Show simple item record

dc.contributor.advisorAkcan, Ahmet
dc.contributor.authorBinici Demir, Nejla
dc.date.accessioned2020-12-29T13:04:31Z
dc.date.available2020-12-29T13:04:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418667
dc.description.abstractBu çalışma ile bireylerin katılım bankalarını tercih ederken hangi faktörleri, ne ölçüde göz önünde bulundurdukları tespit edilmeye çalışılmıştır. Demografik değişkenlerin, tercih faktörleri üzerindeki etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla Gaziantep ili merkez ilçelerinde (Şehitkâmil, Şahinbey) 274 katılım bankası müşterisi ile yüz yüze anket yöntemi ile uygulama gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın analizi için, IBM SPSS Statistics 23 Programı kullanılmış, açıklayıcı faktör analizi, t- testi, f- testi, Welch, Brown ve Forsythe testinden yararlanılmıştır. Araştırmanın analiz sonuçlarına bağlı olarak durum tespiti yapılmış; bankacılık sektörüne ve özelinde katılım bankalarına tavsiyelerde bulunulmuştur. Çalışmanın sonucunda müşterilerin katılım bankası tercihlerini etkileyen değişkenler beş faktör altında toplanmıştır. Bu faktörler şunlardır: ''Kurumsal İmaj Faktörü'', ''Finansal İmkânlar Faktörü'', ''Şube ve Alternatif Kanal Ağ Faktörü'', ''Banka ile ilgili Fiziksel özellikler Faktörü'' ve ''Personel ile ilgili Özellikler''dir. Tercih faktörleri ile demografik değişkenler arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Banka Seçim Kriteri, İslami Bankacılık, Katılım Bankacılığı
dc.description.abstractWith this study, it is tried to determine what factors and to what extent that individuals take the participation bank into consideration. The effect of demographic variables on preference factors has been tried to be determined. For this purpose, 274 participation bank customers in the central districts of Gaziantep (Şehitkâmil, Sahinbey) were interviewed by face to face survey method. For the analysis of the study, IBM SPSS Statistics 23 Program was used; explanatory factor analysis, t-test, f- test, Welch, Brown and Forsythe Test were used. According to the results of the analysis, the situation was determined; recommendations were given to the banking sector and specifically to the participation banks. As a result of the study, variables affecting the participation bank preferences of the customers were grouped under five factors. These factors are: `Corporate Reputation Factor`, `Financial Possibilities Factor`, `Network of Branches and Alternative Channels`, `Physical of the Bank Related Features Factor` and `Employee Related Features`. Significant differences were found between the choice factors and demographics variables.Keywords: Bank Selection Criteria, Islamic Banking, Participation Bankingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMüşterilerin demografik özelliklerine göre katılım bankalarını tercih etme nedenleri
dc.title.alternativeThe reasons of preferring participation banks according to customers' demografic characteristics
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-20
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIslamic banking
dc.subject.ytmCustomer preferences
dc.subject.ytmParticipation banking
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.subject.ytmPersonal specifications
dc.subject.ytmIslamic banking system
dc.identifier.yokid10241354
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid546340
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess