Show simple item record

dc.contributor.advisorKaluç, Erdinç
dc.contributor.authorCoşkun, Mehmet Halil
dc.date.accessioned2020-12-29T13:04:58Z
dc.date.available2020-12-29T13:04:58Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418833
dc.description.abstractOtomotiv endüstrisinde en yaygın kullanım alanına sahip kaynak yöntemi Elektrik Direnç Kaynağıdır. Bir otomobilin üretiminde gövde yapısına bağlı olarak ortalama 3000-5000 nokta kaynağı yer almaktadır. 1990'lı yılların başında yılların başında levhaların alın alına birleştirilmesi maksadıyla yeni bir kaynak yöntemi ortaya çıkmıştır. Sürtünme Karıştırma Kaynağı(Friction Stir Welding) adı verilen bu yöntem ergitme esaslı kaynak yöntemleriyle elde edilen bağlantı özelliklerine yakın özellikler sağlamış ve birçok alanda kullanılması maksadıyla üzerinde çalışılmaya devam edilmektedir. Bu yöntemden yola çıkılarak geliştirilen Sürtünme Karıştırma Nokta Kaynağı (Friction Stir Spot Welding) yöntemi çeşitli alüminyum ve alüminyum alaşımı levhaların birleştirilmesinde yoğun bir biçimde kullanılır duruma gelmesine rağmen çeliklerin birleştirilmesinde aynı şekilde uygulamaya geçilememiştir.Bu çalışmada endüstriyel koşullarda Elektrik Direnç Kaynağı (ERW) ve Sürtünme Karıştırma Nokta Kaynağı (FSSW) yöntemleri kullanılarak bağlantılar elde edilmiştir. Bu bağlantıların elde edilmesinde bilinen kaynak parametreleri ve bunlardan başka kaynak parametreleri kullanılarak bağlantılar elde edilmiştir. Özellikle FSSW yönteminin çeliklerde uygulamalarının sınırlı olması nedeniyle bu yöntemde kullanılan parametreler üzerinde oldukça uzun süren çalışmalar yapılmıştır.Elektrik Direnç Kaynağı (ERW) ve Sürtünme Karıştırma Nokta Kaynağı (FSSW) yöntemleri kullanılarak elde edilen bağlantılar laboratuar koşullarında kesme-makaslama deneyine tabi tutulmuş, kaynak bölgelerinin incelenmesi maksadıyla bütün numunelerin metalografik incelemesi yapılmış ve numuneler Vickers sertlik taramasına tabi tutulmuşlardır
dc.description.abstractResistance Spot Welding(RSW) tecnique is the most common welding tecnique in automotive industry. In average, 3000-5000 spot weldings are used while producing an automobile. In early 1900?s a new welding technique was developed to unify sheets. This new technique called Friction Spot Welding(FSW) is as well as the welding techniques based on melting and it has been developed to use many fields. Altough, the Friction Stir Spot Welding(FSSW) method becomes more useful in unification of aluminium and aluminium alloy plates, it can not be used for unification of steel plates.In this study, connection are produced by using RSW and FSSW methods in industry. Both well known welding parameters and also other welding parameters are used in producing connections.Especially to study the parameters used in FSSW method due to it has limited application in steel area.The connections produced by using RSW and FSSW methods are examined by using `?Kesme-Makaslam Deneyi?? in laboratory, the metalografic analysis was applied to all samples to examine welding fields, moreover `?Vickes Sertlik Taraması?? was applied to all samples.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleOtomotiv endüstrisinde kullanılan IF7114 ve DP600 çelik sacların direnç nokta kaynağı (RSW) ve sürtünme karıştırma nokta kaynağı (FSSW) yöntemleri ile birleştirilmesi
dc.title.alternativeJoining of IF7114 and DP600 steels, widely used in the automotive industry, through resistance spot welding (RSW) and friction stir spot welding (FSSW)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid334581
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid232759
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess