Show simple item record

dc.contributor.advisorŞenler Pehlivan, Burcu
dc.contributor.authorAksoy, Yeliz
dc.date.accessioned2020-12-29T13:05:11Z
dc.date.available2020-12-29T13:05:11Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418911
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin sorgulamaya dayalı fen öğretimi anlayışlarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda çalışma, nicel araştırma desenlerinden tarama yöntemi kullanılarak hazırlanmıştır. Çalışmanın örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılının güz yarıyılında Muğla İli'ne bağlı Menteşe ve Ula ilçelerinde görev yapmakta olan 104 kadın ve 65 erkek olmak üzere toplamda 169 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada sınıf öğretmenlerinin demografik özelliklerini belirlemek amacıyla araştırma değişkenleriyle yapılandırılmış bir `Kişisel Bilgi Formu` ile birlikte sınıf öğretmenlerinin sorgulamaya dayalı fen öğretimi anlayışlarını belirlemek amacıyla `Sorgulamaya Dayalı Fen Öğretimi Anlayış Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçek 26 maddeden oluşan 5'li likert tipi bir ölçektir. Çalışmada elde edilen veriler bilgisayar ortamında istatistik paket programı kullanılarak bağımsız t-testleri ve one way ANOVA testleri ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda sınıf öğretmenlerinin cinsiyet, görev yapılan yerleşim yeri, okutulan sınıf düzeyi, mezun olduğu fakülte, mezun olduğu anabilim dalı, sorgulamaya dayalı öğretimle ilgili eğitime katılma ve meslekteki çalışma süresi değişkenleri ile sorgulamaya dayalı fen öğretimi anlayışı arasında an-lamlı farklılık olmadığı görülmüştür. Bu sonuçlara göre önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the primary school teachers' understanding of inquiry-based science teaching. For this purpose, the study was conducted using survey model of quantitative research designs. The sample of the study consisted of 169 pri-mary school teachers (104 female and 65 male) working in Mentese and Ula districts of Muğla Province in the fall semester of 2017-2018 educational year. In order to de-termine the demographic characteristics of the primary school teachers, Personal In-formation Form which is structured with research variables was used. To determine the primary school teachers' understanding of inquiry-based science teaching, Unders-tanding of Inquiry-Based Science Scale were utilized. This scale is a 5-point Likert-type scale consisting of 26 items. The data obtained from the study were analyzed by independent t-tests and one-way ANOVA tests by using statistical package program in computer environment. As a result of the study, it was found that there was no signifi-cant in variables such as gender, the place of duty, the grade level, the faculty gradua-ted from, the department graduated from, the participation in the training related to inquiry-based teaching, and experiences with respect to understanding of inquiry-based teaching. Suggestions were presented according to these results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin sorgulamaya dayalı fen öğretimi anlayışlarının belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining primary school teachers' understanding of inquiry-based science teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-24
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10239353
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid545630
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess