Show simple item record

dc.contributor.advisorSülün, Yusuf
dc.contributor.authorHartuç, Merve
dc.date.accessioned2020-12-29T13:04:47Z
dc.date.available2020-12-29T13:04:47Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418765
dc.description.abstractBu araştırmada amaç; Ege Bölgesi'nde seçkisiz seçilen dört devlet üniversitesinin eğitim fakültelerindeki birinci ve dördüncü sınıf fen bilgisi öğretmen adaylarının cinsiyet, sınıf ve öğrenim gördükleri fakülte değişkenleri açısından entegre FeTeMM öğretimi yönelim düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeline göre tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2017-2018 akademik yılı bahar döneminde Ege Bölgesi'nde bulunan tüm devlet üniversitelerinin eğitim fakültelerinde birinci ve dördüncü sınıf fen bilgisi öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 2017-2018 akademik yılı bahar döneminde Ege Bölgesi'nde bulunan dört devlet üniversitesinin eğitim fakültelerinde birinci ve dördüncü sınıf fen bilgisi öğretmenliği ana bilim dalında öğrenim gören 453 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak `Entegre FeTeMM Öğretimi Yönelim Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçek, Lin ve Williams (2016) tarafından geliştirilmiş; Hacıömeroğlu ve Bulut (2016) tarafından Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılarak Türkçe'ye çevrilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler Statitical Package for the Social Sciences (SPSS) 22.0 paket programıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, ikili karşılaştırmalarda Mann Whitney U-Testi ve çoklu karşılaştırmalarda da Kruskall Wallis H-Testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulardan, fen bilgisi öğretmen adaylarının entegre FeTeMM öğretimi yönelimlerinin bilgi, değer, tutum, sübjektif ölçüt, algılanan davranış kontrolü ve davranış yönelimi alt boyutları bakımından olumlu olduğu belirlenmiştir. Fen bilgisi öğretmen adaylarının cinsiyet değişkenine göre entegre FeTeMM öğretimi yönelimlerinde tutum, sübjektif ölçüt, algılanan davranış kontrolü ve davranış yönelimi alt boyutları bakımından anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Bilgi ve değer alt boyutlarına göre ise entegre FeTeMM öğretimi yönelimlerinde anlamlı bir farklılık görülmüştür. Sınıf düzeyi ve öğrenim gördükleri fakülte değişkenlerine göre öğretmen adayların entegre FeTeMM öğretimi yönelimlerinde sadece değer alt boyutuna ilişkin anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Bilgi, tutum, sübjektif ölçüt, algılanan davranış kontrolü ve davranış yönelimi alt boyutlarına göre öğretmen adaylarının yönelimlerinde anlamlı bir farklılık görülmüştür.Anahtar kelimeler: FeTeMM Öğretimi, Yönelimi, Fen Bilgisi Öğretmeni Adayı,
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the orientation levels of integrated STEM education in terms of gender, class level, and faculty variables of first and fourth grade pre-service science teachers in the education faculties of four randomly selected state universities in Aegean Region. The research is designed according to the descriptive survey model of quantitative research methods. The universe of the research consists of pre-service teachers studying in the first and fourth - grade science teaching department in the education faculties of all state universities in the Aegean Region in the spring term of 2017-2018 academic year. The sample of the study consists of 453 pre-service teachers in the first and fourth year science education in the faculties of education of four state universities in the Aegean Region in the spring term of 2017-2018 academic year. In the study, Integrated STEM Teaching Orientation Scale was used as the data collection tool. The scale was developed by Lin and Williams (2016); Hacıömeroğlu and Bulut (2016) analyzed the validity and reliability of the Turkish form and translated into Turkish. The data obtained from the study were analyzed with SPSS 22.0 package program. Descriptive statistics were used in the analysis of the data, Mann Whitney U-Test was used in paired comparisons and Kruskall Wallis H-Test was used in multiple comparisons. From the findings, it has been concluded that the pre-service science teachers' tendencies towards integrated STEM education are positive in terms of knowledge, value, attitude, subjective norm, perceived behavioral control and behavioral intention. There was no significant difference in terms of attitudes, subjective norm, perceived behavioral control, and behavioral intention in the orientation of pre-service science teachers according to gender variable. According to information and value sub-dimensions, there was a significant difference in the orientation of integrated STEM Teaching. According to the class level and the variables of faculty they studied, there was no significant difference only in the value subdimension of pre-service teachers' orientation towards integrated STEM Teaching. According to the sub-dimensions of knowledge, attitude, subjective norm, perceived behavioral control and behavioral intention, there was a significant difference in the orientation of pre-service teachers. Keywords: STEM Teaching, intention, science pre-service teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının entegre fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (Fetemm) öğretimi yönelimlerinin incelenmesi (Ege bölgesi örneği)
dc.title.alternativeInvestigation of science pre-service teachers' intention towards integrated science, technology, engineering and mathematics (Stem) teaching (Example of the Aegean region)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10263382
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599610
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess