Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Kasım
dc.contributor.authorKivrak, Zehra
dc.date.accessioned2020-12-29T13:04:50Z
dc.date.available2020-12-29T13:04:50Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418786
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Türkiye'deki eğitim sisteminin bir parçası olan aile katılımı uygulamasının gerçekleştirilme ve doğru bir şekilde uygulanması durumunu ilk okuma yazma süreci içerisindeki yeri bakımından, birinci sınıf öğretmenlerinin görüşleri aracılığı ile değerlendirilmesini sağlamaktır. Araştırma, ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin ilk okuma ve yazma becerilerinin öğrenim süreçlerine aile katılımının etkisinin birinci sınıf öğretmenleri gözünden değerlendirilmek istenmesi amacıyla nitel bir durum araştırması olarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya Kars ilinde görev yapmakta olan 43 birinci sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilmiş açık uçlu sorulardan oluşan anket formu ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen veriler üzerinden betimsel analizler gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın bulgularından elde edilen sonuçlar arasında aile katılımının yetersiz olduğu görülmüştür. Aile katılımının sağlanmasına yönelik yapılan çalışmaların aileler üzerindeki etkisinin yetersiz kaldığına dair görüşlere ulaşılmıştır. Aile katılımının yetersiz kalmasının en büyük etkisi olarak ailelerin beklentilerinin, önceliklerinin olduğu görülmüştür. Aile desteği gören öğrencilerin ise sınıftaki diğer arkadaşları ile arasında olan farklılıkların gözle görülür bir şekilde olduğu anlaşılmıştır. İlk okuma ve yazma sürecinin okul ile sınırlı kalmaması, evde de devam etmesi ve bütünleşmesinin daha yararlı olduğu konusunda görüş birliği olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: İlk okuma ve yazma süreci, aile katılımı, iş birliği, birinci sınıf öğretmenleri görüşleri, ailelerin beklentisi.
dc.description.abstractThe aim of this study is to provide the implementation and application of family participation correctly in terms of its place in the first literacy process through the opinions of first grade teachers. The research was determined as a qualitative study in order to evaluate the effect of family participation to the learning processes of the first reading and writing skills of primary school students in terms of first grade teachers. 43 first grade teachers working in Kars province participated in the study. The questionnaire consisting of open-ended questions formed by the researchers was used as a measurement tool. Descriptive analysis was employed on the obtained data.It was seen that family involvement was insufficient according to results obtained from findings of the research. It was found that the effect of the studies on family involvement was insufficient for the families. Expectations and priorities of parents were seen as the biggest effect of insufficient family involvement. It was observed that the differences between the students having family support and the other friends in the class were noticeable. It was come into agreement that first reading and writing process is not limited to school and it will be more useful to continue and integrate at home. Keywords: First reading and writing process, family participation, cooperation, opinions of first-class teachers, expectation of families.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin gözünden ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuma ve yazma süreçlerine aile katılımının etkisi
dc.title.alternativeThe effects of parents involvement in first-grade students' learning reading and writing from teachers' views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10269679
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599646
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess