Show simple item record

dc.contributor.advisorErözkan, Atılgan
dc.contributor.authorAdigüzel, Arca
dc.date.accessioned2020-12-29T13:05:34Z
dc.date.available2020-12-29T13:05:34Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419051
dc.description.abstractBu çalışmada, üniversite öğrencilerinde gündemi kaçırma korkusu, problemli akıllı telefon kullanımı, problemli internet kullanımı ve yaşantısal kaçınmanın cep telefonu bağlantısını kaybetme korkusuna yönelik yapının Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM) ile incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı'nda Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nde lisans öğrenimine devam etmekte olan, yaşları 18-30 arasında değişen, yaş ortalamaları 21.39 olan (Ss= 1.92) 835 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeği, Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği, İnternette Bilişsel Durum Ölçeği, Kabul ve Eylem Formu-II, Nomofobi Ölçeği ve Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. Uygulama sürecinde elde edilen verilerin analizi LISREL 8.80 ve SPSS 22.0 paket programları ile gerçekleştirilmiştir. Nomofobiyi açıklayan değişkenlerin analiz edilmesinde YEM kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen YEM modeline göre, gündemi kaçırma korkusu, problemli akıllı telefon kullanımı, problemli internet kullanımı ve yaşantısal kaçınmanın nomofobiyi yordadığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study was to test the model which predicts nomophobia with fear of missing out, problematic smart phone usage, problematic internet usage and experiental avoidance in university students using Structural Equation Modelling (SEM). The participants of the study were 835 undergraduate students of Muğla Sıtkı Koçman University in the Spring Term of 2017-2018 Academic Year. Their ages range between 18 and 30 (M= 21.39, Ss= 1.92). The data were collected through The Fear of Missing Out Scale, Smartphone Addiction Scale, Online Cognition Scale, Acceptance and Action Questionnaire-II, Nomophobia Scale and Demografic Information Form and data were analysed using Lisrel 8.80 and SPSS 22.0 softwares. SEM was used when analysing the variables explaining nomophobia. SEM results revealed that fear of missing out, problematic smart phone usage, problematic internet usage, and experiental avoidance predict nomophobia.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde gündemi kaçırma korkusu, problemli akıllı telefon kullanımı, problemli internet kullanımı ve yaşantısal kaçınmanın cep telefonu bağlantısını kaybetme korkusuna yönelik modelin sınanması Muğla ili örneği
dc.title.alternativeTesting the model which predicts nomophobia with fear of missing out, problematic smart phone usage, problematic internet usage and experiental avoidance in university students Muğla province sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-22
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMobile phone
dc.subject.ytmMobile internet
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmInternet use
dc.subject.ytmNomophobia
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmFear of missing out
dc.subject.ytmExperiential avoidance
dc.subject.ytmProblem behavior
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10208691
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530594
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess