dc.contributor.advisor | Dellal, Nevide | |
dc.contributor.author | Akin, Eşe Büşra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:05:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:05:32Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-07-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419043 | |
dc.description.abstract | Geçmiş yüzyıllardaki savaşlar, insanlık tarihinde daima trajedi olmuştur. Bu savaşlar, milyonlarca insanın hayatına mal olmuştur. Özellikle iki büyük dünya savaşından sonra Avrupa'daki farklı ülkelerin bir araya gelerek oluşturduğu Avrupa Konseyi, sorumluluk bilincini, eleştirel, yansıtıcı, bağımsız düşünme ve davranmayı, günümüzde büyük bir görev olarak önemsemekte ve dünya barışı için çaba göstermektedir. Avrupa Konseyi'nin bu barış çabalarını, daha sonra Avrupa Birliği de üstlenmiştir. Sorumluluk bilinciyle, eleştirel, yansıtıcı, bağımsız düşünme ve davranma, günümüzde dünyayı daha barışçıl ve hoşgörülü bir yer haline getirmek için büyük bir öneme sahiptir. Sorumluluk bilinciyle, eleştirel, yansıtıcı, bağımsız düşünme ve davranma konusuna yönelik öğrenme hedeflerini gerçekleştirebilmek için, yabancı dil dersinde ülke bilgisi içeren konular ön plana çıkarılmıştır. Ülke bilgisel içerikler, bireylerin eleştirel düşünme becerisinin gelişmesi için önkoşul olan kültürlerarası anlaşmaya hizmet etmelidir. Bu, empatik davranmayı, öteki kültüre karşı önyargıların yıkılmasını ve kültürlerarası köprü oluşturulmasını sağlayacak ve bu özellikler özgün kişisel düşünce oluşmasında etkili olacaktır. Eleştirel düşünme ve davranmaya yönelik bir araç olarak yabancı dil eğitimi düşüncesinden yola çıkarak `Yabancı Dil Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünmeye İlişkin Bilinç Düzeyleri: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği`, tez konusu olarak belirlenmiştir. Bununla birlikte Almanca Öğretmenliği ve İngilizce Öğretmenliği bölümü öğrencilerinin derslerinde, günümüz dünyasının önemli bir sorunsalı olan sorumluluk bilinciyle davranma, eleştirel, yansıtıcı, bağımsız düşünme ve davranmaya ilişkin neler yapıldığı, öğrencilerin eleştirel, sorumluluk bilinciyle, yansıtıcı ve bağımsız düşünüp düşünmedikleri ve derslerinde eleştirel bilinç geliştirmeye yönelik çalışmaların nasıl yapıldığı araştırılmıştır. Bu çalışmaya, 2016/2017 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Döneminde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliği ve İngilizce Öğretmenliği programlarında 1. sınıf, 2. sınıf, 3. sınıf ve 4. sınıfta öğrenim gören toplam 217 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada nitel ve nicel verilerin birarada kullanıldığı karma yöntem kullanmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre yabancı dil öğretmen adaylarının eleştirel düşünme standartlarına ilişkin bilinç düzeyleri orta seviyededir. Buna göre yabancı dil öğretmen adaylarının derslerde düşüncelerini genellikle orta düzeyde ifade edebildikleri söylenebilir. Buna karşın, çalışmada erkek yabancı dil öğretmen adaylarının kadın yabancı dil öğretmen adaylarından daha eleştirel düşünebildiği sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların eleştirel düşünmeye ilişkin eğilimleri öğrenim gördükleri sınıf düzeyi ve bölüme (Almanca ya da İngilizce) göre anlamlı düzeyde farklılık göstermemektedir. Öte yandan, çalışmada eleştirel düşünce geliştirmek için, üniversite yabancı dil alan eğitimi derslerinde yürütülen bilinçli çalışmaların yeterli olmadığı sonucuna varılmıştır. Bu çalışmaya göre düşündürücü ve sorgulayıcı çalışmaların az ya da çok yapıldığı ve yabancı dil eğitimi sürecinde kişinin eleştirel aydınlanmasının mümkün olduğu sonuçları da çıkarılmıştır. Yabancı dil öğretmen adayları, eleştirel düşünmeyi yani öz ve öteki kültürü karşılaştırma çalışmaları yoluyla sorumluluk bilincini destekleyen, sorgulayıcı, irdeleyici, yansıtıcı, bağımsız düşünce ve davranışını geliştiren çalışmaların yararlı ve olumlu olduğunu belirtmişlerdir. Yabancı dil eğitiminin bu şekilde yeni ve çeşitli bakış açıları kazandırabildiği ulaşılan sonuçlar arasındadır.Anahtar kelimeler: Eleştirel düşünme, yabancı dil eğitimi, öz, öteki, kültürlerarasılık, ülke bilgisi | |
dc.description.abstract | Wars in past centuries have always been a tragedy for human history. These wars cost millions of lives. Especially after the two major world wars in the last century, the Council of Europe that was founded by various European countries for world peace, considers thinking and behaving responsibly, critically, reflectively and independently as a major challenge today and strives to see it happen. The European Union (EU) later adopted these peace efforts of the Council of Europe. It is of great importance to think and behave with a sense of responsibility, critically, reflectively and independently to make the world a peaceful and tolerant place. In order to realize learning objectives regarding thinking and behaving with a sense of responsibility, critically, reflectively and independently, information concerning a country is compiled. This country specific content should serve as the basis of intercultural understanding, which presupposes the critical thinking ability of individuals. This will make it possible to behave empathetically, break down prejudices against other cultures and build an intercultural bridge and these characteristics will be effective in the formation of individual opinion. Based on the consideration of `foreign language teaching as a way to critical thinking and behaving`, the topic of `Consciousness Level of Foreign Language Teacher Candidates in relation to Critical Thinking: Muğla Sıtkı Koçman University Case` was determined as the thesis subject. It was investigated what was done in the courses of German and English Language Teaching students regarding thinking and behaving with a sense of responsibility, critically, reflectively and independently which is a major challenge to today's world; whether foreign language teacher candidates can even think and act critically, responsibly, reflectively and independently and how critical awareness could be taught in the courses. A total of 217 prospective teachers who were studying at the 1st, 2nd, 3rd and 4th years of German and English Language Teaching Departments in the Education Faculty of Muğla Sıtkı Koçman University took part in this study in the spring term of the academic year 2016/2017. The study adopted a mixed research method (mixed method) in which both quantitative and qualitative approaches were employed. The results of the study indicate that foreign language teacher candidates' level of awareness with regards to critical thinking standards is moderate. According to this, foreign language teacher candidates are generally able to express their opinions at a medium level. On the other hand, it is concluded that male foreign language teacher candidates can think more critically than female foreign language teacher candidates. The participants' tendency to think critically does not differ significantly according to the year they are studying or the department (German or English). It is concluded that deliberate work in the foreign language training courses at the university in order to promote critical thinking has not been sufficiently carried out. According to this study, it is concluded that some thought-provoking and questioning studies are done and that it is possible for an individual to be critically enlightened during foreign language learning. The students stated that work to promote critical thinking that is the work improving questioning, responsible, reflective, and independent thinking and behaving through comparisons of self and other cultures is considered useful and positive by the student teachers. Another conclusion obtained from this study is that foreign language training could thus open up new and alternative perspectives in this path.Key words: Critical thinking, foreign language education, self, other, interculturalism, country knowledge | en_US |
dc.language | German | |
dc.language.iso | de | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bewusstseinsniveau der fremdsprachenlehramtsstudenten in bezug auf kritisches denken: Am beispiel der Muğla Sıtkı Koçman Universität | |
dc.title.alternative | Yabancı dil öğretmen adaylarının eleştirel düşünmeye ilişkin bilinç düzeyleri: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi örneği | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-03 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Critical thinking | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | German | |
dc.subject.ytm | Otherness | |
dc.subject.ytm | Interculturalit | |
dc.subject.ytm | Self-consciousness | |
dc.identifier.yokid | 10219970 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 531167 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Alman Dili Eğitimi Bilim Dalı | |