Show simple item record

dc.contributor.advisorYayla, Paşa
dc.contributor.authorGülbudak, Kemal
dc.date.accessioned2020-12-29T13:04:17Z
dc.date.available2020-12-29T13:04:17Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418581
dc.description.abstractBu tezde, bilgisayar destekli tasarım programları kullanılarak hafif bir ticari araç ön tekerlek poyrası için yorulma değerlendirmesi yöntemleri ve hızlandırılmış tezgah testi geliştirilmesi sunulmuştur. Tam bir araç manevra testi (sekiz çizme testi) dinamik simülasyon ortamında (ADAMS/Chassis) modellenmiş ve sonuçlar gerçek bir araç testinin poyra üzerinden kuvvet ölçerleri yardımı ile alınmış verileri ile karşılaştırılmıştır. Bazı gerilme bileşenlerinin baskın olması sebebiyle, çok eksenli yükleme durumu başarılı bir şekilde tek eksene düşürülmüştür. Simülasyondan elde edilen kuvvet verileri Rainflow döngü sayma yöntemi yardımı ile işlenmiştir. ANSYS programıyla elde edilmiş gerilme analizi sayesinde C55 çeliğinden yapılmış poyranın kritik bölgeleri belirlenmiştir. Toplam hasar Palmgren-Miner lineer hasar toplamı yöntemi ile hesaplanmıştır. Son olarak düzenek ve koşulları ile birlikte bazı doğrulama test sonuçları sunulmuştur. Sonuçlar tezgah testinin araç testiyle uyum içerisinde olduğunu ve ikame olarak kullanılabileceğini göstermiştir.
dc.description.abstractUsing CAE softwares, this thesis presents methods for fatigue assessment and development of an accelerated rig (bench) test of a lightweight commercial vehicle front wheel hub. A complete cornering (figure of eight) vehicle test is modeled on a multi-body dynamic simulation environment (ADAMS/Chassis) and results are compared with the actual data obtained from the hub of a vehicle instrumented with a set of wheel force transducers. The multi-axial loading condition is successfully simplified due to the dominance of some stress components. Road load data from the simulation is processed with the Rainflow cycle counting algorithm. Critical locations on the C55 steel hub are determined with the stress analysis done on ANSYS. Total damage is estimated by using the Palmgren-Miner linear damage summation rule. Finally, some validation test results are presented including the facility and requirements. Results revealed that the bench test is in accordance with the vehicle test and may be used to substitute it.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleHafif bir ticari aracın ön tekerlek poyrası sekiz çizme testinin tezgah testine uyarlanması
dc.title.alternativeDevelopment of a bench fatigue test for a lightweight commercial vehicle front hub figure of eight test
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFatigue life
dc.identifier.yokid348010
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKOCAELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid259417
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess