Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Uğur
dc.contributor.authorTopal, Nazli
dc.date.accessioned2020-12-29T13:04:42Z
dc.date.available2020-12-29T13:04:42Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418733
dc.description.abstractBu araştırmada lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı ile mükemmeliyetçilik düzeyleri arasındaki ilişkide ruminasyonun aracı rolünü incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi, amaçlı örnekleme yöntemi ile oluşturulan 696 lise son sınıf öğrencisinden oluşmuştur. Veri toplama araçları olarak sınav kaygısını ölçmede Sınav Kaygısı Envanteri, mükemmeliyetçiliği ölçmede Olumlu ve Olumsuz Mükemmeliyetçilik Ölçeği, ruminasyonu ölçmede Ruminatif Tepkiler Ölçeği Kısa Form ve katılımcıların yaşı, cinsiyeti, okul türü, akademik ortalaması ve okul başarısı yönünden kendine ilişkin değerlendirmesine dair bilgilerin istendiği araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi Jamovi (Version 0.9) ve SPSS 22.0 paket programları ile gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonucunda, bağımlı değişken sınav kaygısı ile olumsuz mükemmeliyetçilik ve ruminasyon pozitif yönde orta düzeyde anlamlı ilişkili olarak bulunurken; bağımsız değişkenler olan olumsuz mükemmeliyetçilik ve ruminasyon arasında da pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırmada olumlu mükemmeliyetçilik ile sınav kaygısı ilişkisinde ruminasyonun aracı rolünün olmadığı; olumsuz mükemmeliyetçilik ile sınav kaygısı ilişkisinde ise ruminasyonun kısmi aracılık yaptığı tespit edilmiştir. Araştırmanın bulguları literatür çerçevesinde tartışılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the mediating role of rumination in the relationship between exams and excellence levels of high school senior students. The sample of the study consisted of 696 high school senior students who were formed by purposeful sampling method. The Test Anxiety Inventory for measuring test anxiety as data collection tools, the Positive and Negative Perfectionism Scale for measuring perfectionism, the Ruminative Response Scale Short Form for Measuring rumination and personal information form prepared by the researcher who is required to have information about his / her age, gender, type of school, academic average and school success. Jamovi (Version 0.9) and SPSS 22.0 were used to analyze the data.As a result of the study, negative excellence and rumination were found to be moderately correlated with dependent variable test anxiety; There was also a significant positive correlation between independent variables, negative perfectionism and rumination. In the study, rumination did not have a mediating role in the relationship between positive perfectionism and test anxiety. In the relationship between negative perfectionism and test anxiety, rumination was found to be a partial mediator. The findings of the study were discussed in the literature.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOlumlu ve olumsuz mükemmeliyetçilik ile sınav kaygısı arasındaki ilişkide ruminasyonun aracı rolü
dc.title.alternativeThe mediaditon role of rumination on relationship between test anxiety and positive-negative perfectionism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10270053
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599653
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess