Show simple item record

dc.contributor.advisorİkiz, Sezer Sabriye
dc.contributor.authorAktürk, Tülin
dc.date.accessioned2020-12-29T13:04:25Z
dc.date.available2020-12-29T13:04:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418630
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İngilizce öğrenen lise öğrencilerinin kapsamlı okuma ve dil performansları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Aynı zamanda, öğrencilerin kapsamlı okuma uygulamaları sırasında dil becerilerini geliştirmelerine odaklanmayı amaçlamaktadır.Bu çalışmada İngilizce öğrenen Türk lise öğrencileri yer almıştır. Öğrencilere 40 soruluk bir ön-test uygulanmıştır. Bu test ile öğrencilerin okuma, okuduğunu anlama, dilbilgisi ve kelime becerileri değerlendirilmiştir. Aritmetik ortalamanın altındaki öğrenciler çalışmanın deney grubuna dahil edildi ve aritmetik ortalamanın üzerindeki öğrenciler hariç tutuldu. 10 haftalık bir program uygulanmıştır. Her hafta katılımcılara Stage 2 seviyesinde kitaplar verilmiştir. Her haftanın başında (Pazartesi) verilip sonraki haftaya kadar okumaları ve değerlendirme yazmaları için süre tanınmıştır. 10 haftanın sonunda öğrencilerin genel başarılarını gözlemlemek adına bir son-test uygulanmıştır.Bu çalışmada deneysel desen uygulanmıştır. Öğrencilerin gelişimini kaydetmek adına sebep-sonuç ilişkisini görebilmek için katılımcılara bir ön-test ve son-test uygulanmıştır. Bu çalışmanın sonuçları ile öğrencilerin dil bilgisi becerileri ve okuduğunu anlama becerilerinde gelişme gözlenmiştir. Aynı zamanda öğrencilerin kapsamlı okumaya daha olumlu baktıkları kaydedilmiştir. Bu sonuçlar öğrencilerin ön-test ve son-test sonuçları karşılaştırılarak elde edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between the extensive reading and language performance of high school students who are learning English. At the same time, it aimed to focus on students' development of language skills during the application of extensive reading.Turkish high school students learning English were included in this study. As a part of data collection procedure, a 40-item pre-test was applied to the students. With this test, students' reading, reading comprehension, grammar and vocabulary skills were evaluated. The students who were below the aritmethic mean were included in the experimental group of the study and the students above the aritmethic mean were excluded. A 10-week program was implemented. Each week, participants were given books at Stage 2. The books were given to each student at the beginning of the week (Monday) and changed at the beginning of the next week. They were given time to read and write reviews. At the end of 10 weeks, a post-test was applied to observe the general language development of the students.In this study, the experimental design was applied. The participants were given a pre-test and post-test in order to see the cause-effect relationship in order to record the development of the students. The results of this study showed that students' grammar skills and reading comprehension skills improved. At the same time, it was noted that the students were more positive about reading classes. These results were obtained by comparing the pre-test and post-test results of the students.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe relationship between extensive reading and language performance of high school learners of English
dc.title.alternativeİngilizce öğrenim gören lise öğrencilerinin kapsamlı okuma ve dil becerileri arasındaki ilişki
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-07
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10276729
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599833
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess