Development of strategic competence in EFL classes at secondary education
dc.contributor.advisor | Çelik, Mehmet | |
dc.contributor.author | Sayar, Emine | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:05:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:05:32Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-10-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419038 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amacı, sözel iletişim stratejilerinin öğretiminin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen lise öğrencileri üzerindeki etkisini incelemek ve sözel iletişim stratejilerinin öğretiminin lise bağlamında pedagojik olarak etkili olup olmadığını tespit etmektir. Ayrıca çalışma, strateji eğitimi öncesi ve sonrasında öğrenciler tarafından etkin ve yoğun olarak kullanılan iletişim stratejilerinin türlerini belirleme hedefiyle bu çalışma kapsamında deney grubuna strateji kullanımının artırılmasına yönelik bir öğretim programı uygulayarak sonuçları değerlendirmektedir. Öğrencilerin stratejik yeterlilik gelişimi konusundaki verileri elde etmek için; Nakatani (2006)' tarafından geliştirilen Sözlü İletişim Stratejileri Envanteri 'nin Türkçe versiyonu, eğitim öncesi ve sonrası 60 lise öğrencisine uygulanmış ve öğrencilerin strateji kullanımlarına ilişkin nitel veriler elde etmek amacıyla da öğrencilere sözlü iletişim performans testleri ve sınıf içi iletişimsel tasklar kullanılmıştır. Sonuçlar, her iki grubun strateji kullanımının strateji eğitimi öncesi tüm sektörel boyutlarda çok düşük olduğunu ve öğrencilerin iletişim stratejilerini kullanma konusunda çok sınırlı bir farkındalığa sahip olduklarını ortaya koymuştur. Ayrıca, envanterin sonuçları `İngilizce düşünmeye teşebbüs` olarak belirlenen strateji faktöründe deney grubunun son-test kullanımında da önemli bir fark ortaya koymuştur. Sözel iletişim performans testleri ve sınıf içi iletişimsel görevlerin sonuçları da deney grubu ve kontrol grubu son-test sonuçlarında öğrencilerin sözel iletişimsel strateji kullanımlarının sıklığında önemli bir fark olduğunu göstermektedir. Çalışma sonucunda sözel iletişimsel stratejilerin lise öğrencileri arasında stratejik yetkinlik geliştirmek için kullanımının ve öğretiminin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen lise öğrencilerinin strateji kullanım sıklığı ve çeşitliliği üzerinde etkili olduğu görülmektedir. | |
dc.description.abstract | The main purpose of the present study was to examine the effects of teaching communication strategies (CS) to EFL high school students and to determine whether teaching communication strategies is pedagogically effective in high school context or not. Moreover, the study aimed at determining the types of communication strategies that are more widely and frequently used by learners before and after strategy training. In order to obtain exploratory data on the learners' development in strategic competence; Turkish version of OCSI (Oral Communication Strategies Inventory) by Nakatani (2006) was administered to 60 high school students before and after the training. More importantly, oral communication performance tests and in-class communicative tasks were administered to students in order to have qualitative data on the results of the treatment. The results indicated that the strategic use of both experimental and control groups was very low in all factorial dimensions before strategy training, which means they had very limited awareness of utilizing communication strategies. Moreover, the results of the survey indicated that strategy `attempt to think in English` showed a significant difference in use after the treatment in the experimental group. Likewise, the results of oral communication performance tests and in-class communicative tasks indicated that there was a significant difference in utilization of avoidance strategies as well as compensatory strategies in the experimental group with the implication that it seemed effective to teach communication strategies in order to develop strategic competence among high school students. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Development of strategic competence in EFL classes at secondary education | |
dc.title.alternative | Lise düzeyinde yabancı dil olarak İngilizce okutulan sınıflarda stratejik yeterliliğin geliştirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-19 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Communication strategies | |
dc.subject.ytm | Communicative competence | |
dc.subject.ytm | Strategy | |
dc.subject.ytm | Strategy instruction | |
dc.subject.ytm | Verbal communication | |
dc.identifier.yokid | 10224239 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 541761 | |
dc.description.pages | 143 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |