Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Hasan
dc.contributor.authorDuran, Zühre Zelal
dc.date.accessioned2020-12-29T13:04:38Z
dc.date.available2020-12-29T13:04:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-04-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418710
dc.description.abstractBilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler şirketler için önemli pazarlama fırsatları yaratmaktadır. Şirketlerin pazarlama faaliyetlerini etkileyen son teknolojik gelişmelerden biri de mobil iletişimin pazarlama iletişimi kanalı olarak kullanılmasıdır. Malların, hizmetlerin ve fikirlerin tanıtımı sürecinde, bu durum, hedef müşterilerle pazarlama iletişimi kurmak olarak tanımlanabilen `Mobil Pazarlama` nın önemini artırdı. Tornatzky ve Fleischer (1990), örgütsel benimsemeyi etkileyen üç temel belirleyiciden oluşan teknoloji, organizasyon ve çevre bağlamlarını geliştirilerek firma ve kuruluşların çalışmalarında başarıyla uygulanmasına katkı sağlamıştır. Bu çalışmada firmaların teknoloji ve örgütsel bağlamda mobil pazarlama uygulamlarını benimsemesinin firma ve pazar performansında yarattığı etki açıklanmaktadır. Yapılan anket çalışması faktör analizi, korelasyon ve yapısal eşitlik modeli kullanılarak bulgular analiz edilmiştir.Anahtar Kelime: Mobilite, Mobil İletişim, Mobil Pazarlama, Mobil Pazarlamanın Benimsenmesi, Performans
dc.description.abstractDevelopments in information and communication technologies create significant marketing opportunities for companies. One of the latest technological developments affecting the marketing activities of companies is the use of mobile communication as a marketing communication channel. In the process of introducing goods, services and ideas, this situation has increased the importance of ı Mobile Marketing bu which can be defined as marketing communication with target customers. Tornatzky and Fleischer (1990) contributed to the successful implementation of companies and organizations by developing technology, organization and environment contexts that consisted of three key determinants of organizational adoption. In this study, the adoption of mobile marketing applications in technology and organizational context of firms explains the effect of firm and market performance. The findings were analyzed using factor analysis, correlation and structural equation model.Keyword (s): Mobility, Mobile Communications, Mobile Marketing, Adoption of Mobile Marketing, Performanceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleFirmaların mobil pazarlama uygulamalarını benimsemesinin firma ve pazar performansına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of competition of mobile marketing applications on the company and market performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-15
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret ve Pazarlama Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMobile marketing
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmCompany performance
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmCommunication technology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.identifier.yokid10241960
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid536274
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineUluslararası Ticaret Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess