazete ve salname gibi dönemin çeşitli yayın or-ganları kullanılarak tarihi doküman incelemesi yöntemi ile ortaya koymaktır.
dc.description.abstractThe preliminary practices of the idea of innovation which emerged as a result of the decline in the Ottoman Empire were initiated in the field of education. The military educational institutions constituted the most important pillar of moderniza-tion in education which gained great momentum especially in the period of Tanzimat. The educational modernization initiatives launched in the imperial schools of engi-neering during the late 18th century were accelerated through the establishment of military secondary educational institutions such as idadis ve rustiyes throughout the 19th century. Military rustiyes, constituting the first step of military education, were brought into action as a result of a decision on the 9th of January, 1875 following the establishment of the military idadis in 1845. The main aim of this study was to reveal the purpose of establishment, importance, student admission requirements, teaching staff, training period, curricula and its historical development process, as well as the problems experienced and the solution offers of the military schools which estab-lished to meet the student needs of military idadis of which graduates were placed in schools such as Harbiye, Bahriye, Tibbiye and Muhendishane through historical doc-ument analysis method using various media organs of the period such as archival documents, newspapers and annuals.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleOsmanlı Devleti`nde Askeri rüştiyeler
dc.title.alternativeMilitary middle school in the Ottoman Empire
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-09-10
dc.contributor.departmentTarih Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish education history
dc.subject.ytmOttoman State
dc.subject.ytmRushdiye schools
dc.subject.ytmMilitary education
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.identifier.yokid10223754
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid532994
dc.description.pages456
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess