Show simple item record

dc.contributor.advisorİpek Eğilmez, Nigar
dc.contributor.authorYoncaci, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-29T13:04:22Z
dc.date.available2020-12-29T13:04:22Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418614
dc.description.abstractİçinde yaşadığımız toplumda sosyal açıdan ilk ve en önemli ihtiyacımız duygu ve düşüncelerimizi ifade etmek istediğimiz biçimde karşı tarafa aktarmaktır. Bunu yaparken de meramımızı en kısa ve en etkili şekilde dile getirmek yani az sözle çok şey anlatmak isteriz. Bu açıdan bakıldığında atasözleri sözcük hacminden çok daha fazla anlam barındırması yönüyle ihtiyacımızı karşılayan en önemli söz gruplarıdır. Atasözleri genel tanım itibariyle söyleyeni belli olmayan, öğüt veren kalıplaşmış sözlerdir. Ana dilimizi öğrenmeye başladığımız andan itibaren duyduğumuz bu özlü sözler hayatımız boyunca insanlarla iletişimimizde kullandığımız en önemli sözlü materyallerdir. Türkçenin inceliklerini üzerinde barındıran bu olgu gündelik yaşamda kullanıldığı gibi; Türkçe dersleri bağlamında, ders kitaplarındaki metinler aracılığıyla sınıflarda da kullanılmaktadır. Bu çalışmada ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin atasözü dağarcıklarını incelenmiş ve bu öğrencilerin cinsiyeti, akademik başarısı, sosyoekonomik durumu, okuma alışkanlıkları anne babalarının eğitim seviyesi gibi değişkenlerinin bu dağarcığa etkisi araştırılmıştır. Araştırma Konya ili Selçuklu ilçesi Adnan Hadiye Sürmegöz Ortaokulunda 7. sınıf düzeyinde öğrenim gören 193 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya ilişkin hazırlanan anket formunda öğrencilerin atasözü dağarcıkları ve bu dağarcıklarındaki atasözlerinden hangilerinin anlamlarını bildikleri tespit edilmiştir. Yukarıda bahsedilen değişkenler açısından öğrencilerin bildikleri atasözü sayıları karşılaştırılmıştır.
dc.description.abstractIn the society we live in, the first and most important need is to convey our feelings and thoughts to the other people in the way we want to express. While doing so, we would like to express our intent in the shortest and most effective way, in other words, to say a lot with less words. From this point of view, proverbs are the most important words that meet our needs in terms of having much more meaning than word itself. As a general definition, proverbs are common sayings giving advice without a certain teller. These wise sayings we have heard from the moment we started to learn our native language are the most important oral materials we use in our communication with people throughout our lives. This phenomenon which contains the subtleties of Turkish is used in daily life as well as in the classes through the texts in the textbooks in the context of Turkish lessons. The aim of this study is to investigate the proverb knowledge of the 7th grade students in the middle school and to investigate the effect of variables such as their gender, academic success, socioeconomic status, and reading habits and educational level of their parents. The study has been carried out with 193 7th grade students in Adnan Hadiye Sürmegöz Secondary School in Selçuklu district of Konya province. In the questionnaire prepared for the research, the students' proverb knowledge and their knowledge about the meanings of the proverbs they know has been determined. In terms of the variables mentioned above, the number of proverbs they know has been compared.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 7. sınıf öğrencilerinin atasözü dağarcıklarının belirlenmesi (Konya ili Selçuklu ilçesi örneği)
dc.title.alternativeThe determination of proverb repertoire of the 7th grade students. The district of Selçuklu of Konya province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-07
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish proverbs
dc.identifier.yokid10274542
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599809
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess