Show simple item record

dc.contributor.advisorŞeker, Hasan
dc.contributor.authorÖztürk Şimşek, Şelale
dc.date.accessioned2020-12-29T13:04:07Z
dc.date.available2020-12-29T13:04:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/418517
dc.description.abstractÇalışma, ortaokul öğrencilerinin matematik öğretmeni ve matematik öğrenme çevresine (sınıf) yönelik algılarını öğrenci görüşlerine göre ölçmeyi amaçlamaktadır. Betimsel yönteminin kullanıldığı araştırmada öğrencilerin matematik öğretmenini ve öğrenme çevresini nasıl betimledikleri, idealize ettikleri ile gerçekte karşılaştıkları arasında farklılıklar olup olmadığı araştırmada ele alınmıştır. Öğrencilerin genelde öğrenim gördükleri sınıfların ders almayı arzuladıkları sınıflar olmadığı araştırma bulguları arasındadır. Görmek istedikleri arzuladıkları matematik öğretmeni ile hâlihazırdaki matematik öğretmeni arasında çok fazla bir benzerlik olmadığı araştırmanın bir başka bulgusudur. Örneklemde bulunan öğrenciler sınıflarına göre nasıl bir öğretmen ve öğrenme çevresini tercih ettikleri çalışmada incelenmiştir. Sınıflara göre farklılıklar olsa da öğrencilerin katılımın sağlandığı sınıf ve öğretmeni tercih ettiklerini belirtmektedirler. Buna karşın öğrencilerin tercihlerinde öğretim sürecine öğrencilerin katılımının sağlanması kadar öğretmenin sevimli, anlayışlı, duyarlı, yardımsever, iyi olması gibi insan ilişkilerinde iyi olan öğretmeni tercih etme eğilimi içerisinde oldukları görülmektedir. Sekizinci sınıf öğrencileri altıncı ve yedinci sınıftaki öğrencilere benzer olarak sınıf ortamı tercih nedenleri içerisinde en çok teknoloji donanımlı bir sınıf ortamı bulunmaktadır. Diğer önemli tercihler ise sınıfın daha büyük, geniş ve güzel olmasını, sınıf düzenini ve öğrenci giyimlerinin serbest olasını sınıf ortamında en çok tercihler arasında görülmektedir.Anahtar kelimeler: Matematik öğrenme çevresi, matematik öğretmeni, öğrenci algıları, ortaokul matematik  
dc.description.abstractThe study aims to measure middle school students' perceptions of mathematics teacher and mathematics learning environment (class) according to student views. In the research, using the descriptive method, the differences between the students' how they describe and idealize the mathematics teacher and the learning environment and what they actually encounter are discussed. It is among the research findings show that students do not generally have classes in which they desire to study. Another finding of the study that there is not much resemblance between the math teacher they want to see and the current mathematics teacher. The students in the sample were examined according to the grade level and how they preferred a teacher and learning environment. Even though there are differences according to class levels, they indicate that they prefer the class and teacher to which the students are involved. On the other hand, it is seen that the students have a tendency to prefer the teacher who is good at human relationships such as charming, insightful, sensitive, and helpful as well as ensuring the participation of the students in the teaching process. The eighth grade students motive to prefer learning environment such as the most technology-equipped classroom, which is similar to the sixth and seventh grade students. Other important choices are the larger, wider and more beautiful class and arrangement and free of student wear.Keywords: Mathematics learning environment, math teacher, student perceptions, secondary school mathematicsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin matematik öğretmeni ve matematik öğretim çevresine yönelik algıları
dc.title.alternativePerceptions of secondary school students about mathemati̇cs teacher and mathematics learni̇ng envi̇roment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-08
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10298811
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid600598
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess