Show simple item record

dc.contributor.advisorGüner, İbrahim
dc.contributor.authorKulali, Özgür
dc.date.accessioned2020-12-29T13:05:20Z
dc.date.available2020-12-29T13:05:20Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418969
dc.description.abstractSosyal Bilgiler dersi günümüzde ve gelecekte nesillerin hayat ile bağlantısı için temel derslerden birisidir. Bu dersin aktarımında ise en önemli materyal ders kitaplarıdır. Ders kitapları ise sadece bilgi kaynağı olarak ele alınmamalıdır. Çünkü ders kitaplarının bilgiyi aktarması için diğer unsurlar da vardır. Bu çalışmada ders kitapları eğitsel içerik, görsel tasarım, dil ve anlatım, fiziksel tasarım, ölçme ve değerlendirme yönünden incelenmiştir. Durum çalışma yönteminin kullanıldığı bu nitel çalışmada Ortaokul Sosyal Bilgiler Ders Kitabı öğretmen görüşlerine göre incelenmiştir. Yapılan çalışmada ders kitaplarının incelenmesi için yarı-yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Bunun sebebi ders kitapları hakkında derinlemesine bilgi almaktır. Araştırmada 2018-2019 yılında yeni Sosyal Bilgiler müfredatına uygun ders kitapları incelenmiştir. Bu inceleme sırasında örneklem olarak 24 Sosyal Bilgiler öğretmeniyle görüşülmüştür. Araştırmanın analizi için ise kodlar belirlenmiş ve çeşitli bulgulara ulaşılmıştır. Katılımcıların görüşlerine göre Ortaokul Sosyal Bilgiler ders kitaplarında görsel materyallerin daha da etkinleştirilmesi, ölçme ve değerlendirme çalışmalarının farklılaştırılması gibi bulgulara ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler:Ders Kitabı, Sosyal Bilgiler, Öğretmen Görüşü
dc.description.abstractThe Social Studies subject is one of the basic subjects for the connection of generations with life in the present and future. Coursebooks are the most important materials in the transmission of this subject. Coursebooks should not be considered only as a source of information. Because there are other elements for the coursebooks to transfer information. In this study, coursebooks are examined in terms of educational content, visual design, language and expression, physical design, assesment and evaluation. In this qualitative study that in using case study method, secondary school social sciences coursebook is examined according to teachers opinions. For examining the coursebooks, a semi-structered interview form was used in this study to get detailed information about coursebooks. In the research, the textbooks which are appropriate for the new Social Studies curriculum were examined in the academic year of 2018-2019. During this study, 24 Social Studies teachers were interviewed as a sample. For the analysis of the research, codes were determined and various findings were figured out. According to the opinions of the participants, some of the findings have been found out in secondary school social studies coursebooks such as further activation of visual materials and differentiation of assessment and evaluation studies.Keywords:Coursebook, Social Studies, Teacher Opinionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul sosyal bilgiler ders kitaplarının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of secondary school social studies coursebooks according to teacher views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-03
dc.contributor.departmentİlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10228257
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599335
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess