dc.contributor.advisor | Dellal, Nevide | |
dc.contributor.author | Tükenmez, Aynur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:05:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:05:16Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418945 | |
dc.description.abstract | Küreselleşen dünya uluslar ve kültürler arasında başarılı bir kültürlerarası diyalog gerektirmektedir. Bu durum günümüzde yabancı dil öğrenmek ve kültürlerarası yetkinlik kazanmak, mutlu ve başarılı bir yaşam için en önemli ön koşul haline gelmiştir. Yabancı dil öğretimi, her zaman iki dil ve iki kültürü ilgilendiren bir alandır. Hedef dil, öğrenenlere o dili öğretmenin yanı sıra, o dilin kültürünü de öğretir ve yabancı dil dersleri, böylece yetinin gelişmesine hizmet eden kültürlerarası öğrenme için bir yer olarak kullanılır. Kültürlerarası yeti, farklı kültürler arasındaki farklılık ve benzerliklerin anlamlanması için şart olan sosyo-kültürel bir yönlendirme yeteneğini ifade eder. Öğrencileri her iki kültürün farklılıklarına ve benzerliklerine karşı duyarlılaştırarak, kültürel bir farkındalık geliştirebilirler. Kültürlerarası yeterlilik, diğer insanlara karşı daha fazla empati, saygı, sevgi ve hoşgörü duymayı sağlar. Kültürlerarası yetiye sahip olan insanlar, dünyanın her birey için yeterince büyük olduğunu fark eder. Bu yüzden barış içinde birlikte yaşamak için daha fazla şansları olur. Yabancı dil öğrenmenin zorlu bir iş olduğu ve motivasyon olmadan başarılı olunamayacağı da bilinen bir gerçektir. Ayrıca öğrenci motivasyonunun kültürlerarasılıkla teşvik edilebileceği de açıktır. Yabancı kültürel içeriğin incelenmesi, öğrenciye ve yabancı dile ilgi uyandırmaktadır. Bu yüzden günümüzde kültürlerarasılık öğrenciyi motive etmede önemli bir faktör olarak kabul edilir. Okullar, kültürlerarası yetiyi ve amaçlamalıdır ve böylece kültürlerarası motivasyonu amaçlamalıdır, toplumun önemli bir alanı olarak desteklemeli ve teşvik etmelidir. Bu nedenle ilkesel olarak başlangıçta öğrencileri neyin motive ettiği, kültürlerarasılığın öğrencileri nasıl motive ettiği, sınıfta öğrencilere neler verildiği ya da öğretmenler tarafından neler istendiği sorulmuştur. Öncelikle yabancı dil öğrenenlerin yabancı dil olarak Almanca öğretiminde kültürlerarası hangi motivasyonel profillere sahip olduğu sorusu sorulmuştur ve yüksek lisans tezinde bu sorudan hareketle çeşitli başka sorulara yanıtlar aranmıştır. Muğla'daki Anadolu Lisesi öğrencilerinin kültürlerarası motivasyon konusundaki deneyimlerini ve algılarını paylaşmak için bir anket çalışması uygulanmıştır. Bu araştırmada betimleyici analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma grubu 2017-2018 öğretim yılında Muğla'daki çeşitli Anadolu Liselerinde Almanca öğrenen 11. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Seçilen liselerde, İngilizcenin yanı sıra ikinci dil olarak Almancada öğretilmektedir. Analizler, veri toplama araçlarından 412 geçerli veri ile yapılmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarına göre, dışsal motivasyon boyutu en yüksek ortalama değere sahiptir. Katılımcılar, öğretmenlerin sınıf etkinliklerindeki motivasyonda önemli rol oynadığını belirtmiştir. Ayrıca sınıftaki etkinlikleri çeşitlendirmekte ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre uyarlanmaktadır, kullanılan materyal ve çevrenin çekiciliği motivasyon sağlamaktadır. Motivasyon kaynakları ve öğrencilerin cinsiyet değişkeni ile karşılaştırıldığında, dışsal motivasyon ortalamalarının erkeklerde sadece sınıf aktivitelerinde kadınlardan daha yüksek olduğunu göstermiştir. Kültürlerarası alt boyutta öğrencilerin katılımı yüksektir. Öğrenciler, kültürel konuların işlenmesiyle motive olduklarını ifade etmişlerdir. Kültürlerarası konular ve motivasyon arasında pozitif korelasyon vardır. Farklı kültürleri öğrenme, öğrenciler üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir. Almancayı yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler hedef dile önyargılı yaklaşmamaktadır. Aksine kültürlerarası konular öğrencileri motive etmektedir. Ayrıca, öğrenciler kültürlerarası yetiyle olayları nesnel olarak öğrendikleri ifadesine yüksek oranda katıldıklarını ifade etmişlerdir. Öğrencilere göre, Alman kültürünün farklılıklarının veya benzerliklerinin hiçbir önemi yoktur. Sonuçlara göre Alman kültürünü öğrenmek, öğrencileri hedef dili öğrenmeye motive etmektedir.Anahtar kelimeler: Motivasyon, Kültürlerarasılık, Kültürlerarası Yeti, Empati, Hoşgörü, Yabancı Dil Olarak Almanca | |
dc.description.abstract | The globalizing world requires a successful intercultural dialogue between nations and cultures. This situation has become the most important prerequisite for a happy and successful life for learning foreign languages and gaining intercultural competence. Foreign language teaching is always about two languages and two cultures. In addition to teaching that language to the target language learners, it teaches the culture of the language, and that foreign language teaching is used as a place for the development of intercultural learning as well as intercultural learning in foreign language teaching. Intercultural competence refers to a socio-cultural orientation that foresees differences and similarities between different cultures. A cultural awareness can be developed by sensitizing students to the differences and similarities of both cultures. Intercultural competence provides more empathy, respect, love and tolerance to other people. People with intercultural competence realize that the world enough big is for each individual. Therefore, they are more likely to live together in peace. It is also a known fact that learning a foreign language is a challenging job and cannot be successful without motivation. It is also clear that student motivation can be promoted through interculturalism. The examination of foreign cultural content raises interest in the student toward foreign language. Therefore, interculturalism is considered as an important factor in motivating students. Schools should aim to provide intercultural competence and thus it is supposed to promote and encourage intercultural motivation as an important area of society. Therefore, as a principle, in the beginning, what motivates students, how interculturalism motivates them, what is applied to students in the classroom, or what is required by the teacher is asked. First of all, the question, which intercultural motivational profile students have in learning German as a foreign language is asked, and moving from this question, various answers to other questions have been sought in this master's thesis. A questionnaire study was performed in order to share the experiences and perceptions of students of Anatolian High School in Muğla on intercultural motivation. In this research, descriptive analysis is used. This research group consists of 11th grade students who have learned German in various Anatolian High Schools in Muğla in the 2017-2018 academic year. In the selected schools, the German as a second language is taught as well as English. The analyzes were performed with 412 valid data from the data collection tools. According to the results of this study, the extrinsic motivation dimension has the highest average value. Participants indicated that teachers played an important role in motivating classroom activities. In addition, the diversification of activities in the classroom and adaptation to the needs of the students, and the attractiveness of the materials and the environment used to provide motivation. Compared to the motivation sources and the gender variants of the students, only the extrinsic motivation averages were higher in males than in females. The participation of students in the intercultural sub-dimension is high. Students expressed that they were motivated by the handling of cultural subjects. There is a positive correlation between intercultural issues and motivation. Learning different cultures has a positive impact on students. Students who learn German as a foreign language are not biased to the target language. On the contrary, intercultural issues motivate students. In addition, the students stated that they had a high rate of participation in the expression that they learned the events objectively with intercultural competence. According to the students, the differences or similarities of German culture have no importance. According to the results, learning German culture motivates students to learn the target language.Key words: Motivation, Interculturalism, Intercultural competence, Empathy, Tolerance, German as a foreign language | en_US |
dc.language | German | |
dc.language.iso | de | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Interkulturelle Motivation der Deutschlernenden an den Anadolu-Gymnasien in Muğla. Ein Beitrag zur Förderung der Fremdsprachenlernmotivation durch Interkulturalität | |
dc.title.alternative | Muğla anadolu liselerinde almanca öğrenenlerin kültürlerarasılık motivasyonu. Kültürlerarasılık yoluyla yabancı dil öğrenme motivasyonunun teşvikine bir katkı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-03 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 10245387 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 599372 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |