dc.contributor.advisor | Uşun, Salih | |
dc.contributor.author | Uçak, Önder | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:05:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:05:18Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418956 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın temel amacı; Muğla İlinde görevli okul müdürü ve şube müdürlerinin yönetici eğitimi seminerlerinin yeterliğine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın alt problemleri şunlardır: 1.Okul müdürlerinin yönetici eğitimi seminerlerinin yeterliğine ilişkin görüşleri nelerdir? 2.Şube müdürlerinin yönetici eğitimi seminerlerinin yeterliğine ilişkin görüşleri nelerdir? 3.Okul müdürü ve şube müdürlerinin yönetici eğitimi seminerlerinin yeterliği konusunda benzer ve farklı görüşleri nelerdir? Araştırma betimsel nitelikte olup amaç ve alt amaçlara uygunluğu nedeniyle `tarama` modelinden yararlanılarak gerçekleştirilmiştir. Üstelik nicel ve nitel verilerden yararlanıldığı için araştırma aynı zamanda karma model niteliği de taşımaktadır. 61 okul müdürünün görüşü anket uygulanarak (nicel), 7 şube müdürünün görüşü ise yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak (nitel) alınmıştır. Araştırmada anket ile elde edilen nicel verilerin analizinde; frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, Anova (tukey) ve Mann Whitney U gibi istatistiksel tekniklerden yararlanılmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. SPSS paket istatistik programı verilerin analizinde kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre yönetici eğitim seminerlerinin katılımcılara fayda sağladığı, eğitim seminerleri ortamlarının genelde yeterli olduğu ancak kullanılan yöntem ve teknikler açısından yetersizlikler bulunduğu saptanmıştır. Okul müdürlerinin yönetici eğitimi seminerlerinin yeterliğine ilişkin görüşleri arasında; cinsiyet, kıdem ve yöneticilik hizmet süresi gibi değişkenler açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; okul müdürleri yönetici eğitim seminerlerinin katılımcılara fayda sağlayıcı, ancak içerik olarak ilgi çekici olmadığını belirtmişken, şube müdürleri yönetici eğitim seminerlerinin içerik olarak tatmin edici olduğunu belirtmişlerdir. Araştırma sonucunda okul müdürü ve şube müdürlerinin yönetici eğitimi seminerlerinin yeterliği konusunda birbirine oldukça benzer görüşlere sahip oldukları saptanmıştır. Anahtar Sözcükler: okul müdürü, şube müdürü, yönetici eğitimi semineri, hizmet içi eğitim, yeterlilik, görüş. | |
dc.description.abstract | The main aim of this study is to determine opinions of the school and departmental managers employed in Mugla province related to the insuffiencies of the manager training seminars. The sub problems of the study are the followings: What are the opinions of school managers related to the insuffiencies of the manager training seminars? 2. What are the opinions of the branch managers related to the insuffiencies of the manager training seminars? 3.What are the similar an different opinions of the school and departmental managers related to the insuffiencies of the manager training seminars? This was carried out as a descriptive study so it was used of general survey model. Also, it was used qualitative and quantitative data, so, it has the characteritics of mixed study.A questionnaire form was applied to 61 school managers in order to obtain the research data, and an semi-structured interview form was applied to 7 departmental managers employed in Mugla.In study , to analyse the quantitative data which obtained by questionnarie, it was used statistical techniques such as frequence,percantage,arithmetic mean,standart deviation,t test,Anova and Mann Whitney U. To analyse the quantitative data it was used statistical package for social sciences (SPSS) and to analyse the qualitative data it was used the content analysis technique. According to the findings of study it was found that the manager trainining seminars were helpful for participiants ,the seminar environments were, generally, sufficient, but used methods and techniques in courses were not effective. There were significant difference as statistically between opinions of school managers related to the insuffiencies of the manager training seminars from the point of the variables such as gender,seniority and term of office. Departmental managers said that the seminars of manager were sufficient from the point of content,but according to the school managers were not sufficient.According to the findings of study it was found that the school and departmental managers had similar opinions about the sufficiency of the manager training seminars.Key Words: school manager, departmental manager, manager training seminar, in-service education, sufficiency, opinion. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul müdürü ve şube müdürlerinin yönetici eğitimi seminerlerinin yeterliğine ilişkin görüşleri (Muğla ili örneği) | |
dc.title.alternative | The opinions of the school manager and departmental managers employed related to the insuffiencies of the manager training seminars (An example of Muğla province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-10 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Directors | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Manager training | |
dc.subject.ytm | Seminar | |
dc.subject.ytm | Muğla | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10232788 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 543211 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |