Show simple item record

dc.contributor.advisorŞeker, Hasan
dc.contributor.authorAydemir, Nergiz
dc.date.accessioned2020-12-29T13:04:15Z
dc.date.available2020-12-29T13:04:15Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418567
dc.description.abstractBu çalışmada, meslek yüksekokulu öğrencilerinin meslek edinme ve istihdam edilme süreçlerinin, bazı problem alanları doğrultusunda incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmaya konu olan olay nitel araştırmaya dayandırılarak, süreç içerisinde görüşme tekniği ve doküman analizi gibi nitel veri toplama yöntemleri kullanılmıştır. Bu süreçte, danışan portföylerinden araştırmaya uygun olarak seçilmiş gönüllü kişiler, iş ve meslek danışmanlığı sürecine davet edilmiş ve kendileri ile görüşmeler yapılmıştır. Ayrıca, 'Gençler İçin, Meslek Seçiminin Önemi' isimli seminerlerden elde edilen sonuçlar, görüşmeler ile sentezlenmiştir. Çalışma grubundaki meslek yüksekokulu öğrencilerine açık uçlu sorulardan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketteki açık uçlu sorular, araştırmanın problemine ilişkin bilgileri toplamaya yönelik olarak hazırlanmıştır. Çalışmaların sonucunda ortaya çıkan, meslek yüksekokulu öğrencilerinin meslek edinme ve iş arama sürecinde yaşadıkları problemler; meslek yüksekokulu öğrencilerinin meslek seçimine yönelik görüşleri, araştırma kaynakları, mesleği ile ilgili iş olanaklarının farkındalığı, uygulanan eğitimin kalitesi, coğrafik olarak kentin arz ve talep değişkenleri başlıkları altında toplanmaktadır. Bu problem başlıkları, ilgili bölümlerin öğretim görevlileri ve işverenlerce değerlendirilmiştir. Öğrencilerin bilinçli tercih yapmamaları, ailenin eksik ve yanlış yönlendirmeleri, lise eğitim öğretim süreçlerindeki probelemler, meslek yüksek okulllarının olanaklarının kısıtlı olması, öğretim görevlilerinin ders tutumları, pratik eğitimlerin azlığı, yabancı dil eğitimine ağırlık verilmesi gerekliliği, öğrencilerin beceri ve yeteneklerine göre yönlendirilerek ülkedeki ara eleman ihtiyacının sağlıklı bir şekilde karşılanması öğretim görevlilerinin ve işverenlerin öne çıkan görüşleri arasındadır. Meslek yüksekokulu dersleri incelendiğinde programda çok sayıda dersler içinde mesleki yönlendirme - danışmanlık hizmetleri ve iş dünyasını tanımaya yönelik derslerin yer almadığı görülmekte olup; mesleki yönlendirme ve iş dünyasını tanımaya yönelik ders programları oluşturulabilir. Ayrıca, Türkiye İş Kurumu' nda çalışan iş ve meslek danışmanlarının okul rehber öğretmenleri ile birlikte tüm eğitim öğretim kademelerindeki öğrencilere yönelik oluşturacakları eylem planları çerçevesinde periyodik olarak öğrencilerle daha etkin görüşmeler ve toplantılar yaparak mesleki danışmanlık hizmetleri hakkında yapılan bilgilendirmeler arttırılabilir. İş-Kur kaynak ve olanaklarının bu konuda daha etkin ve yoğun olarak kullanılması ile bu açıklık önemli ölçüde giderilebilir.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine the process of acquiring and employing vocational school students according to some problem areas. Descriptive method was used in the research. Based on the qualitative research, qualitative data collection methods such as interview technique and document analysis were used in the process.In this process, volunteers selected from the client portfolios in accordance with the research were invited to the job and vocational counseling process and interviews were conducted with them. In addition, the results of the seminars 'The Importance of Choosing a Career for Young People sentez were synthesized through interviews. A questionnaire consisting of open-ended questions was applied to the vocational school students in the study group. The open-ended questions in the questionnaire were prepared to gather information about the problem of the research. As a result of the studies, the problems experienced by vocational high school students in the process of obtaining a job and job search; The opinions of vocational high school students about the choice of profession, research resources, awareness of job opportunities related to their profession, quality of education applied, geographic supply and demand variables of the city are collected under the headings. These problem headings were evaluated by the instructors and employers of the related departments. Students do not make conscious choices, the family's incomplete and misleading, problems in high school education process, limited opportunities of vocational high schools, the attitudes of lecturers, the lack of practical training, the necessity of focusing on foreign language education, the students need to be guided according to their skills and abilities. healthy meeting among the prominent opinions of faculty and employers.When the vocational high school courses are examined, it is seen that there are no vocational orientation - counseling services and courses aimed at getting to know the business world. vocational orientation and business-oriented course programs can be created. Moreover, Turkey Business Council 's working in business and professional counselors can be increased by school guidance counselors, along with all the training more effective meetings periodically with the students in the framework of the action plan will create for students in teaching positions and disclosures made about professional consulting services by making meetings. This openness can be eliminated to a great extent by using İş-Kur resources and opportunities more effectively and intensively.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMeslek yüksekokulu öğrencilerinin meslek edinme ve istihdam süreçlerindeki bazı problem alanları doğrultusunda incelenmesi
dc.title.alternativeThe views on vocational school students some problem areas in occupationonal employment processon
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-07
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10275541
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid599816
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess