Show simple item record

dc.contributor.advisorAçık, Nilgün
dc.contributor.authorKirkpinar Nural, Edanur
dc.date.accessioned2020-12-29T13:04:29Z
dc.date.available2020-12-29T13:04:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418654
dc.description.abstractBu çalışmada Jules Verne'in eserlerindeki tema ve iletilerin Türkçe Öğretim Programı'ndaki temalara uygun olup olmadığı incelenmiştir.Çalışmada ilk olarak, Jules Verne'in kurucuları arasında yer aldığı bilim kurgu türünün doğuşu, ilk örnekleri ve tarih içerisindeki gelişimi ele alınmıştır. Yazarın hayatı, eserleri ve edebi kişiliği üzerine yapılan araştırmalara yer verilmiştir. Sonrasında çalışmanın diğer öğesini oluşturan tema ve ileti kavramları üzerinde durulmuştur. Tematik yaklaşım temele alınarak hazırlanan Türkçe Öğretim Programı incelenerek önerilen tema ve konular listelenmiştir.Çalışma, nitel araştırma modelinde betimsel tarama yöntemi kullanarak yapılmıştır. Yazarın kırk romanı örneklem olarak seçilmiştir. Romanlardaki temel tema ve iletiler, Türkçe Öğretim Programı'ndaki temalar bağlamında değerlendirilmiştir.Jules Verne'in incelemeye alınan romanlarından ikisinde içeriğin ortaokul sınıf düzeyindeki öğrenciler için uygun olmadığı tespit edilmiştir. Diğer romanların tema ve iletiler bakımından Türkçe Öğretim Programı ile örtüştüğü sonucuna varılmıştır.Anahtar kelimeler: Jules Verne, bilim kurgu, tema, ileti, fenni roman, bilimsel roman, Türkçe Öğretim Programı
dc.description.abstractIn this study, the theme and the messages in the works of Jules Verne are examined whether it is suitable for Turkish Curriculum or not.First of all, the birth of science fiction genre of which Jules Verne takes part as one of the founders, the first examples and its development in history are discussed. Also there are investigations about the author's life, his works and literary personality. The concepts of theme and the messages that form the other components of the study are emphasized afterwards. The Turkish Curriculum which is based on Thematic Approach is examined and the theme, subjects are listed.In this study, descriptive scanning type is used in qualitative investigation model. 40 novels of the author are choosen as paradigm. The basic theme and messages of the novels are evaluated in terms of the themes in Turkish Curriculum.It is identified that the content of two novels of Jules Verne are not suitable for secondary school students. It is also concluded that other novels match up with Turkish Curriculum in terms of theme and messages.Keywords: Jules Verne, Science Fiction, Theme, Message, Scientific Novel, Turkish Curriculumen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleJules Verne`in eserlerindeki tema ve iletilerin Türkçe öğretim programı bağlamında incelenmesi ve değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe examination and evaluation of the theme and the messages in the works of Jules Verne in terms of Turkish curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10273066
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599677
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess