Ortaokul öğrencilerinin matematik çalışma stratejilerini kullanma ve matematik dersine bağlılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Görgen, İzzet | |
dc.contributor.author | Anbarli, Sertaç | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:05:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:05:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418872 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin çeşitli değişkenler açısından matematik çalışma stratejilerini kullanma durumlarını ve derse bağlılık düzeylerini incelemektir. Bu genel amaç doğrultusunda ortaokul öğrencilerinin matematik çalışma stratejilerini kullanma durumlarını ve matematik dersine bağlılık düzeylerinin belirlenmesi ve belirlenen değişkenlere göre anlamlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığının tespit edilmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeline göre tasarlanan araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Muğla ili Menteşe ilçesinde 6., 7. ve 8. sınıflarda öğrenim gören 1533 öğrenci oluşturmuştur.Araştırmada veri toplama aracı olarak; öğrencilerin matematik çalışma stratejileri kullanım durumlarını belirlemek için `Matematik Çalışma Stratejileri Ölçeği` ve `Matematik Dersine Bağlılık Ölçeği` kullanılmıştır. Ayrıca ortaokul öğrencilerinin demografik özelliklerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Elde edilen veriler istatistik paket programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinden elde edilen bulgulara göre ortaokul öğrencilerinin matematik çalışma stratejilerini kullanma düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Stratejileri kullanma düzeyleri cinsiyet, sınıf düzeyi, matematik dersi başarısı, ana-baba eğitim durumu değişkenlerine göre de bazı stratejilerde farklılık göstermektedir. Araştırmada öğrencilerin matematik dersine bağlılık düzeylerinin de yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bağlılık düzeyleri alt boyutlarda cinsiyet, sınıf düzeyi, matematik dersi başarısı, ana-baba eğitim durumu değişkenlerine göre de farklılık göstermektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the use of the mathematics studying strategies of secondary school students and also to examine the level of their engagement on math course in terms of different variables. As for this aim, it is aimed both to determine the case of using mathematics studying strategies of secondary school students and to investigate the level of their engagement on math course and it is also aimed to determine whether these cases become different in terms of different variables or not. The sample of this study which is designed as correlational survey model consisted of 1533 secondary school students who have been learning in 6., 7. and 8. grade in Menteşe-Muğla during 2018-2019 academic year. In this study, as for data collection instruments, `The Mathematics Studying Strategies Scale` was used in order to determine the case of using mathematics studying strategies of students and also `The Scale of Mathematics Course Engagement` was used to collect data. Additionally, `Personal Information Form` which was designed by the researcher was used to determine the demographic features of secondary school students. The collected data in the study was analyzed as using statistical packet program. According to the findings of the study, it was found that the level of using mathematics studying strategies of secondary school students was in high level. The level of strategy using was differentiated in terms of some variables such as gender, grade, success in math course and educational level of parents. In this study, it was also determined that the engagement level of students on math course was found as in high level. Additionally, the level of engagement was differentiated in terms of some sub-dimensions such as a gender, grade, success in math course and educational level of parents. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin matematik çalışma stratejilerini kullanma ve matematik dersine bağlılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | An investigation into secondary school students' use of mathematics studying strategies and their levels of engagement in mathematics course in terms of different variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10257800 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 599595 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |