Show simple item record

dc.contributor.advisorAçık, Nilgün
dc.contributor.authorKalaç, Adem
dc.date.accessioned2020-12-29T13:04:17Z
dc.date.available2020-12-29T13:04:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418583
dc.description.abstractBu araştırmada, klasik Türk şiiri çeviri örneklerinin yaratıcı yazma becerilerine katkısınınolup olmadığı incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı; klasik şiir çeviri örneklerindenyararlanarak öğrencilerin yaratıcı yazma becerilerini geliştirmektir.Betimsel yöntemle yapılan bu çalışmada Yazma İçin Değerlendirme Ölçütleri Formu(YİDÖF) kullanılmıştır. Çalışmanın örneklem grubu ortaokul 8. Sınıf öğrencilerindenseçilmiştir. Seçilen öğrencilere beş hafta boyunca kademeli olarak klasik şiirler hakkındabilgi verilmiştir. İlk çalışmada öğrencilere klasik şiirler hakkında bilgi verilmeyip önbilgileri yoklanmıştır. İkinci haftadan itibaren öğrencilere klasik şiirlerin özelliklerianlatıldıktan sonra yazma çalışması yapılmıştır. Takip eden çalışmalarda da öğrencilerebilgiler sunulduktan sonra yazma çalışmalarına devam edilmiştir.Yapılan yazma çalışmaları sonucunda klasik şiir çeviri örneklerinin, öğrencilerin yaratıcıyazma becerilerine olumlu yönde katkısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Gerekli önerilersunulmuştur.
dc.description.abstractIn this resarch it has been analyzed that whether classical Turkish literature translationsamples have contribution on creative writing skills or don't. The purpose of this study isto develop students' creative writing skills benefiting from classical translation samples.In the study that is made with descriptive methods, it has been used assessment criteriaform for writing. Sample group of the study was chosen from 8th grade students of middleschool. It has been given information gradually about classical poetries to students whowere chosen for five weeks time. In the first study students sprior knowledge have beenexamined without giving information about classical poetry.After it has been told classical poetry features to students from second week, the writingstudy has been conducted. In the following studies, after presenting information tostudents, the writing study has been proceeded.At the end of the writing studies, it has been reached to the conclusion that classicaltranslation samples have positive contributions on students' creative writing skills. Thenecessary suggestions have been presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKlasik Türk edebiyatı çeviri örneklerinin yaratıcı yazma becerilerine katkısı
dc.title.alternativeEffects of classical Turkish literature translationsamples on creative writing skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10272411
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599673
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess