dc.contributor.advisor | Şener, Sabriye | |
dc.contributor.author | Mulcar, Volkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:04:58Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:04:58Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418836 | |
dc.description.abstract | Kültürlerarası duyarlılık, diğer kültürlerarası değerlerle birlikte, daha çok savaşlardan veya siyasi çatışmalardan kaynaklanan göçün neden olduğu dünyadaki mevcut çok kültürlülük ihtiyaçları doğrultusunda, hızlı bir şekilde daha da önemli bir kavram haline gelmektedir. Avrupa, özellikle son on yılda milyonlarca göçmen için ilk seçenek olmuştur. Bu nedenle karar alıcılar, toplumun değişen yapısı nedeniyle toplumsal çatışmaları önlemek için çok kültürlülüğü ve kültürlerarasılığı teşvik etmenin zorunluluğunu farkettiler. Bunu başarmanın akıllıca bir yolu olarak, Avrupa Komisyonu gençlere, kültürlerarası duyarlılık kazandırmak için Erasmus Plus Programı'ndan faydalandı. Diğer birçok öncelik alanına sahip olmasına rağmen, Programın bu yönü, Türkiye gibi çoğunlukla ulus devlet veya tek dilli toplumlardan gelen katılımcılar için bir başarı sağlamıştır. Türkiye'den Avrupa'ya yapılan yüzbinlerce hareketliliğin bir sonucu olarak katılımcılar, tanımadıkları veya çok az tanıdıkları kültürlere ve diller hakkında kültürlerrarası duyarlılığın yanı sıra, değerli akademik, mesleki veya sosyal değerler de elde edebildiler. Bu hareketliliklerin bir yan getirisi olarak da katılımcılar, genel bir uygulama olarak ev sahipleriyle iletişim kurmanın temel aracı olarak kullanılan İngilizce'ye karşı, okullarda yapamadıkları kadar olumlu tutumlar geliştirebildiler. Bu bağlamda bu tezin amacı, Erasmus Plus Ana Eylem 2 hareketliliklerinden önce ve sonra kültürlerarası duyarlılık ve İngilizce'ye yönelik tutumlardaki değişiklikleri bulmaktır. Tez, ayrıca kültürlerarası duyarlılık ile İngiliz diline yönelik tutumlar arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya koymaya da çalışmaktadır. Son olarak, katılımcılarla hareketlilik öncesi ve sonrasındaki genel algıları hakkında görüşülerek, veriler hazır hale getirilmiştir. Araştırmacı, açıklayıcı bir sıralı karma yöntem tasarımı kullanmıştır. Bunun yanında, araştırmanın katılımcılarını belirlemek için amaçlı bir örneklem tercih edilmek zorunda kalınmıştır. Mülakat yapacak öğrencilerin belirlenmesinde bir kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi de kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları 2017 ve 2018 yıllarında projeleri Ulusal Ajanslar tarafından onaylanan okulların öğrencileridir. Nicel veriler 84 öğrenciden toplanmıştır. 84 öğrenciden 15'i ile daha sonra mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Nicel veriler Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği ve İngilizce Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış mülakat, her iki ölçekteki ifadelere dayandırılarak tasarlanmıştır. İki ölçek de, öğrencilere uluslararası hareketlilikten iki hafta önce ve döndükten iki hafta sonra uygulanmıştır. Sonrasında da mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları, Erasmus Plus KA2 hareketlilikleri sırasında kültürlerarası etkileşimler sonucunda öğrencilerin kültürlerarası duyarlılıklarının arttığı ve İngilizce öğrenmeye yönelik tutumlarının arttığı yönündedir. Araştırmada üçüncü bir bulgu olarak, kültürlerarası duyarlılık ve İngilizce öğrenmeye yönelik tutumların birbiriyle ilişkili olduğunu ortaya koymuştur, ki bu da bir öğrenci ne kadar kültürlerarası duyarlılığa sahipsa, İngilizce'ye karşı o kadar iyi tutumları olacaktır anlamına gelmektedir. Ayrıca, hareketliliklerin kültürlerarası duyarlılık açısından merak, diğer kültürlere açıklık, empati ve özgüven; ve yabancı dil öğrenmenin yararları ve avantajları hakkında farkındalık, kişisel tatmin, kendine güven, fırsatları kullanma becerisi, hedef odaklı olma ve kişisel farkındalık uyandırdığı ortaya çıkarılmıştır. | |
dc.description.abstract | Intercultural sensitivity is fast becoming a key concept along with other intercultural values in line with the current multiculturalistic needs of the world caused by migration, which in turn, has mostly stemmed from wars or political conflicts. Europe has been the first choice for millions of immigrants within the last decade especially. For that reason, decision makers saw the necessity to promote multiculturality and interculturality due to the changing structure of the society in order to prevent social clashes. As a reasonable way to achieve this, European Commission employed Erasmus Plus Programme to instil intercultural sensitivity in the young people. Although it has many other priority areas, this aspect of the Programme has been a success for the participants who are mainly from nation-states or monolingual societies like in Turkey. As a result of hundreds of thousands of mobilities to Europe from Turkey, participants have been able to acquire precious academic, vocational or social values as well as intercultural sensitivity towards the cultures and languages they have not known or barely known. As another perk of these mobilities, the participants have also been able to develop positive attitudes towards English, which they mostly fail to do at school, as it is the main instrument of communication with the hosts as a common practice. In this regard, the purpose of this thesis is to find out the changes in intercultural sensitivity and attitudes toward English language before and after Erasmus Plus Key Action 2 mobilities. The thesis also seeks to reveal whether there is a correlation between intercultural sensitivity and attitudes toward English language or not. A final touch has been added by interviewing the participants about their overall perceptions after the mobilities. The researcher employed an explanatory sequential mix methods design. Besides a purposive sampling was preferred to determine the participants of the research. A further convenience sampling method was also used to determine the students to interview. The participants of the research were from the schools whose projects had been approved by the National Agencies within 2017 and 2018. The quantitative data were gathered from 84 students. 15 students out of 84 who volunteered were later interviewed. The quantitative data were collected through Intercultural Sensitivity Scale and Attitudes Toward Learning English Scale. The semi-structured interview was designed based on the statements in the two scales. Both scales were administered two weeks before the students went on international mobilities and two weeks after their return. Then, the interviews were conducted. The findings of the research indicated that intercultural sensitivity of students increased and their attitudes toward learning English improved as a result of the intercultural interactions during Erasmus Plus KA2 mobilities. The research also showed as the third finding that intercultural sensitivity and attitudes toward learning English were correlated, which means, the more interculturally sensitive a student is, the better attitudes he/she has toward learning English. Besides, it was revealed that the mobilities promoted curiosity, openness to other cultures, empathy and self-confidence in terms of intercultural sensitivity and an awareness about the benefits and advantages of learning a foreign language, personal satisfaction, self-confidence, the ability to use opportunities, being more goal oriented and personal awareness in terms of attitudes towards learning English. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The role of erasmus plus ka2 mobilities in learners` intercultural sensitivity and attitudes towards English language | |
dc.title.alternative | Erasmus plus ana eylem 2 hareketliliklerinin öğrenicilerin kültürlerarası duyarlılık ve İngiliz diline karşı tutumları üzerindeki rolü | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | European culture | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Language skills | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.identifier.yokid | 10240300 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 607550 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |