Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Uğur
dc.contributor.authorKaşikara, Gülizar
dc.date.accessioned2020-12-29T13:04:31Z
dc.date.available2020-12-29T13:04:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418671
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinde ruminasyon ve depresyon arasındaki ilişkide okul tükenmişliği değişkeninin alt boyutu olan duygusal tükenme ve yaşantısal kaçınmanın aracılık rolünü test etmektir. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 Eğitim Öğretim yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nde lisans öğrenimine devam etmekte olan 443'ü kadın (%67.1), 217'si erkek (%32.9) 660 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak Ruminatif Düşünme Biçimi Ölçeği, Beck Depresyon Envanteri, Kabul ve Eylem Formu-ll, Maslach Tükenmişlik Envanteri-Öğrenci Formu ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Bu araştırmada aracılık etkilerinin istatistiksel olarak önemli olup olmadığı regresyona dayalı yaklaşım ve bootstrap yöntemi ile incelenmiştir. Sonuçlar ruminasyon ve depresyon arasındaki ilişkide sadece duygusal tükenme ve yaşantısal kaçınma değişkenlerinin aracılık etkilerinin, her iki değişkenin de modele birlikte girdiğinden daha yüksek olduğunu göstermiştir. Elde edilen bulgular ışığında sonuçlar tartışılmış ve gelecek araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to test serial-multiple mediaton role of emotional exhaustion which is the subdimension of school burnout variable and experiential avoidance on the relationship between unversity students' rumination and depression. The participants of the study were 660 that including 443 female (%67,1) and 217 male (%32,9) undergraduate students of Muğla Sıtkı Koçman University in 2018-2019 Academic Year. The data were collected through Ruminative Thought Style Questionnaire, Beck Depression Inventory, Acceptance and Action Questionnaire-II, Maslach Burnout Inventory – Student Scale and Demografic Information Form. This study examined the statistical of the mediation effects in the tested model through the Ordinary Least Squares Regression Model and the Bootstrap method. The results showed that mediation effect of emotional exhaustion and experiential avoidance variables solely were found be higher on the relationship between rumination and depression than when both of them were entered into the model together. In the light of the findings, the results were discussed and recommendations were made for future research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde ruminasyon ve depresyon ilişkisinde okul tükenmişliği ve yaşantısal kaçınmanın aracı rolü
dc.title.alternativeMediation of school burnout and experiential avoidance in the relationship between rumination and depression
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-07
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10277904
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599842
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess