Ortaokul sosyal bilgiler programında yer alan coğrafya konularının programın genel amaçlarını karşılama düzeyleri
dc.contributor.advisor | Ertürk, Mustafa | |
dc.contributor.author | Şahin, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:05:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:05:55Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-02-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419183 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma 2005 yılında yürürlüğe giren ve 2012 yılında revize edilen sosyal bilgiler öğretim programında yer alan coğrafya konularının programın genel amaçlarını karşılama düzeylerini öğretmenlerin görüşleri ve programa ilişkin uygulama boyutundaki değerlendirmeleri ışığında incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın evrenini 2013–2014 öğretim yılında ortaokullarda görev yapan sosyal bilgiler öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklem seçim sürecinde örnekleme kolay ulaşılabilirlik göz önünde bulundurularak Güney Batı Anadolu'da yer alan Muğla il merkezindeki tüm ortaokullarda görev yapan 24 kadrolu Sosyal Bilgiler öğretmeni araştırma örneklemini oluşturmaktadır. Genel amaç doğrultusunda sosyal bilgiler programında yer alan coğrafya konularının programın genel amaçlarını karşılama düzeylerinin öğretmenlerce değerlendirilebilmesi amacıyla tarama (survey) türü araştırma yaklaşımı doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilen `Program Değerlendirme Formu` ile öğretmen görüşleri toplanmıştır. Yapılan istatistiksel işlemler ve alınan uzman görüşleri sonucunda ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu belirlenmiştir. Programı değerlendiren öğretmenlerin demografik özelliklerini ifade edebilecekleri kişisel bilgi ve sonrasında öğretmenlerin programın ünite ve kazanımlarını genel amaçlar ile karşılaştırmalı olarak değerlendirebilecekleri kısımlardan oluşmaktadır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular değerlendirildiğinde öğretmenler, Sosyal Bilgiler programı içerisinde coğrafya konulu ünite ve kazanımlarının Programın genel amaçlarına ulaşılmasında yeterli bulmaktadır. Ancak her sınıf kademesinde konu sayısının ve içerik bilgisinin çok yoğun olması sebebiyle ders saatinin yetersizliği, araç gerece ulaşma sorunu, ders kitabının eksiklerinin oluşu, soyut kavramlarla ilgili örnek eşikliği, materyal eksikliği ve hazırbulunuşluluk yetersizliği genel amaçlara ulaşmada engel bir durum olarak görülmüştür. Anahtar kelimeler: Sosyal bilgiler, öğretim programı, genel amaçlar | |
dc.description.abstract | This research aims to investigate the conformity levels of geographical topics in the light of the in-service teachers' views and evaluations of the implementation aspects of the program within the elementary social studies education programs, which entered into force in 2005 and revised in 2012.The population of the study is composed of the social studies teachers working in secondary schools in 2013-2014 school year. Considering the easy accessibility sampling during the sample selection process, 24 permanent social studies teachers participated in all secondary schools in the central province of Mugla in South western Anatolia. In line with the overall aim of the study, survey research method was used to be evaluated by in-service teachers of the levels of conformity of the geography topics in the major objectives of social studies program and teacher's views were collected by `Program Evaluation Form` which is designed by researcher. It is determined that the scale is valid and reliable as a result of the statistical procedures and the views received from experts. The form consist of the items which are expressing the personal information's and demographic characteristics by which the teachers evaluating the program and evaluating the program's units and achievements in comparison with major objectivesConsidering the findings of the study, the teachers claim that geography topics and leaning outcomes in Social Studies program are sufficient in achieving the major objectives of the Program. However, due to the number of topics and intense content, inadequacy of class hours, the problem of reaching classroom materials, unsatisfactory textbook content, lack of material and readiness levels of students have been seen as an obstacle in achieving the major goals and objectives.Key words: Social studies education, programs of instruction, major objectives | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul sosyal bilgiler programında yer alan coğrafya konularının programın genel amaçlarını karşılama düzeyleri | |
dc.title.alternative | The conformity levels of geography topics to the major objectives of elementary social studies education programmes of instruction | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-02-12 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Geography | |
dc.subject.ytm | Geography education | |
dc.subject.ytm | Relization level of the objectives | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.identifier.yokid | 10150742 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 497679 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |