Robotik FeTeMM uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve motivasyonları üzerine etkileri
dc.contributor.advisor | Altıparmak Karakuş, Melek | |
dc.contributor.author | Akçay, Simge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:05:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:05:31Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-10-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419035 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada; Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. Sınıf öğretmen adayları ile (n=42) LEGO Mindstorms EV3 eğitsel robotik setlerini kullanılarak, böcek yaşamını taklit eden robotlar tasarlamak ve programlamak amacıyla deneysel bir araştırma tasarlanmıştır. Deneysel araştırma; LEGO Mindstorms EV3 eğitsel robotik seti hakkında teknik bilgilerin verilmesi, programlama ve kodlama ile ilgili eğitimin verilmesi, böceklerin sahip olduğu spesifik yaşamsal özellikleri içeren modüller üzerinde çalışmalar yapılması, öğretmen adaylarının gruplar halinde çalışarak robot tasarımlarını gerçekleştirmeleri, programlama ve robotların çalıştırılması süreçlerini içermektedir. Deneysel araştırmada; `Robotik FeTeMM` uygulamalarının, öğretmen adaylarının; `akademik başarıları`, `bilimsel süreç becerileri` ve `derse yönelik motivasyonları` üzerine etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucu olarak; `Robotik FeTeMM` uygulamaları ile öğretmen adaylarının; bilimsel bilgilerinin artarak geliştiği, kodlama ve programlama becerilerini kazandıkları, bilimsel süreçleri uygulama ile ilgili bilgi ve becerilerinin arttığı, derse yönelik motivasyonlarının artarak geliştiği tespit edilmiştir. Robotik FeTeMM tasarım sürecinde öğretmen adaylarının aktifleştikleri, eğlenerek öğrendikleri ve böylece derse yönelik motivasyonlarının olumlu etkilendiği, işbirliği içinde çalışma ve iletişim becerilerinin geliştiği gözlemlenmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study; An experimental research was designed to design and program robots that mimic the insect life by using LEGO Mindstorms EV3 educational robotics set with 4th grade science teacher candidates (n=42). Experimental research processes; Giving technical information about the LEGO Mindstorms EV3 educational robotics set, giving course about programming and coding, working on the modules containing the specific vital features of the insects, making robot designs in work groups and programming & activating the robots.In experimental research; the effects of `Robotics STEM` applications on science teacher candidates'; `academic achievement`, `scientific process skills` and `motivations for the course` were tried to be determined. As a result of the research; In `Robotics STEM `applications with science teacher candidates'; It has been determined that the scientific knowledge has increased gradually, coding and programming skills were gained, knowledge and skills related to the application of scientific processes were increased and the motivations towards the course were developed. It has been observed that science teacher candidates have been activated, had fun in learning and deveoped favorable motivation towards the course, and also working together and communication skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Robotik FeTeMM uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve motivasyonları üzerine etkileri | |
dc.title.alternative | The effects of robotic STEM applications on science teachers' academic success, scientific process skills and motivations | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-19 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | STEM | |
dc.subject.ytm | STEM training method | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Scientific process | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Robotics | |
dc.subject.ytm | Lego Mindstorms EV3 | |
dc.identifier.yokid | 10223207 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 541728 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |