Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin temel geometrik kavramlar ve çizimler alt öğrenme alanına yönelik kavram yanılgıları
dc.contributor.advisor | Şeker, Hasan | |
dc.contributor.author | Çekiç, Erhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:05:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:05:26Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-10-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/419006 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ortaokul 5. sınıf Matematik Dersi Öğretim Programı içinde yer alan `Temel Geometrik Kavramlar ve Çizimlerˮ alt öğrenme alanında öğrencilerin mevcut kavram yanılgılarının ortaya çıkarılması ve nedenlerinin belirlenmesidir. Araştırma tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Öğrencilerin mevcut kavram yanılgılarını belirlemek için `Kavram Yanılgıları Teşhis Testi` hazırlanmış ve 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Muğla İli Milas İlçesine bağlı ortaokul 5. sınıfta öğrenim gören 298 öğrenciye uygulanmıştır. Teşhis testinde soruların altında boş bırakılan yerlere yaptıkları açıklamalardan yola çıkarak kavram yanılgısı olduğu belirlenen 15 öğrenciyle görüşme yapılmıştır. Teşhis testinden elde edilen veriler kullanılarak soruların frekans ve yüzdeleri tablolarla gösterilmiştir. Teşhis testinde soruların altına yaptıkları açıklamalar ve görüşmeden elde edilen veriler için betimsel analiz kullanılmıştır. Görüşme formu verileri kullanılarak kavram yanılgılarının nedenleri epistemolojik, psikolojik ve pedagojik nedenler olmak üzere üç tema altında ele alınmıştır.Araştırma bulgularına göre öğrenciler, doğruyu adlandırmak için kullanılan harflerin doğruyu oluşturan noktalardan ikisinin adı olduğunu kavrayamamıştır. Işın modelinin gösteriminde noktanın sona (okun olduğu tarafa) konulması gerektiği, açının ölçüsünü açının kollarının uzunluğuna göre değiştiği yanılgıları teşhis edilmiştir. Ayrıca doğru parçalarının paralel olması için alt alta, hizalı ve aynı uzunlukta olması gerektiğini, dikmenin doğru parçasının ortasına çizilmesi gerektiğini belirtmişlerdir.Öğretmenlerin kavram yanılgılarından haberdar olması için kavram yanılgıları ile ilgili uyarılar içeren yıllık planlar oluşturulabilir. Ders kitapları ve öğretim programlarının buna göre yapılandırılması yanılgıların azaltılmasına yardımcı olabilir.Anahtar kelimeler: Kavram yanılgıları, temel geometrik kavramlar, yanılgıların nedenleri, geometrik çizimler | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to reveal the students' current misconceptions and to determine the reasons in the sublearning domain named `Basic Geometric Concepts and Drawingsˮ in 5th grades mathematics curriculum. This research is a descriptive survey model.`Misconceptions Diagnosis Testˮ was prepared in order to determine the students' misconceptions and applied to 298 fifth graders in Milas/Muğla in 2017-2018 academic year. 15 students who were determined to have misconceptions from the explanations they made to the places left blank under the questions in the diagnosis test, were interviewed. The frequency and percentages of the questions are shown by using the data obtained from the diagnosis test. Descriptive analysis was used for the explanations students made under the questions in the test and datas gained through the interview. Using the data obtained from the interview form, the reasons for misconceptions are discussed under three themes: epistemological, psychological and pedagogical reasons.According to the findings of the research, students could not comprehend that the letters used to name the line were the names of two of the points that constitute the line. The students think that the point has to be put to the end (on the side of the arrow) in the representation of the ray model, and that the angle's size depends on the length of its arms. They also stated that the line segments should be aligned, converged and same length to be parallel.Annual instructional plans can be prepared with including warnings about misconceptions in order to make teachers aware of misconceptions. For overcoming the misconceptions, course books and curriculum should be structured accordingly.Keywords: Misconceptions, basic geometric concepts, reasons of misconceptions, geometric drawings | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin temel geometrik kavramlar ve çizimler alt öğrenme alanına yönelik kavram yanılgıları | |
dc.title.alternative | Mİsconceptions of fifth graders regarding the basic geometric concepts and drawings sublearning domain | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-22 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Geometry | |
dc.subject.ytm | Misconception | |
dc.subject.ytm | Concept teaching | |
dc.subject.ytm | Drawing | |
dc.identifier.yokid | 10228990 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 542110 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |