Show simple item record

dc.contributor.advisorAltıparmak Karakuş, Melek
dc.contributor.authorAkçay, Simge
dc.date.accessioned2020-12-29T13:05:31Z
dc.date.available2020-12-29T13:05:31Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419035
dc.description.abstractBu araştırmada; Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. Sınıf öğretmen adayları ile (n=42) LEGO Mindstorms EV3 eğitsel robotik setlerini kullanılarak, böcek yaşamını taklit eden robotlar tasarlamak ve programlamak amacıyla deneysel bir araştırma tasarlanmıştır. Deneysel araştırma; LEGO Mindstorms EV3 eğitsel robotik seti hakkında teknik bilgilerin verilmesi, programlama ve kodlama ile ilgili eğitimin verilmesi, böceklerin sahip olduğu spesifik yaşamsal özellikleri içeren modüller üzerinde çalışmalar yapılması, öğretmen adaylarının gruplar halinde çalışarak robot tasarımlarını gerçekleştirmeleri, programlama ve robotların çalıştırılması süreçlerini içermektedir. Deneysel araştırmada; `Robotik FeTeMM` uygulamalarının, öğretmen adaylarının; `akademik başarıları`, `bilimsel süreç becerileri` ve `derse yönelik motivasyonları` üzerine etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucu olarak; `Robotik FeTeMM` uygulamaları ile öğretmen adaylarının; bilimsel bilgilerinin artarak geliştiği, kodlama ve programlama becerilerini kazandıkları, bilimsel süreçleri uygulama ile ilgili bilgi ve becerilerinin arttığı, derse yönelik motivasyonlarının artarak geliştiği tespit edilmiştir. Robotik FeTeMM tasarım sürecinde öğretmen adaylarının aktifleştikleri, eğlenerek öğrendikleri ve böylece derse yönelik motivasyonlarının olumlu etkilendiği, işbirliği içinde çalışma ve iletişim becerilerinin geliştiği gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study; An experimental research was designed to design and program robots that mimic the insect life by using LEGO Mindstorms EV3 educational robotics set with 4th grade science teacher candidates (n=42). Experimental research processes; Giving technical information about the LEGO Mindstorms EV3 educational robotics set, giving course about programming and coding, working on the modules containing the specific vital features of the insects, making robot designs in work groups and programming & activating the robots.In experimental research; the effects of `Robotics STEM` applications on science teacher candidates'; `academic achievement`, `scientific process skills` and `motivations for the course` were tried to be determined. As a result of the research; In `Robotics STEM `applications with science teacher candidates'; It has been determined that the scientific knowledge has increased gradually, coding and programming skills were gained, knowledge and skills related to the application of scientific processes were increased and the motivations towards the course were developed. It has been observed that science teacher candidates have been activated, had fun in learning and deveoped favorable motivation towards the course, and also working together and communication skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleRobotik FeTeMM uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve motivasyonları üzerine etkileri
dc.title.alternativeThe effects of robotic STEM applications on science teachers' academic success, scientific process skills and motivations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-19
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSTEM
dc.subject.ytmSTEM training method
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmScientific process
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmRobotics
dc.subject.ytmLego Mindstorms EV3
dc.identifier.yokid10223207
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid541728
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess