Show simple item record

dc.contributor.advisorTan, Ahmet
dc.contributor.authorSürme, Metin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:04:48Z
dc.date.available2020-12-29T13:04:48Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418776
dc.description.abstractBir destinasyonunhizmet kalitesi destinasyonun yönetiminin ve pazarlamasının başarısında hayati bir rol oynamaktadır. Uluslararası pazarlama ve turizm alan yazınında destinasyon hizmetleri üzerinde birçok değerli araştırma yapılmış ancak bu araştırmaların hiçbirinde mültecilerin, destinasyon üzerindeki etkisi araştırılmamıştır. Bu kapsamda gerçekleştirilen bu araştırmada destinasyonlarda mültecilere yönelik algıların destinasyona yönelik kişilik imaj, tutum, memnuniyet ve davranışsal niyete etkisi ortaya konmuştur. Gaziantep ilini 01.02.2019-20.04.2019 tarihlerinde ziyaret eden ve en az bir gece konaklayan 503 turistten kolayda örnekleme yöntemi ile nicel ve nitel veriler toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen nitel bulgularda katılımcıların büyük bir çoğunluğunun,mültecilerin ahlaksız davranışlar sergilemesi ve dilencilik yapmalarından dolayı rahatsız olduğu görülmüştür. Araştırma sonucunda elde edilen nicel bulgularda ise mültecilere yönelik algının, destinasyona yönelik memnuniyeti ve kişiliği negatif yönde etkilediği görülmüştür. Bununla beraber mültecilere yönelik algıların; yaş, cinsiyet, aylık gelir ve konaklama süresi değişkenlerine göre farklılık göstermediği görülmüştür.
dc.description.abstractThe quality of a destination, service quality plays a vital role in the success of the destination management and marketing. Many valuable researches have been made on destination services in international marketing and tourism literature, but none of these studies have investigated the impact of refugees on destination. In this study, it was revealed the effect of the perceptions intended refugees in destinations on personality, attitudes, satisfaction and behavioral intention to destinations. Quantitative and qualitative data were collected from 503 tourists who visited the province of Gaziantep on 01.02.2019-20.04.2019 and easily stayed at least one night. In the qualitative findings obtained from the study, it was found that the majority of the participants were disturbed by the immoral behavior of the refugees and their begging. In the quantitative findings obtained from the research, it was observed that the perception towards refugees negatively affected the satisfaction and personality of the destination. However, the perceptions of refugees; age, gender, monthly income and accommodation time variables were not different.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDestinasyonlarda mültecilere yönelik algıların destinasyona yönelik kişilik, imaj, tutum memnuniyet ve davranışsal niyete etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the perceptions intended refugees in destinations on personality, attitudes, satisfaction, and behavioral intention to destinations
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-10-07
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10253693
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid565379
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess