dc.contributor.advisor | Doğan, Uğur | |
dc.contributor.author | Solak, Ömer | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:04:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:04:24Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418626 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada çocukların sosyal uyum becerileri ve akademik başarıları, ebeveynlerin çocukla olan ilişkisi, ebeveynlerin çocuğun eğitim-öğretimine katılma düzeyleri ve çocuğun sürekli kaygısına yönelik yapının Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM) ile incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Ekolojik yaklaşım çerçevesinde araştırmayı yürüterek bireyin sosyal ortamından veri toplanmıştır. Örneklem grubu olarak 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı'nda Manisa'nın Alaşehir İlçesi'nde 7 farklı ilkokullardaki 3.ve 4.sınıfa giden çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmaya 249 öğrenci, 236 anne, 238 baba ve 24 sınıf öğretmeni katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Çocuk Anababa İlişki Ölçeği, Sürekli Kaygı Ölçeği, Walker-McConnell Sosyal Yeterlik ve Okul Uyum Ölçeği (WMC-SYOUÖ), Kişisel Bilgi Formu ve Aile Katılım Ölçeği kullanılmıştır. Çocukların akademik başarılarını ölçmek için ise öğretmenler tarafından doldurulan WMC-SYOUÖ'ye, çocuğun akademik başarısının 1-5 arasında değerlendirildiği bir madde eklenmiştir. Verilerin analizinde SPSS 22 ve Amos 20 paket programları kullanılmıştır. Ggplot2 R-studio paketi ısı tablosu ve histogram grafiklerini oluşturmak için kullanıldı.Analiz aşamasında, otokorelasyon analizi yapıldı ve değişkenlerin YEM analizi için uygun olduğu bulundu. Anne ve baba grupları ile iki farklı YEM oluşturulmuştur. Araştırma bulgularına göre; anne grubunda, çocuklarıyla daha iyi ilişkiler kuran ebeveynlerin çocuğunun sosyal uyum becerileri daha yüksek olduğu, çocukların sürekli kaygıları arttıkça, sosyal uyum ve becerileri olumsuz yönde etkilendiği, ebeveynlerin çocuklarının eğitim hayatlarına katılmalarının çocukların sosyal uyum ve becerilerini olumlu yönde etkilediği ve çocukların sosyal uyum becerileri arttıkça akademik başarılarının da arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çocuklarıyla iyi ilişkiler kuran annelerin çocuklarının akademik başarılarının doğrudan olumlu bir etkiye sahip olduğu görülmektedir.Araştırma bulgularına göre; baba grubunda çocuklarının eğitim hayatına katılmalarının babaların çocuklarıyla olan ilişkilerini olumlu etkilediği, çocuklarıyla daha iyi ilişkiler kuran babaların çocuklarının sosyal uyum becerilerinin daha yüksek olduğu, çocukların sürekli kaygılarının yükselmesinin sosyal uyum ve becerilerini olumsuz yönde etkilediği ve çocukların sosyal uyum becerileri arttıkça AKB'lerinin de arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çocuklarıyla iyi ilişkiler kuran babaların çocuklarının akademik başarılarının doğrudan olumlu bir etkiye sahip olduğu görülmektedir. Araştırma bulguları alt hedefler doğrultusunda tartışılmış ve çalışmamızın sonuç bölümünde paylaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to examine the social adaptation skills and academic achievement of the children, the relationship between the parents and the child, the level of participation of parents in the child's education and the structure of the child's continuous anxiety with Structural Equation Modeling (SEM). Relational screening model was used in the study. Data were collected from the social environment of the individual by conducting the research within the framework of ecological approach. The sample group consisted of 3rd and 4th class children in 7 different primary schools in Alaşehir district of Manisa in the academic year 2017-2018. 249 students, 236 mothers, 238 fathers and 24 class teachers participated in the study. The Child Parent Relationship Scale, Trait Anxiety Scale, Walker–McConnell Scale of Social Competence and School Adjustment (WMC-SYSAS), Personal Information Form and Family Attendance Scale were used as data collection tools. In order to measure the children's academic achievements (ABP), a substance was added to the WMC-SYSAS, which was filled in by teachers, to evaluate the child's academic success 1-5. SPSS 22 and Amos 20 package programs were used to analyze the data. Ggplot2 R-studio package was used to generate temperature table and histogram graphs. SPSS 22 and Amos 20 package programs were used to analyze the data. The Ggplot2 R-studio package was used to generate the heat table and histogram graphs.In the analysis phase, autocorrelation analysis was performed and the variables were found to be suitable for SEM analysis. Two different YEMs were formed with the groups of mothers and fathers. According to research findings; In the mother group, the child of parents who established better relations with their children had higher social adaptation skills, as children's continuous concerns increase, their social adaptation and skills are adversely affected, that parents' participation in their children's educational life positively affects children's social adaptation and skills and as the social adaptation skills of children increased, their academic successes increased.According to research findings; In the father group that their children's participation in the educational life positively affects the relations of fathers with their children, the children of fathers who have better relations with their children have higher social adaptation skills, as children's continuous concerns increase, their social adaptation and skills are adversely affected as the social adaptation skills of children increased, their academic successes increased. In addition, it is seen that the academic achievement of the children of fathers who have good relations with their children has a direct positive effect. The research findings were discussed in line with the sub-objectives and shared in the conclusion part of our study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ebeveynlerin çocuklarıyla olan ilişkisi, çocuklarının eğitim öğretimine katılması, çocukların kaygısı, sosyal uyum becerileri ve akademik başarıları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | Parents' relationship with their children, participation of their children in education, relationship with anxiety of children, social adaptation skills and academic success | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-07 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Family participation | |
dc.subject.ytm | Trait anxiety | |
dc.subject.ytm | Parents-child relation | |
dc.subject.ytm | Social adjustment | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.identifier.yokid | 10277150 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 599837 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |