Fen metinleri destekli dijital oyun ile fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve bilgisayar kullanmaya yönelik tutumuna etkisi
dc.contributor.advisor | Can, Şendil | |
dc.contributor.author | Öztürk, Gülperi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:04:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:04:54Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418810 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; ortaokul 3. sınıf Fen Bilimleri dersi `Saf Madde ve Karışımlar` ünitesinin fen metinleri destekli dijital oyun ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına ve bilgisayar kullanmaya yönelik tutumuna etkisinin belirlenmesidir. Araştırma, nicel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan deneysel araştırma özelliği taşımaktadır. Araştırmanın deseni ise ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desendir. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılı ikinci döneminde seçkisiz yöntemle belirlenen Muğla ili Menteşe ilçesine bağlı bir devlet ortaokulunda öğrenim görmekte olan 3. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma 31'i kontrol ve 33'ü deney grubunda olmak üzere toplam 64 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak; `Akademik Başarı Testi (ABT)` ve `Bilgisayara Yönelik Tutum Ölçeği (BYTÖ)` kullanılmıştır. Akademik başarı testi ölçümlerinin güvenirliği, Kuder Richardson-20 (KR-20) analizi ile belirlenmiştir. Yapılan hesaplamalar neticesinde KR-20 güvenirlik değeri 0.81 olarak bulunmuştur. Deney ve kontrol gruplarına ön test - son test olarak uygulanan akademik başarı testi ve bilgisayara yönelik tutum ölçeğinden elde edilen veriler Statitical Package for the Social Sciences (SPSS 21 Programı) istatistik programında analiz edilmiştir. SPSS programına girilen veriler doğrultusunda verilere normallik analizi yapılmıştır. ABT ve BYTÖ deney grubu verilerinin normallik analizi sonucunda, veriler normal dağılım göstermiştir. Bu nedenden dolayı parametrik istatistikler kullanılmıştır. Araştırmada, gruplar arası karşılaştırmalar için bağımsız (ilişkisiz) gruplar t-testi, grupların kendi içindeki karşılaştırmalarında ise bağımlı (ilişkili) gruplar t-testi kullanılmıştır. Gruplar arası akademik başarı ön test ve son test karşılaştırmalarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın görülmediği sonucuna ulaşılmıştır. Grupların kendi içinde akademik başarı ön test ve son test karşılaştırmalarında ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın görüldüğü tespit edilmiştir. Deney ve kontrol grubunun bilgisayara yönelik tutum ön test ve son testinde istatistiksel anlamlı bir farklılığın görülmediği sonucuna ulaşılmıştır. Deney ve kontrol grubunun bilgisayara yönelik tutum son testinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın görülmediği ortaya çıkmıştır. Anahtar kelimeler: Akademik Başarı, Bilgisayara Yönelik Tutum, Dijital Oyun, Fen Metinleri, Ortaokul Öğrencileri | |
dc.description.abstract | The purpose of the current study is to determine the effect of teaching the unit `Pure Matter and Alloys` in the middle school 3rd grade science course through science text-assisted digital games on students' academic achievement and attitudes towards using computer. The current study is an experimental study, one of the quantitative research methods. The design of the current study is the quasi-experimental pretest – posttest control group design. The study group of the current research is comprised of 3rd grade students attending a state middle school randomly selected in the Menteşe province of the city of Muğla in the spring term of 2018-2019 school year. The study was conducted on a total of 64 students; 31 are in the control group and 33 are in the experimental group. As the data collection tools, `The Academic Achievement Test (ABT)` and `The Scale of Attitudes towards Using Computer (BYTÖ)` were used. The reliability of the academic achievement test measurements was determined with the Kuder Richardson-20 (KR-20) analysis. As a result of the calculations, the KR-20 reliability value was found to be 0.81. The data collected from the administration of the academic achievement test and the scale of attitudes towards using computer as pretest and posttest were analyzed in the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS 21 Programme). On the data entered into SPSS program package, the normality analysis of the data was conducted. As a result of the normality analysis of the experimental group data from the ABT and BYTÖ, it was concluded that the distribution of the data is normal. Therefore, parametric tests were used. For the between-groups comparisons, the independent samples t-test and for the within-groups comparisons, the dependent samples t-test was used. The between-groups academic achievement pretest and posttest comparisons have revealed that there is no statistically significant difference. The within-groups academic achievement pretest and posttest comparisons have revealed that there is a statistically significant difference. It was also found that there is no statistically significant difference between the control and experimental group students' attitude pretest scores. No significant difference was also found between the experimental and control group students' posttest attitude scores. Keywords: Academic Achievement, Attitude Towards Computer, Digital Game, Middle School, Science Texts | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen metinleri destekli dijital oyun ile fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarı ve bilgisayar kullanmaya yönelik tutumuna etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of science teaching through science text-assisted digital games on students' academic achievement and attitudes towards using computer | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-06 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10252918 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 599585 | |
dc.description.pages | 103 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |