İlköğretim yabancı dil öğretiminde akran eğitiminin öğrencilerin başarısına ve tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Özaydınlık, Kevser | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:04:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:04:09Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418532 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, ilköğretim yabancı dil öğretiminde Akran Eğitimin öğrencilerin başarısı ve tutumları üzerine etkisi incelenmiştir. Araştırma modeli yarı deneysel yöntem olarak belirlenmiştir. Çalışma gurubu 2018-2019 Eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Muğla ili Bodrum ilçesi Muharrem Eskiyapan Ortaokulunda, 7.ve 8. sınıflarda öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır. Çapraz Akran Eğitimi olarak uygulanan çalışmada 8. Sınıf öğrencileri öğreten,7. Sınıf öğrencileri ise öğrenen rolündedir. Bu öğrencilerden Akran Eğitimi uygulanan 7/A sınıfındaki 15 öğrenci deney grubu, EBA Destekli Sunuş Yoluyla Öğretim Yaklaşımının uygulandığı 7/B sınıfındaki 17 öğrenci ise kontrol gurubu olarak seçilmiş ve çalışma 4 hafta sürmüştür. Araştırmada öğrencilerin İngilizce akademik başarılarını ölçmek için kullanılan başarı testi Akman (2018) tarafından geliştirilmiştir. Bu çalışmada, 24 sorudan oluşan başarı testinin KR-20 güvenirlik katsayısı .78 olarak bulunmuştur. Öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla Orakçı (2017) tarafından geliştirilen 16 maddeden oluşan İngilizce tutum ölçeği kullanılmıştır. Kullanılan ölçeğin güvenirlik analizleri sonucunda, ölçeğin toplam cronbach alfa güvenirlik katsayısı .81 olarak bulunmuştur. Başarı testi ve tutum ölçeği deney ve kontrol grubu öğrencilerine, ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Veri analizinde normal dağılım ve varyansların homojenliğini ölçmek amacıyla Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk testi uygulanmıştır. Daha sonra parametrik ( t- testi) ve non-parametrik testler (Mann-Whitney U, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi) kullanılarak, gerekli analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda Akran Eğitimin İngilizce dersine yönelik tutumları ve akademik başarıları üzerinde anlamlı düzeyde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Akran Eğitimi uygulanan gruba ait hatırlama ve kavrama düzeyi puan ortalamaları EBA Destekli Sunuş Yoluyla Öğretim Yaklaşımının uygulandığı gruba göre daha başarılı olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, öğrencilerin toplam tutum puan ortalamaları Akran Eğitimi uygulanan grupta daha yüksektir. Fakat, deney grubunun tutum ölçeği davranışsal boyut ön test- son test puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark olmadığı ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlara bağlı olarak, araştırmacılara ve eğtimcilere bazı öneriler verilmiştir.Anahtar kelimeler: Akran eğitimi, ingilizce, eba, sunuş yoluyla öğretim yaklaşımı, başarı, tutum. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the effect of using peer tutoring in English lesson to determine students' academic success and attitudes towards English lesson. Research design was determined as quasi experimental study. The sample of the study consisted of the students who were in the 8th and 7th grade in the Muharrem Eskiyapan Secondary School in Bodrum district of Muğla during the spring academic year of 2018-2019. The cross-peer tutoring was applied in this study. While 8th grade students were tutor, 7.th grade students were in the role of learners. The study involved that 15 students were selected in 7/A as the experimental group and 17 students in 7/B as the control group for 4 weeks. The researcher applied peer tutoring in the experimental group while in the control group by using expository teaching approach. The achievement test which was used to measure students' academic achievement in English was developed by Akman (2018). The achievement test consisted of 24 questions and the KR-20 reliability coefficient of the achievement test was found to be .78. In order to measure students' attitudes towards the English lesson, English attitude scale consisting of 16 items developed by Orakçı (2017) was used. As a result of the reliability analysis of the scale used, the total cronbach's alpha reliability coefficient of the scale was found to be .81.The achievement test and attitude scale were applied to both the experimental and control group students as pre-test and post-test.In the data analysis, Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk tests were applied to measure the normal distribution and homogeneity of variances. Next, parametric (t-test) or non-parametric tests (Mann-Whitney U, Wilcoxon Signed Ranks Test) were used for analysis. The results have shown that students in experimental group have significant development in their academic success and attitudes towards English lesson compared with the students in control group. The successes of remembering and understanding level of students in the group applied the peer tutoring was found higher than the control group. In addition, the total attitude scores of the students were higher in the experiment group. However, it was found that there wasn't any significant difference between the experimental group's attitude scale behavioral dimension pretest-posttest mean scores. Depending on the results obtained, some suggestions were given to the researchers and educators.Keywords: Peer tutoring, english, eba, expository teaching approach, achievement, attitude. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim yabancı dil öğretiminde akran eğitiminin öğrencilerin başarısına ve tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of peer tutoring on students achivement and attitudes for foreign language teaching in primary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-07 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10278331 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 599856 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |