Yazarlık ve yazma becerileri dersinin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Turhan Tuna, Sibel | |
dc.contributor.author | Karatop, Hakan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:05:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:05:12Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418915 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Yazarlık ve Yazma Becerileri Dersinin ortaokul öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerine etkisini ortaya koymaktır. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla ili Yatağan ilçesi Ayser Kazım Eren Ortaokulunun iki farklı şubesinde (5/A ve 5/B) öğrenim gören 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Yazarlık ve Yazma Becerileri Öğretim Materyalinde yer alan yazma çalışmaları kullanılmıştır. Yazarlık ve Yazma Becerileri dersini seçmeli ders olarak alan 5/A sınıfı deney grubu, bu dersi almayan 5/B sınıfı kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubu öğrencilerine Yazarlık ve Yazma Becerileri Dersi Öğretim Programına göre eğitim öğretim yılı süresince seçmeli Yazarlık ve Yazma Becerileri dersi verilmiştir. Kontrol grubu öğrencilerine ise Türkçe Dersi Öğretim Programı doğrultusunda Türkçe dersine göre öğretim yapılmıştır. Deney ve kontrol grubuna yaptırılan yazma çalışmalarının değerlendirilmesi sonucunda her iki grupta yer alan öğrencilerin kazanımlara ulaşma durumu tespit edilmiştir. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde SPSS 22.0 paket programı kullanılmış, elde edilen verilerin üzerinde Mann-Whitney U Testi yapılmıştır. Ayrıca deney ve kontrol grubu öğrencilerinin kazanımlara ulaşma durumlarının analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin yazma çalışmalarının değerlendirilmesi sonucunda elde edilen bulgular, frekans ve yüzdelik oranlarıyla birlikte tablolar hâlinde sunulmuş ve öğrencilerin yazma çalışmalarından doğrudan alıntılara yer verilmiştir. Yazarlık ve Yazma Becerileri Dersi Öğretim Programı beş beceri ve bu becerilerin her birinin altında yer alan kazanımlar şeklinde oluşturulmuş olduğundan programdaki beceri ve kazanım sıralaması takip edilerek bulgular sunulmuştur. Yapılan analizler sonucunda Yazarlık ve Yazma Becerisi dersini alan deney grubuyla mevcut Türkçe dersine göre öğretime devam eden kontrol grubunun yazılı anlatımlarının farklılık gösterdiği, deney grubunun yazma çalışmaları sonunda elde ettiği toplam puan ortalamasının kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu ve grupların puan ortalamaları arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonunda öğrencilerin kazanıma ulaşma durumlarıyla ilgili tespit ve önerilere yer verilmiştir. | |
dc.description.abstract | This research aims to present the effects of authorship and writing skills courses to the writing skills of secondary school students. Mixed method case study is used in this research. The study group of the research includes the fifth grade students in two classes (5/A and 5/B) of Ayser Kazım Eren Secondary School in Yatağan/Muğla. In this research writing works included in the Materials of Authorship and Writing Skills Education are used as data collection pool. The class 5/A was determined as the experimental group. The experimental group had Authorship and Writing Skills courses throughout the year according to the Authorship and Writing Skills Teaching Programme curriculum while the control group had Turkish courses according to the Turkish Teaching Programme curriculum instead.The results of the writing studies of both groups were evaluated and the accession of these both groups to learning outcomes is identified. During data analysis SPSS 22.0 packaced software is used and Mann-Whitney U test was applied on the outcomes. Besides content analysis method is also applied to both these groups while analysing their accession to the learning outcomes. In this research the outcomes of the results of the evaluations of students' writing studies are presented in tables and charts with their percentages and frequencies and direct quotations from these studies are also provided. As the Authorship and Writing Skills Teaching Programme was formed with five skills and branches of learning outcomes taking place under each skill the outcomes of the programme are presented according to the order of the skills and learning outcomes. As a result of the analysis applied it is clear that the experimental group and the control group differ in written expressions and there is a sharp difference between the avarage points of these two groups. The avarage point of the experimental group is sharply higher than the avarege point of the control group in writing studies. Evaluations and suggestions are included about accessions of the students' to the outcomes of the programme at the end of the research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yazarlık ve yazma becerileri dersinin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of authorship and writing skills courses onwritten expression skills of 5th grade secondary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-07 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Creative writing | |
dc.identifier.yokid | 10246981 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 599384 | |
dc.description.pages | 257 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |