Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Nurettin
dc.contributor.authorKakiz, Bahar
dc.date.accessioned2020-12-29T13:04:27Z
dc.date.available2020-12-29T13:04:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418643
dc.description.abstractFen bilimleri dersinde sürekli akademik başarısızlık yaşayan öğrenciler bu alana yönelik olumsuz tutumlar geliştirebilir. Bu da öğrencilerin öz-yeterlilikleri hakkındaki düşüncelerini ve motivasyonlarını etkileyerek derse karşı ilgisizliğe sebep olabilir.Bu çalışma, Fen Bilimleri dersi (5-8. sınıflar) öğretim programında yer alan konuların öğrenilmesi veya öğretiminde karşılaşılan zorlukların öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre tespit edilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın örneklemini, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde Muğla ve Kütahya il M.E.M bağlı devlet ortaokullarının 5.-8. sınıflarında öğrenim gören 908 (488 kız, 420 erkek) öğrenci ve 50 Fen Bilimleri öğretmeni (21 bayan, 29 bay) oluşturmaktadır.Veriler araştırmacılar tarafından literatür taraması yapılarak ve alan uzmanlarının görüşü alınarak geliştirilen öğretmen ve öğrenciler için `Görüş anketi` ile toplanmıştır. Öğrencilere bulundukları sınıf seviyesinde Fen bilimleri dersinde öğrenmede zorluk çektikleri konuların hangileri olduğu ve nedenleri sorulmuştur. Öğretmenlere ise konuları işlerken öğretilmesinde zorluk yaşadıkları konular ve nedenleri sorulmuştur. Katılımcılar ankette yer alan soru maddeleri için `anlamakta zorlanırım`, `ne zor-ne kolay`, `kolaylıkla kavrarım` olmak üzere üç kategoriden birini seçerek görüşlerini belirtmişlerdir.Verilerin çözümlenmesinde nitel ve nicel analiz yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Nicel veriler betimsel istatistikler kullanılarak analiz edilmiş, nitel veriler için ise içerik analizi yapılmıştır. Bulgular incelendiğinde öğrencilerin özellikle matematiksel işlem gerektiren konuları zor bulduklarını ifade ettikleri görülmektedir. Öğretmen görüşlerine göre bunu sebebi; matematik ve fen bilimleri derslerinin ilişkili konularının öğretim programında uyumlu işlenmemesi olarak ifade edilmiştir. Öğrenciler de fen konularının ezber olması ve matematiksel işlem gerektirmesini fen öğrenmede zorluk nedeni olarak ifade etmişlerdir. Sonuçlara dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractStudents who have a continuous academic failure in the science course can develop negative attitudes towards this area. This can affect the students' self-efficacy about their thoughts and motivations and may cause indifference to the course. This study has been carried out in order to determine the difficulties encountered in learning or teaching the subjects in the curriculum of Science courses (5-8. grades) according to the opinions of teachers and students. The sample of the study consisted of 908 (488 girls, 420 boys) students and 50 science teachers (21 women, 29 men) studying in the 5-8. grades of the state secondary schools in Muğla and Kütahya province in the second period of 2016-2017 education year. The data were collected by using a questionnaire for the teachers and students, which were developed by the researchers through literature review and the opinions of the field experts.. The students were asked about the issues in which they had difficulty in learning at the level of science in the classroom. Teachers were also asked about the issues and the reasons they had difficulty teaching while they were processing the subjects. Participants expressed their opinions by choosing one of the three categories, including `difficult`, `moderate` and `easy` in the questionnaire. Qualitative and quantitative analysis methods were used in the analysis of data. Quantitative data were analyzed using descriptive statistics and content analysis was performed for qualitative data. When the findings were examined, it was observed that the students stated that they found the subjects difficult especially for the subjects that require mathematical operations. The reason for this is that according to the opinions from the teachers; it was stated that the related subjects of mathematics and science courses were not taught harmoniously in the curriculum. Students have expressed the need for memorization of science subjects and the need for mathematical operations as the reason for difficulty in science learning. Some suggestions have been made based on the results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen ve öğrenci görüşlerine göre ortaokul fen bilimleri dersinde zorluk çekilen konular ve nedenleri
dc.title.alternativeLearning difficulties in secondary school science course according to teachers and students' opinions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10273755
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599684
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess