dc.contributor.advisor | Özaydınlık, Kevser | |
dc.contributor.author | Gökçen, Elvan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:05:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:05:37Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-06-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419075 | |
dc.description.abstract | Geçmişten günümüze disiplin konusu her zaman önemini korumuştur. Özellikle son dönemlerde aileler ve çeşitli kurumlar için olduğu kadar, okullarda da disiplin büyük bir sorun haline gelmiştir. Disiplin konusundaki sorunlar, öğretimde eğitim hedeflerine erişmeyi güçleştiren davranışlardır. Gerek gelişmiş ve gerekse gelişmekte olan ülkelerde, son dönemlerde öğrencilerin almış olduğu disiplin cezalarındaki artış, disiplinsiz davranış sorununu dikkat çekici hale getirmiştir. Öğrencilerdeki bu disiplini bozan davranışlar eğitim-öğretimin en önemli sorunlarından biri haline gelmektedir. Okul, çeşitli özelliklere sahip öğrencilerin aynı ortamda bulundukları yerdir. Bu nedenle disiplini bozan davranışları belirlemek güç olmakla beraber uzun bir süreç gerektirir. Bu konuda öğretmenler farklı görüşlere sahiptir. Bu doğrultuda, herhangi bir davranışın problem olarak değerlendirilip değerlendirilmemesi, o davranışın uygulandığı yere, zamana, davranışı uygulayan ya da değerlendiren kişiye göre farklılaşabilmektedir. Bunun yanında olumlu eğitim öğretim ortamı oluşturmak için, sınıf yönetimi konusundaki stratejiler, süreç ve uygulamalar hakkında ortak fikirlerde bulunulması, ihtiyaçların tespit edilmesi, okulda bulunan bireyler açısından gereklidir (Blanford, 1998). Bu nedenle çalışmada, ilkokuldan liseye kadar farklı düzeylerde görev yapan öğretmenlerin görüşleri analiz edilmiştir. Şanlıurfa İl Merkezinde görev yapan 440 öğretmene anket uygulanmıştır. Tez kapsamında yapılan anketin sonucunda Şanlıurfa ilinde, özellikle sınıf içerisinde öğretmenlerin en sık karşılaştıkları disiplini bozan davranışın; 'izin istemeden konuşmak' olduğu sonucuna varılmıştır. Öğretmenler, 'ailelerin çocuklarının eğitimine olan ilgisizliği'ni sınıf içinde karşılaştıkları disiplini bozan davranışların sebebi olarak en çok görmekte olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplini bozan davranışlar ile sınıfta karşılaştıkları disiplini bozan davranışların sebepleri; cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, mezun olduğu fakültesi, sınıftaki öğrenci sayısı ve okul türü değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Sınıf yönetimi, disiplin, disiplini bozan davranışlar, disiplini bozan davranışların sebepleri. | |
dc.description.abstract | Discipline has always maintained its importance from past to present. In recent years it has become an especially important matter for schools, as well as for families and various institutions. The discipline problems make it difficult to reach educational objectives. The increase in the numbers of disciplinary punishments in both developed and developing countries has attracted attention. Such disciplinary behaviors by students has become one of the most important problems in education. In schools students have different features and characteristics; therefore, assigning the disciplinary behaviors is a difficult and long lasting process. Teachers have different opinions in this respect. Regarding a behavior as a disciplinary one or not may differ depending on where and when that behavior takes place, who makes such a behavior and who evaluates the behavior. For this reason, in this study, the opinions of teachers, who work in different levels from elementary to the secondary schools, have been analyzed. A questionnaire was applied to 440 teachers in Şanlıurfa. It is concluded that the most common disciplinary behavior in the classrooms is to speak without asking permission. Besides, regarding the reasons for the disciplinary behaviors by the students, the most common reason was found out to be parents' being indifferent to the education of their children. Finally, it was found out in the study that there was a meaningful difference related to the reasons for the disciplinary behaviors in gender, age, education background, graduated faculty, the number of students in classrooms and school type.Keywords: Classroom management, discipline, disciplinary behavior, the reasons for disciplinary behaviors. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf içi disiplini bozan davranışlara yönelik öğretmen görüşleri (Şanlıurfa ili örneği) | |
dc.title.alternative | Teacher's views on behaviors that disrupt classroom discipline | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-18 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.subject.ytm | Discipline | |
dc.subject.ytm | In-class behaviors | |
dc.subject.ytm | Behavior of student | |
dc.subject.ytm | Unwanted student behavior | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 10207128 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 530515 | |
dc.description.pages | 154 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |