Show simple item record

dc.contributor.advisorUstakara, Fuat
dc.contributor.authorDemir, Hayrülnisa
dc.date.accessioned2020-12-29T13:05:27Z
dc.date.available2020-12-29T13:05:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419013
dc.description.abstractŞehirler; eski çağlardan beri yerleşim yerleri olmalarının dışında insanların yaşam tarzlarına yön vermişler, günümüzde önem derecelerini daha da arttırarak çekim merkezi haline gelmişlerdir. Daha fazla iş ve yaşam alanına sahip olmak, daha çok gelir elde edip refah düzeyini yükseltmek, şehir yöneticilerinin birincil amaçları olmuştur. Refah düzeyi yüksek, daha yaşanılır bir şehir demek; daha fazla yatırımcı, üretici, yerleşimci ve ziyaretçi anlamına gelmektedir. Bundan dolayı ürün ve hizmetler için kullanılan pazarlama biliminin, şehirleri de pazarlanabilir bir ürün olarak ele alması olağandır.Günümüzde şehirler kendilerini dünya üzerindeki diğer yerleşim yerleri ve şehirlerle rekabet halinde bulmaktadırlar. Şehirler küresel rekabet nedeniyle turizmi gelirlerini artırmak, yatırımcıları şehre çekmek, nitelikli insanları şehirde yaşamak için teşvik etmek gibi amaçlara ulaşmak için, pazarlama-markalama yöntem ve tekniklerini benimsemeye ve kullanmaya başlamışlardır. Bu bağlamda, bu çalışmanın genel amacı, ayrıntı bir şekilde şehirler için markalaşmanın önemini, markalaşma yöntem ve stratejilerini araştırmak; Türkiye'de marka şehir çalışmalarını ilk başlatan şehir olma özelliğine de sahip olan 'Marka Şehir Gaziantep' örneğini incelemektir.Çalışmanın birinci bölümünde bir pazarlama unsuru olarak markanın önemi açıklanmış, konunun daha iyi anlaşılması için ikinci bölümde önce marka ve markalaşma kavramlarına, daha sonra da şehir markalaşması konularına değinilmiştir. Araştırma literatür taraması ve nitel araştırma tekniklerinden yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Son bölümde toplanan veriler ışığında Gaziantep, şehir pazarlaması açısından değerlendirilerek yorumlanmıştır. Çalışmanın sonucunda Gaziantep'in tarihi, kültürel ve gastronomi zenginliğini öne çıkaracak, şehre marka değeri kazandıracak unsurun 'insan' faktörü olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractCities; Since the ancient times settlements have been directed towards people's lifestyles, and today they have become a center of attraction by increasing their importance. To have more work and living space, to earn more income and to increase the level of welfare has been the primary purpose of city managers. Welfare means a higher, more livable city; more investors means producers, settlers and visitors. Therefore, it is common for marketing science used for products and services to treat cities as a marketable product.Today, cities find themselves competing with other settlements and cities around the world. Due to global competition, cities have started to adopt and use marketing-branding methods and techniques to increase tourism revenues, to attract investors to the city and to encourage qualified people to live in the city. In order to develop a strong city brand, the top executives of the city should identify a number of brand attributes of the city and create positive perceptions about the city in the minds of the target audience.In this context, the general aim of this study is to investigate the importance of branding for cities, branding methods and strategies; Turkey, which also has the distinction of being the first city started working at the city brand 'brand city of Gaziantep is to examine, for example.In the first part of the study, the importance of the brand as a marketing element is explained and in the second part, the concepts of brand and branding and then city branding are discussed. The research was conducted by using face to face interview technique from literature review and qualitative research techniques. In the light of the data collected in the last section, Gaziantep was evaluated and interpreted in terms of city marketing. As a result of the study, it has been determined that Gaziantep is a ve human tarihi factor that will highlight the historical, cultural and gastronomic richness of the city and bring the brand value to the city.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleŞehir markalaşması ve şehir markalaşma sürecinde Gaziantep örneği
dc.title.alternativeCity branding and city branding process in Gazi̇antep case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-10
dc.contributor.departmentİletişim ve Toplumsal Dönüşüm Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrand creating
dc.subject.ytmCreating city brand
dc.subject.ytmGaziantep
dc.subject.ytmBrand
dc.identifier.yokid10232687
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid543201
dc.description.pages336
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess