dc.contributor.advisor | Deniz, Sabahattin | |
dc.contributor.author | Söğüt, Deniz Ayşegül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:05:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:05:50Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-12-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419152 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Muğla ilinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama sürecinde karşılaştıkları güçlükler ve kaynaştırma uygulamalarında yapılması gereken uyarlamalara ilişkin görüşlerini değerlendirmektir. Ayrıca öğretmenlerin görüşleri kendi demografik ve öğrencilerin demografik özellikleri değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırma betimsel desen kullanılmıştır. Araştırma amacına uygun olarak 2016-2017 Eğitim-Öğretim Yılında Muğla iline bağlı Menteşe, Kavaklıdere, Yatağan, Ula, Marmaris ve Milas ilçelerinde görev yapan toplam 201 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir.Araştırmada, veriler 'Sosyo-Demografik Bilgi Formu', Tike ve Kargın (2009) tarafından geliştirilen 'BEP Hazırlama Sürecinde Karşılaşılan Güçlükleri Belirleme Ölçeği' ve Kargın, Güldenoğlu ve Şahin (2010) tarafından geliştirilen 'Kaynaştırmaya İlişkin Güçlükler Ölçeği' kullanılarak toplanmıştır. Veriler SPSS 22 ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre; sınıf öğretmenlerinin BEP hazırlama sürecinde karşılaşabilecekleri güçlüklerin 'ailede özel gereksinimli birey olma, çalışma yeri, okutulan sınıf, kaynaştırma öğrencisinin engel türü, aile katılımı' değişkenlerine göre farklılaşmadığı, buna karşın 'yaş, cinsiyet, meslekte çalışma yılı, kaynaştırma öğrencisi olma, öğrencinin destek eğitim alması, öğrencinin aldığı destek eğitimin süresi, öğrencinin yaşı, öğrencinin cinsiyeti, öğretmenin verdiği kaynaştırma eğitimi süresi' değişkenlerine göre farklılaştığı bulunmuştur.Sınıf öğretmenlerinin Kaynaştırmaya İlişkin Düzenlemelerinin 'yaş, cinsiyet, meslekte çalışma yılı, kaynaştırma öğrencisi olma, öğrencinin destek eğitim alması, öğrencinin destek eğitim süresi, öğrencinin yaşı, öğrencinin cinsiyeti, engel türü, aile katılımı, öğretmenin verdiği kaynaştırma eğitimi süresi' değişkenlerine göre farklılaşmadığı, buna karşın 'ailede özel gereksinimli birey olma, çalışma yeri, okutulan sınıf, öğrencinin cinsiyeti' değişkenlerine göre farklılaştığı bulunmuştur. Araştırmanın sonuçları, alan yazındaki bulgular dikkate alınarak BEP hazırlamada karşılaşılan güçlükler ve kaynaştırmaya ilişkin düzenlemeler kapsamında, başka araştırma ve uygulamalara da yol gösterecek bağlamda tartışılmıştır. | |
dc.description.abstract | Aim of this study is evaluating difficulties with which class teachers who work in Mugla city encounter while preparing individualized education program and their views related to needed revision in inclusive practices. Also, teachers' views are examined in terms of variables of their own demographic and students' demographic features. The research has been made descriptively. The research was carried out relevantly in 2016-2017 Education Year with totally 201 teachers who work in Mentese, Kavaklidere, Yatagan, Ula, Marmaris, and Milas counties that bound to Mugla city.At the research data have been collected using 'Socia- demographie information form', 'Defining difficultier in the process of preparing IEP' developed by Tike and Kargın (2009) and 'Scale of difficulties related to Inclusion' developed by Kargın, Güldenoğlu and Şahin (2010). Datas have been analyzed with SPSS 22. According to the research findings; difficulties which class teachers encounter with in the process of preparing IEP undifferentiate as for the variables 'person with disability in the family, working place, studying class, inclusive student's type of disability, family participation', nevertheless it is found that it is differentiated as for the variables 'age, gender, working year at the occupation, having inclusive student, student's taking supportive education, duration of this education, student's age, gender, duration of teacher's giving inclusive education'.It is found that class teachers' Arrangements Related to Inclusion are not differentiated as for the variables 'age, gender, year of employment, having inclusive student, student's taking supportive education, student's supportive education time, age of student, gender of student type of disability, family participation, duration of teacher's giving inclusive education', nevertheless they are differentiated as for the variables; 'person with disability in the family, working place, studying class, student's gender'. Results of the research have been discussed, within the context of difficulties faced with preparing IEP and arrangements related to inclusion, taking account of findings in the body of literature, guiding to other research and practices | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlamada karşılaştıkları güçlükler ve kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Rigours which class teachers encounter with preparing individualized education program and assessment of views related to inclusive practices | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-12-21 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Individual teaching method | |
dc.subject.ytm | Problems of teachers | |
dc.subject.ytm | Inclusive education | |
dc.identifier.yokid | 10174471 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 491049 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |